Παρασκευή, 06 Αυγούστου 2021

Μείωση των πλαστικών για πρώτη φορά μετά από 13 χρόνια εξαιτίας κορωνοϊού - Ποια καταργούνται τον Ιούλιο του 2021

Από την Κίνα το ένα τρίτο των πλαστικών

11 Ιουνίου 2021 10:39
Μείωση των πλαστικών για πρώτη φορά μετά από 13 χρόνια εξαιτίας κορωνοϊού - Ποια καταργούνται τον Ιούλιο του 2021

Μόλις για τρίτη φορά από την αρχή της βιομηχανικής εποχής, η ετήσια παγκόσμια παραγωγή πλαστικού υποχώρησε το 2020, κατά 0,3%, εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, ανακοίνωσε χθες, Πέμπτη, η ευρωπαϊκή ένωση παραγωγών πλαστικού. Παράλληλα, δείτε τη ροζ Μπάρμπι που γίνεται... πράσινη.

Στην Ευρώπη, όπου 55 εκατομμύρια τόνοι νέων πλαστικών βγήκαν πέρυσι από τα εργοστάσια, η υποχώρηση της παραγωγής φθάνει το 5,1% και το φαινόμενο της μείωσης είναι ακόμη πιο έντονο στη Γαλλία, όπου η παραγωγή πλαστικού μειώθηκε κατά 11% το 2020, ανακοίνωσε η ένωση PlasticsEurope.

 Μείωση των πλαστικών για πρώτη φορά μετά από 13 χρόνια εξαιτίας κορωνοϊού - Ποια καταργούνται τον Ιούλιο του 2021

Στη Γαλλία, η συνολική κατανάλωση καινούριου πλαστικού μειώθηκε πέρυσι κατά 7,5%, περισσότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (-4,7%) και από τη μείωση που καταγράφηκε στη Γερμανία (-6,5%).

Ο τομέας που επηρεάστηκε περισσότερο είναι αυτός του αυτοκινήτου, στον οποίο η κατανάλωση πλαστικού μειώθηκε κατά 18,1% στην Ευρώπη και κατά 28% στη Γαλλία εξαιτίας των διακοπών που σημειώθηκαν στην παραγωγή, σύμφωνα με την ένωση.

Σε ολόκληρο τον πλανήτη, «με 367 εκατομμύρια τόνους πλαστικού να έχουν παραχθεί το 2020 έναντι 368 εκατ. τόνων το 2019, πρόκειται για την τρίτη παγκόσμια μείωση που έχει καταγραφεί μεταπολεμικά, έπειτα από εκείνη που είχε σημειωθεί το 1973, κατά την περίοδο της πρώτης πετρελαϊκής κρίσης, και από εκείνη του 2008, κατά τη χρηματοοικονομική κρίση των ενυπόθηκων δανείων υψηλού κινδύνου», δήλωσε ο Ερίκ Κενέ, γενικός διευθυντής της PlasticsEurope.

Ποια καταργούνται τον Ιούλιο του 2021

Από την Κίνα το ένα τρίτο των πλαστικών

Η επιβράδυνση, «σημαντικός δείκτης του αντίκτυπου της κρίσης που προκάλεσε η Covid-19 στην παγκόσμια οικονομία», μετριάσθηκε εξαιτίας της συνέχισης της αύξησης της παραγωγής πλαστικών στην Κίνα (+1% το 2020), σύμφωνα με την ένωση.

Η Κίνα, η οποία το 2010 κατασκεύαζε το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πλαστικού, παρέχει τώρα το ένα τρίτο, μετά το διπλασιασμό της παραγωγής της (117 εκατ. τόνοι το 2020 έναντι 64 εκατ. τόνων το 2010).

Εδώ και μερικά χρόνια, η Κίνα εξάγει PVC για κατασκευές και άλλα βασικά πλαστικά, όμως εξακολουθεί να εισάγει εξειδικευμένα πλαστικά, κυρίως για την βιομηχανία του αυτοκινήτου.

Η Ευρώπη (οι 27 χώρες της ΕΕ μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και τη Σουηδία), η οποία το 2010 παρήγε το 21% του παγκόσμιου πλαστικού (56 εκατ. τόνους), δεν παράγει πλέον παρά το 15% (55 εκατ. τόνους).

Η Βόρεια Αμερική, παρόλο που αύξησε την ποσότητα μέσα στη δεκαετία (70 εκατ. τόνοι το 2020 έναντι 53 εκατ. τόνων το 2010), παραμένει αναλογικά στα ίδια επίπεδα, με το 19% της παγκόσμιας παραγωγής το 2020 έναντι του 20% πριν από 10 χρόνια.

 Μείωση των πλαστικών για πρώτη φορά μετά από 13 χρόνια εξαιτίας κορωνοϊού

Αυτά είναι τα πλαστικά που καταργούνται από τον Ιούλιο του 2021

Παρελθόν από τον Ιούλιο του 2021 θα είναι τα πλαστικά όπως τόνισε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Το Πρωινό». Παράλληλα δείτε και το νέο πρόγραμμα που σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και έχει σκοπό να λειτουργήσει από το 2021.

Τα πλαστικά που καταργούνται είναι:

  • Μαχαιροπίρουνα
  • Πιάτα
  • Καλαμάκια
  • Περιέκτες από φελιζόλ
  • Κυπελάκια ποτών από φελιζόλ
  • Περιέκτες τροφίμων από φελιζόλ
  • Αναδευτήρες ποτών
  • Μπατονέτες
  • Στηρίγματα για μπαλόνια
  • Προϊόντα που διασπώνται σε μικροπλαστικά

Ο Κωστής Χατζηδάκης εμφανίστηκε στην εκπομπή της Φαίη Σκορδά όπου και μίλησε για την απόσυρση των πλαστικών

«Όλη η Ευρώπη θα πάει προς τα εκεί» είπε ο Κωστής Χατζηδάκης και διευκρίνισε ότι θα υπάρχουν κυρώσεις, «ποινές επί του τζίρου» όπως είπε χαρακτηριστικά. Το Δημόσιο θα καταργήσει αυτά τα πλαστικά από τις αρχές του χρόνου.

«Σοκαρίστηκα διπλά όταν έμαθα ότι αυτός που έκανε ό,τι έκανε ήταν υπάλληλος της ΔΕΗ. Και γι' αυτό είπα ότι η ΔΕΗ θα πρέπει να κινηθεί με αυστηρότητα. Αλίμονο αν μένουμε απαθείς απέναντι σε αυτά» είπε για τη βάναυση κακοποίηση σκύλου στην Κρήτη.

Μπορούν να σώσουν τον πλανήτη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Με τους Ευρωπαίους πολίτες να αντιλαμβάνονται τις κλιματικές αλλαγές στον πλανήτη, το 43% θεωρούν καλή λύση για την επίλυση του προβλήματος την χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε η EVBox Mobility Monitor στην ετήσια έκθεσή της σχετικά με την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Στην έρευνα μετείχαν 3.600 Ευρωπαίοι πολίτες από τις Κάτω Χώρες, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Άλλα στοιχεία της έρευνας αναφέρουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των Ευρωπαίων πολιτών (62%) θεωρεί την κλιματική αλλαγή ως ένα προσωπικό ζήτημα και ότι θα πρέπει να βοηθήσουν περισσότερο για να σώσουν τον πλανήτη, ενώ το 74% επιθυμεί να επενδύσει αγοράζοντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Σε αυτό το ποσοστό εντάσσονται και αυτοί που ήδη οδηγούν όχημα μηδενικών εκπομπών. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (62%) δηλώνουν ότι η μείωση των εκπομπών CO2 στις μεταφορές είναι σημαντική και ότι το συντομότερο θα πρέπει να επιλυθούν τα όποια προβλήματα υπάρχουν.

Ωστόσο τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν οι σταθμοί φόρτισης, καθώς θέτουν ως ένα βασικό πρόβλημα την διαθεσιμότητα των δημόσιων σημείων φόρτισης.

Κάποιοι Ευρωπαίοι πολίτες έθεσαν και τον προβληματισμό τους αν η φόρτιση σε δημόσιους φορτιστές είναι ιδιαίτερα ακριβή, γεγονός που θα αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα στην εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης λόγω κόστους. Το Athensmagazine.gr σας προτείνει να δείτε το νέο Dacia LODGY.

Έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ελλάδα είναι η οικονομικότερη χώρα

Ο ετήσιος Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου, το Car Cost Index, αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση η οποία αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου.

Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται το κόστος καυσίμων, η απόσβεση, οι φόροι, η ασφαλιστική κάλυψη και το κόστος συντήρησης και η σχετική έρευνα γίνεται σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο. Και, φυσικά, Ελλάδα.

Αυτή η έρευνα -τα αποτελέσματά της δημοσίευσε η LeasePlan- αναδεικνύει τη χώρα μας ως την πιο οικονομική για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όμως, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης (ICE).

Ταυτόχρονα, βάσει της ίδιας έρευνας, το κόστος χρήσης diesel αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην ίδια έρευνα.

Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης -501 ευρώ, κατά μέσο όρο- σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των κρατών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.

Νέα έρευνα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία. Ακόμη, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι τα πιο ακριβά κράτη για οδήγηση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά φθηνότερα από όλα τα ICE στη Νορβηγία και φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.

Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D2) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες.

Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2).

 

Ροή ειδήσεων

Share