Παρουσιάστηκε το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα που συνέβη τον περασμένο Αύγουστο στη Βραζιλία.
Πρόβλημα στο σύστημα αποπαγοποίησης
Στο επιβατικό αεροσκάφος, το οποίο συνετρίβη την 9η Αυγούστου στη Βραζιλία με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 62 επιβαίνοντες υπήρξε πριν από το δυστύχημα πρόβλημα στο σύστημα αποπαγοποίησης, σύμφωνα με προκαταρκτικό πόρισμα ερευνητών που παρουσιάστηκε χθες Παρασκευή (6/9).
Η συντριβή του δικινητήριου αεροπλάνου που κατασκευάζει η γαλλοϊταλική βιομηχανία ATR ήταν η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στη βραζιλιάνικη επικράτεια εδώ και 17 χρόνια.
Το αεροσκάφος της Voepass εκτελούσε πτήση από την Κασκαβέλ, στην πολιτεία Παρανά (νότια), προς το διεθνές αεροδρόμιο Γκουαρούλιους. Συνετρίβη στη Βινιέντου, κάπου 80 χιλιόμετρα βορειοδυτικά από τη Σαν Πάουλου, στον κήπο συγκροτήματος κατοικιών, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τα 4 μέλη του πληρώματος και οι 58 επιβαίνοντες.
PHNjcmlwdCBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLmdsb21leC5jb20vaW50ZWdyYXRpb24vMS9nbG9tZXgtcGxheWVyLmpzIj48L3NjcmlwdD4NCjxnbG9tZXgtcGxheWVyDQogIGRhdGEtaW50ZWdyYXRpb24taWQ9IjQwNTk5ejEzanh3eThobmQiDQogIGRhdGEtcGxheWxpc3QtaWQ9InYtZDNkYWM5cHE1MGN4Ij4NCjwvZ2xvbWV4LXBsYXllcj4NCjxzY3JpcHQgdHlwZT0iYXBwbGljYXRpb24vbGQranNvbiI+DQp7IkBjb250ZXh0IjoiaHR0cDovL3NjaGVtYS5vcmciLCJAdHlwZSI6IlZpZGVvT2JqZWN0IiwibmFtZSI6Is6Sz4HOsc62zrnOu86vzrE6IM6jz4XOs866zrvOv869zrnPg8+EzrnOus+MIM6yzq/Ovc+EzrXOvyDOvc+Ezr/Ous6/z4XOvM6tzr3PhM6/IM6xz4DPjCDPhM63IM+Dz4XOvc+Ez4HOuc6yzq4gzrHOtc+Bzr/Pg866zqzPhs6/z4XPgiDOvM61IDYyIM69zrXOus+Bzr/Pjc+CIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiLOks+BzrHOts65zrvOr86xOiDOo8+FzrPOus67zr/Ovc65z4PPhM65zrrPjCDOss6vzr3PhM61zr8gzr3PhM6/zrrOv8+FzrzOrc69z4TOvyDOsc+Az4wgz4TOtyDPg8+Fzr3PhM+BzrnOss6uIM6xzrXPgc6/z4POus6sz4bOv8+Fz4IgzrzOtSA2MiDOvc61zrrPgc6/z43PgiIsInRodW1ibmFpbFVybCI6Imh0dHBzOi8vaW10aHVtYnMuZ2xvbWV4LmNvbS9kQzFqTldONU1XNTNjR0o1Ym5Rdk1qQXlOQzh3T0M4eE1TOHhPQzh4T0Y4d09WODJObUk1TURBMk1USTVNemhpTG1wd1p3PT0vcHJvZmlsZTpwbGF5ZXItOTYweDU0MCIsImR1cmF0aW9uIjoiUFQxTTUxUyIsInVwbG9hZERhdGUiOiIyMDI0LTA4LTExVDE4OjE5OjEwLjAwMFoiLCJjb250ZW50VXJsIjoiaHR0cHM6Ly92aWRlby13ZWJzZWFyY2gtaW5kZXhpbmcubWVzLmdsb21leC5jbG91ZC80ZWI2MWEvdi1kM2RhYzlwcTUwY3gubXA0IiwiZW1iZWRVcmwiOiJodHRwczovL3BsYXllci5nbG9tZXguY29tL2ludGVncmF0aW9uLzEvaWZyYW1lLXBsYXllci5odG1sP2ludGVncmF0aW9uSWQ9NDA1OTl6MTNqeHd5OGhuZCZwbGF5bGlzdElkPXYtZDNkYWM5cHE1MGN4IiwicHJvdmlkZXIiOnsiQHR5cGUiOiJPcmdhbml6YXRpb24iLCJuYW1lIjoiZ2xvbWV4IEdtYkgiLCJsb2dvIjp7IkB0eXBlIjoiSW1hZ2VPYmplY3QiLCJ1cmwiOiJodHRwczovL3BsYXllci5nbG9tZXguY29tL2xvZ29fdkAyeC5wbmciLCJ3aWR0aCI6MTM2LCJoZWlnaHQiOjE0Nn19fQ0KPC9zY3JpcHQ+
Το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας
Σχεδόν έναν μήνα μετά το δυστύχημα, παρουσιάστηκε προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας που διενεργήθηκε από τις βραζιλιάνικες αρμόδιες αρχές. Σε αυτό επισημαίνεται ότι σε συζήτηση που κατέγραψε ο αποτυπωτής ήχων πιλοτηρίου, το ένα από τα δύο λεγόμενα μαύρα κουτιά, «τα μέλη του πληρώματος έκαναν λόγο για πρόβλημα στο σύστημα αποπαγοποίησης» των πτερύγων.
Ένα λεπτό προτού το αεροσκάφος αρχίσει να χάνει ύψος, ακούγεται ο συγκυβερνήτης να λέει πως είχε σχηματιστεί «πολύς πάγος»στα φτερά, εξήγησε το κέντρο ερευνών και πρόληψης αεροναυτικών ατυχημάτων της Βραζιλίας (CENIPA).
Το πόρισμα υπογραμμίζει επίσης πως η πτήση γινόταν σε «ακραίες συνθήκες σχηματισμού πάγου».
Είναι πολύ νωρίς ακόμα
Ωστόσο ο Μαρσέλου Μορένου, στέλεχος του CENIPA, τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου πως ακόμη δεν είναι δυνατό να επιβεβαιωθεί πως το δυστύχημα οφειλόταν στο πρόβλημα του συστήματος αποπαγοποίησης.
«Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να ορίσουμε την κατεύθυνση της έρευνας» για τα αίτια της συντριβής, επέμεινε.
Σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Βραζιλίας και με τη CENIPA, το αεροσκάφος, που είχε τεθεί σε υπηρεσία αρχικά το 2010, συμμορφωνόταν προς όλους τους ισχύοντες κανονισμούς και είχε όλες τις απαιτούμενες άδειες.
Η Voepass, που ιδρύθηκε το 1995, αρχικά με διακριτικό τίτλο Passaredo, διαθέτει στόλο 15 αεροσκαφών κι έχει το τέταρτο μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς πτήσεων εσωτερικού της Βραζιλίας, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία.
Η πιο πρόσφατη μεγάλη αεροπορική τραγωδία στη Βραζιλία είχε γίνει το 2007, όταν Airbus A320 του βραζιλιάνικου αερομεταφορέα TAM βγήκε από τον διάδρομο μετά την προσγείωση στο αεροδρόμιο Κονγκόνιας του Σαν Πάουλου κι έπεσε πάνω σε αποθήκη φορτίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 187 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος και άλλοι 12 άνθρωποι στο έδαφος.
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