Κυριακή, 28 Απριλίου 2024

Boeing: Προβλήματα εγείρονται με την αποτελεσματικότητα της εταιρείας

Σε διάστημα μίας εβδομάδας, πέντε διαφορετικά περιστατικά έχουν προκύψει, θέτοντας σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία της αεροπορικής εταιρείας

13 Μαρτίου 2024 13:10
Boeing: Προβλήματα εγείρονται με την αποτελεσματικότητα της εταιρείας
EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Προβλήματα σημειώνονται στο στόλο της αεροπορικής εταιρείας Boeing. Τα αεροσκάφη χάνουν τροχούς και καύσιμα εν ώρα πτήσης και κάνουν αναγκαστικές προσγείωσεις σε πλησιέστερα αεροδρόμια για λόγους ασφαλείας, θέτοντας σε κίνδυνο τους επιβαίνοντες.

Πέντε τέτοια περιστατικά έχουν καταγραφεί μέσα σε μία βδομάδα, αμαυρώνοντας την αξιοπιστία και το κύρος της διάσημης αμερικανικής βιομηχανίας, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Daily Mail.

Tην ίδια ώρα, προβληματισμό έχει προκαλέσει ο θάνατος του βασικού πληροφοριοδότη των αμερικανικών υπηρεσιών ασφάλειας (FAA) Τζον Μπαρνέτ, την προηγούμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με το BBC, ο Μπαρνέτ ήταν πρώην διευθυντής ποιότητας στην Boeing και είχε εργαστεί επί 32 χρόνια στην εταιρεία μέχρι το 2017, όταν και συνταξιοδοτήθηκε.

Διαβάστε επίσης: Θρίλερ στον αέρα: Boeing 777 χάνει τροχό εν ώρα πτήση - Η αναγκαστική προσγείωση και η στιγμή της αποκόλλησης (video)

Σύμφωνα με τον εκλιπόντα, το 2019, οι εργαζόμενοι στην εταιρεία τελούσαν «υπό πίεση» και είχαν σκοπίμως τοποθετήσει εξαρτήματα κατώτερης ποιότητας σε αεροσκάφη της γραμμής παραγωγής. Είχε, επίσης, αποκαλύψει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου σε ποσοστό 25%, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις αναπνευστικές μάσκες δεν θα λειτουργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Λίγο μετά την έναρξη των εργασιών στη Νότια Καρολίνα είχε εκφράσει τις ανησυχίες του σχετικά με την «πίεση» στην κατασκευή νέων αεροσκαφών, κάτι που μεταφραζόταν στη βιαστική διαδικασία συναρμολόγησης θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων, κάτι που η εταιρεία αρνήθηκε.

Boeing: Προβλήματα εγείρονται με την αποτελεσματικότητα της εταιρείας

Tην περασμένη Δευτέρα, λίγο μετά την απογείωση ενός Boeing 777-300 με προορισμό το Σαν Φρανσίσκο από το Σίδνεϊ, αναγκάστηκε να προσγειωθεί αφού έχανε καύσιμα από το σύστημα προσγείωσης.

Πρόκειται για το πέμπτο περιστατικό σε Boeing μέσα σε διάστημα επτά ημερών, τη στιγμή που η εταιρεία τελεί υπό έλεγχο.

Λίγες ώρες νωρίτερα, ένα Boeing 777 πραγματοποίησε έκτακτη προσγείωση στο Λος Άντζελες καθώς είχε χάσει ένα ελαστικό κατά την απογείωσή του. Ένα βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο δείχνει έναν από τους τροχούς του συστήματος προσγείωσης του αεροσκάφους να πέφτει λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο.

Πέφτοντας σε χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου, το ελαστικό αναπήδησε προκαλώντας ζημιές σε αυτοκίνητα. Ευτυχώς όμως δεν καταγράφηκαν τραυματισμοί, όπως μεταδίδει ο τοπικός τηλεοπτικός σταθμός KRON4. Το αεροσκάφος της United Airlines πραγματοποιούσε πτήση προς την Ιαπωνία μεταφέροντας 249 επιβάτες.

Αμερικανικές ομοσπονδιακές αρχές, υπεύθυνες για την ασφάλεια των αερομεταφορών, αρχίζουν έρευνες την ώρα που ανεξάρτητη επιτροπή, διορισμένη από την αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA), ανέδειξε κενά στους ελέγχους ποιότητας και ασφάλειας της εταιρείας Boeing.

Στις 4 Μαρτίου, αυτή τη φορά ένα Boeing 737, λίγο μετά την απογείωση από το Fort Meyers της Φλόριντα, είδε έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου να παίρνει φωτιά. Πλάνα από την καμπίνα έδειξαν επιβάτες να ουρλιάζουν και να κλαίνε καθώς είδαν φλόγες να φουντώνουν πάνω από ένα από τα φτερά του αεροπλάνου. Κατά τη διάρκεια του συμβάντος δεν τραυματίστηκε κανείς με την εταιρεία να εκδίδει ανακοίνωση προκειμένου να καθησυχάζει το επιβατικό κοινό: «Το αεροσκάφος έχει σχεδιαστεί για να προσγειώνεται με ασφάλεια με ελαστικά που λείπουν ή έχουν υποστεί ζημιά».

Πρόκειται στην ουσία για το ίδιο μοντέλο όπου σημειώθηκε διαρροή καυσίμου στο Σίδνεϊ την περασμένη Δευτέρα.

Στη συνέχεια, την περασμένη Παρασκευή, ένα αεροσκάφος της United Airlines, γλίστρησε από έναν διάδρομο προσγείωσης σε μια περιοχή με γρασίδι μετά από μια απότομη προσγείωση στο Χιούστον. Το αεροσκάφος, που απογειώθηκε από το Μέμφις, λέγεται ότι υπέστη κάποιας μορφής βλάβη στα εργαλεία του βγαίνοντας από τον διάδρομο στο αεροδρόμιο Τζορτζ Μπους. Οι 160 επιβάτες και τα έξι μέλη του πληρώματος δεν τραυματίστηκαν.

Πλάνα έδειξαν ότι το αεροπλάνο σταμάτησε με το φτερό του να αγγίζει το έδαφος στο πλάι του διαδρόμου, ενώ οι επιβάτες απομακρύνθηκαν βιαστικά κατεβαίνοντας από την σκάλα έκτακτης ανάγκης. Το αεροπλάνο ήταν επίσης ένα Boeing 737 Max.

Λίγες ώρες αργότερα, μια πτήση από το Σαν Φρανσίσκο στην Πόλη του Μεξικού, προσγειώθηκε στο Λος Άντζελες μετά από ένα πρόβλημα με το υδραυλικό σύστημα του αεροπλάνου, δήλωσε η United Airlines - αυτή τη φορά αναφερόμενη σε ένα Boeing 777-300, το ίδιο μοντέλο που άρχισε να χάνει καύσιμα τη Δευτέρα. Κανένας από τους 183 επιβάτες ή το πλήρωμα δεν τραυματίστηκε.

Οι αρμόδιες Αρχές των ΗΠΑ, αξιοποιώντας πληροφορίες και ζητώντας σχετικά έγγραφα και την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία αποκάλυψαν «δεκάδες» προβλήματα, καθώς υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές». Ως εκ τούτου, το ατύχημα της Alaska Airlines τον περασμένο Ιανουάριο, όταν αποκολλήθηκε μία θύρα εν ώρα πτήσης, μόνο τυχαίο δεν ήταν ή αστοχία υλικού, όπως αρχικά ανακοινώθηκε.

«Δεν μιλάμε για πρόβλημα του τύπου αεροσκάφους 737 - αυτό είναι πρόβλημα της Boeing», είχε προειδοποιήσει ο 62χρονος Μπαρνέτ όταν ρωτήθηκε αν πιστεύει ότι ο τύπος αυτός του αεροσκάφους ήταν ασφαλές να πετάξει μετά το συμβάν και μια επακόλουθη επιθεώρηση της Αμερικανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).

«Γνωρίζω ότι η FAA έκανε τη δέουσα επιθεώρηση για να διασφαλίσει ότι η πόρτα που κλείνει στο 737 έχει εγκατασταθεί σωστά και ότι οι σύνδεσμοι έχουν αποθηκευτεί σωστά», είπε, αναφέροντας τα μέρη που πιθανότατα έπαιξαν ρόλο στο περιστατικό.

«Αλλά, η ανησυχία μου είναι: Ποια είναι η κατάσταση του υπόλοιπου αεροπλάνου;», δήλωσε επισημαίνοντας ότι αυτός ήταν ένας από τους λόγους που τον οδήγησε να καταθέσει μήνυση κατά της αεροπορικής εταιρείας.

Την ώρα που η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας ανακοινώνει ότι μετά από διεξοδική έρευνα βρέθηκαν προβλήματα στη διαδικασία παραγωγής του επιβατικού αεροσκάφους 737 της Boeing, η είδηση του θανάτου του βασικού πληροφοριοδότη της FAA και επί χρόνια υπαλλήλου της εταιρείας, εγείρει ερωτήματα για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού που επιλέγει τις μετακινήσεις με αυτού του τύπου τα αεροσκάφη.

Καμία σωτηρία: Αποκοιμήθηκαν και οι δύο πιλότοι σε πτήση με 153 επιβάτες - Κατέληξαν σε λάθος πορεία

Έρευνες σε βάρος αεροπορικής εταιρίας ξεκινά το υπουργείο Μεταφορών της Ινδονησίας, μετά από περιστατικό όπου κατά τη διάρκεια πτήσης με 153 επιβάτες, κυβερνήτης και συγκυβερνήτης αποκοιμήθηκαν στο πιλοτήριο ταυτόχρονα και για 28 λεπτά. Με την ευκαιρία, δείτε το σκηνικό με μεθυσμένο επιβάτη που επιτέθηκε στο προσωπικό του αεροπλάνου.

Συγκεκριμένα την 25η Ιανουαρίου, ένας κυβερνήτης και ένας συγκυβερνήτης αεροσκάφους Airbus A320 από το το Σουλαέσι (βόρεια Ινδονησία) προς την πρωτεύουσα Τζακάρτα, αποκοιμήθηκαν ταυτόχρονα για περίπου 28 λεπτά κατά τη διάρκεια της πτήσης. Είκοσι οκτώ λεπτά μετά την τελευταία καταγεγραμμένη επικοινωνία, ο κυβερνήτης ξύπνησε και συνειδητοποίησε ότι ο συγκυβερνήτης του κοιμόταν κι ότι το αεροσκάφος βρισκόταν σε λάθος πορεία.

Το υπουργείο Μεταφορών της Ινδονησίας ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη έρευνας σε βάρος της τοπικής αεροπορικής εταιρείας Batik Air, οι δύο κυβερνήτες της οποίας προσφάτως αποκοιμήθηκαν κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, χωρίς ωστόσο να προκληθεί κάποιο επεισόδιο.

«Θα πραγματοποιήσουμε μια έρευνα και θα προχωρήσουμε σε αναθεώρηση των επιχειρήσεων πτήσεων τη νύχτα στην Ινδονησία, που συνδέονται με τη διαχείριση των κινδύνων λόγω κόπωσης για την Batik Air και όλους τους αερομεταφορείς», δήλωσε σε δελτίο τύπου ο Κρίστι Ένταχ Μούρνι, γενικός διευθυντής αεροπορικών μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών.

Καθώς οι δύο πιλότοι της εταιρείας Batik Air αποκοιμήθηκαν κατά τη διάρκεια μιας πτήσης εσωτερικού στα τέλη Ιανουαρίου, χωρίς ωστόσο να προκληθεί κάποιο ατύχημα, η ινδονησιακή αρχή αεροπορικής ασφάλειας κάλεσε χθες τις εταιρείες αερομεταφορών να ενισχύσουν τους ελέγχους εντός των θαλάμων διακυβέρνησης και να διασφαλίσουν ότι το πλήρωμα ξεκουράζεται επαρκώς πριν από κάθε πτήση.

Ο γενικός διευθυντής του υπουργείου «επέπληξε σθεναρά» την Batik Air έπειτα από αυτό το περιστατικό και κάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες να επιδεικνύουν προσοχή στην ποιότητα και τη διάρκεια των περιόδων ανάπαυσης των πληρωμάτων, σύμφωνα με το δελτίο τύπου.

Η Batik Air επισήμανε σήμερα σε ένα δελτίο τύπου ότι ακολουθεί «μια επαρκή πολιτική ανάπαυσης» κι ότι «δεσμεύεται στο να υλοποιήσει όλες τις συστάσεις ασφαλείας».

Οι δύο πιλότοι, ηλικίας 32 και 28 ετών αντίστοιχα, ινδονησιακής καταγωγής, έχουν τεθεί προσωρινά σε διαθεσιμότητα, συμπλήρωσε η εταιρεία.

Ο ένας από τους πιλότους δεν είχε ξεκουραστεί αρκετά την προηγούμενη νύχτα, σύμφωνα με την έκθεση, όπου διευκρινίζεται πως το περιστατικό οδήγησε σε μια σειρά σφαλμάτων στη διακυβέρνηση του αεροσκάφους, όμως οι 153 επιβάτες και οι τέσσερις αεροσυνοδοί δεν έπαθαν το παραμικρό κατά τη διάρκεια αυτής της πτήσης, διάρκειας 2 ωρών και 35 λεπτών.

Περίπου μισή ώρα μετά την απογείωση, ο κυβερνήτης ζήτησε από τον συγκυβερνήτη του την άδεια να ξεκουραστεί για ένα λεπτό και εκείνος του το επέτρεψε. Αυτός ανέλαβε επικεφαλής του αεροσκάφους, όμως επίσης αποκοιμήθηκε λίγο μετά από απροσεξία, συνεχίζει η έκθεση.

Είκοσι οκτώ λεπτά μετά την τελευταία καταγεγραμμένη επικοινωνία, ο κυβερνήτης ξύπνησε και συνειδητοποίησε ότι ο συγκυβερνήτης του κοιμόταν κι ότι το αεροσκάφος βρισκόταν σε λάθος πορεία. Αμέσως ξύπνησε τον συνάδελφό του, απάντησε στην επικοινωνία με την Τζακάρτα και διόρθωσε την πορεία της πτήσης, εξηγεί η έκθεση.

Το αεροσκάφος προσγειώθηκε χωρίς πρόβλημα μετά το περιστατικό.

 

Κόσμος

Ροή ειδήσεων

Share