Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024

Τελειώνει η "κλεψύδρα ζωής"! Ώρα μηδέν στις 14:08 για τους επιβαίνοντες του υποβρυχίου στο ναυάγιο του Τιτανικού - Οι ήχοι της ελπίδας και τα δύο σενάρια για το τι έχει συμβεί

«Βούτηξαν» τα βαθυσκάφη «Οδυσσέας 6k» και «Βίκτωρ 6000» - Φτάνουν μέχρι τα 6χλμ - Ο «καλύτερος εξοπλισμός του κόσμου» στη μάχη για τον εντοπισμό του υποβρυχίου που χάθηκε πηγαίνοντας για τον Τιτανικό

22 Ιουνίου 2023 07:54
Τελειώνει η
Από Γιάννης Κυριακόπουλος

Τελειώνει η "κλεψύδρα ζωής" με την ώρα μηδέν να είναι στις 14:08 για τους επιβαίνοντες του υποβρυχίου στο ναυάγιο του Τιτανικού. Συγκεκριμένα, ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τους πέντε επιβάτες του Titan, ενώ έχουν απομείνει λιγότερες από 10 ώρες οξυγόνου στο εξαφανισμένο υποβρύχιο, καθώς οι προσπάθειες διάσωσης συνεχίζονται. Παράληλα, δείτε εδώ σε ένα τρομακτικό βίντεο που δείχνει σε τι βάθος βρίσκεται το υποβρύχιο καθώς είναι ίσο με 42 Μπιγκ Μπεν και 10 Empire State!

Ένα καναδικό αεροσκάφος που έψαχνε για το υποβρύχιο στον Ατλαντικό Ωκεανό εντόπισε χθες διακοπτόμενους θορύβους «κτυπήματος» από την περιοχή της τελευταίας γνωστής τοποθεσίας του, σύμφωνα με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Το πλήρωμα που έψαχνε για το χαμένο υποβρύχιο άκουσε ήχους κρουσμάτων κάθε 30 λεπτά την Τρίτη και ξανά τέσσερις ώρες αργότερα χθες Τετάρτη μετά την ανάπτυξη πρόσθετων συστημάτων Sonar.

Ωστόσο, η αμερικανική ακτοφυλακή διευκρίνισε ότι «δεν γνωρίζουν την πηγή του θορύβου» με αποτέλεσμα οι έρευνες γύρω από την περιοχή όπου εντοπίστηκαν θόρυβοι στον Ατλαντικό Ωκεανό να έχουν αρνητικά αποτελέσματα. Ωστόσο, τα πληρώματα εξακολουθούν να καταβάλλουν προσπάθειες για να εντοπίσουν τι προκάλεσε τους κρότους.

«Δεν ξέρουμε τι είναι», δήλωσε χθες για τους θορύβους ο πλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ, σύμφωνα με το CNN. Σημείωσε ότι η Αμερικανική Ακτοφυλακή έχει συνεχής επικοινωνία με τις οικογένειες των επιβατών του Titan και ότι οι έρευνες στην περιοχή όπου εντοπίστηκαν οι θόρυβο συνεχίζονται και «εξετάζουμε όλους τους παράγοντες».

Ο Κάρλ Χάτσφιλντ του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου Woods Hole είπε ότι είναι «πολύ δύσκολο» να διακρίνει κανείς ποιες είναι οι πηγές των θορύβων που ακούγονται από το καναδικό αεροσκάφος P3. Λέει ότι υπήρξαν «πολλαπλές αναφορές» θορύβων «και κάθε ένας από αυτούς τους θορύβους αναλύεται, παρακολουθείται, αναζητούνται μοτίβα και αναφέρεται».

Οι θόρυβοι «έχουν περιγραφεί ως θόρυβοι κρότου», λέει ο Χάρτσφιλντ, αλλά οι ακουστικοί αναλυτές «πρέπει να συνθέσουν την όλη εικόνα και πρέπει να εξαλείψουν πιθανές ανθρωπογενείς πηγές».

Το οξυγόνο λιγοστεύει καθώς περνούν οι ώρες, όπως και οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί οι πέντε επιβάτες του τουριστικού υποβρύχιου, που εξαφανίστηκε την Κυριακή.

Οι ήχοι της ελπίδας που χάθηκαν

Ένας ήχος με συχνότητα 30 λεπτών επί 4 ώρες προκάλεσε χθες συναγερμό στις ομάδες έρευνας και διάσωσης στο βόρειο Ατλαντικό και ελπίδες ότι μπορεί να προέρχεται από το τουριστικό υποβρύχιο.

Στο σημείο έσπευσαν περισσότερα σκάφη της αμερικανικής και καναδικής ακτοφυλακής, όπως και αεροπλάνα και υποβρύχια drones, αλλά οι έρευνες απέβησαν άκαρπες. Οι ειδικοί ανέφεραν πως ο ήχος θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε. Στο βαθυσκάφος υπάρχουν δύο έμπειροι εξερευνητές. Ο Πολ Ανρί Ναρζολέ και ο Χάμις Χάρντινγκ.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η επιχείρηση είναι δύσκολη και οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί ελάχιστες καθώς κυριαρχεί το απόλυτο σκοτάδι, που ακόμη και τα ειδικά φώτα φέγγουν μόλις στα έξι μέτρα. Οι συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι αγνοούμενοι είναι ανάλογες με το αν βρίσκονταν στο διάστημα.

Στις έρευνες συμμετέχει ένα καναδικό πλοίο, με έξι θαλάμους αποσυμπίεσης και το γαλλικό Atalante, που φέρνει μαζί του ένα ειδικό ρομπότ και έχει τη δυνατότητα να κατέβει στα 6.000 μέτρα και να βοηθήσει σε ενδεχόμενο απεγκλωβισμού του βαθυσκάφους, αλλά δεν μπορεί να το μεταφέρει στην επιφάνεια.

«Το οξυγόνο τελειώνει το πρωί της Πέμπτης»

Το οξυγόνο θα τελειώσει σήμερα το μεσημέρι (ώρα Ελλάδα) σύμφωνα με τον υποναύαρχο Μόνγκερ, ο οποίος συμπλήρωσε ότι το τουριστικό υποβρύχιο είχε περίπου 96 ώρες οξυγόνο όταν κόπηκε η επαφή του με τον έξω κόσμο. «Ένας από τους παράγοντες που καθιστά δύσκολο να προβλέψουμε πόσο οξυγόνο απομένει είναι ότι δεν γνωρίζουμε τον ρυθμό κατανάλωσης οξυγόνου ανά επιβάτη στο υποβρύχιο»,τόνισε.

Σημείωσε ότι ομάδα έρευνας επιχειρεί με την υπόθεση ότι έχουν περίπου 20 ώρες για να βρουν και να διασώσουν το υποβρύχιο.

Τα δύο σενάρια για το τι έχει συμβεί στο βαθυσκάφος

Ο Τζεφ Κάρσον, ένας ερευνητής βαθέων υδάτων, έδωσε δύο πιθανές εξηγήσεις για το χαμένο υποβρύχιο Titan. Η πρώτη είναι ότι μια μηχανική βλάβη μπορεί να εμπόδισε το σκάφος να ρίξει τα χαλύβδινα βάρη που το βοηθούν να ταξιδέψει στον πυθμένα του ωκεανού και η δεύτερη και πιθανότερη εξήγηση είναι ότι το υποβρύχιο έχει εμπλακεί ή πιαστεί κάτω από ένα κομμάτι του συντρίμμια του Τιτανικού.

Οι επιβάτες μπορεί να «έπεσαν σε κάποια κακή τύχη», είπε ο Κάρσον, ομότιμος καθηγητής Γης και Περιβαλλοντικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο των Συρακουσών, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες επιστημονικές αποστολές στον πυθμένα του ωκεανού μέσω ενός υποβρυχίου που ονομάζεται Alvin.

Με βάση την εμπειρία του Κάρσον, οι συνθήκες μέσα στο υποβρύχιο είναι πιθανώς ψυχρές και περιορισμένες. Οι θερμοκρασίες στον πυθμένα του ωκεανού είναι ακριβώς πάνω από το μηδέν και το εσωτερικό του υποβρυχίου είναι πιθανό να στάζει υγρό από τη συμπύκνωση, πρόσθεσε.

Σε περίπου 12.500 πόδια κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, τα υπολείμματα του Τιτανικού βρίσκονται σε ένα «πολύ απαγορευτικό» περιβάλλον, είπε ο Κάρσον και πρόσθεσε «σε τέτοιο βάθος επικρατεί νεκρική σιγή. Δεν υπάρχουν ρεύματα. Είναι απλώς ένα απίστευτο, σκοτεινό, ήσυχο μέρος.»

«Βούτηξαν» τα βαθυσκάφη «Οδυσσέας 6k» και «Βίκτωρ 6000» - Φτάνουν μέχρι τα 6χλμ

Τη στιγμή που οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί οι επιβαίνοντες του υποβρυχίου Titan - το οποίο κατευθυνόταν στο ναυάγιο του Τιτανικού σε βάθος 3,8 χιλιομέτρων - ολοένα και λιγοστεύουν, ο πιο προηγμένος εξοπλισμό υποβρύχιας έρευνας στον κόσμο έχει αναπτυχθεί για να «σαρώσει» τα βάθη του Ατλαντικού.

Δύο υποβρύχια που έχουν τη δυνατότητα να κατέβουν 20.000 πόδια κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού οδηγούν αυτήν τη στιγμή την υποβρύχια έρευνα. Την προσπάθεια συνδράμει ένας στόλος εξειδικευμένων πλοίων που περιλαμβάνουν επίσης εργαλεία που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανάκτηση του Titan - εάν βέβαια εντοπιστεί. Πλέον όμως ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά, καθώς το οξυγόνο του σκάφους τελειώνει στις 13:00 ώρα Ελλάδας την Πέμπτη 22/6.

Η πίεση χρόνου επιδεινώνεται από το γεγονός ότι τα υποβρύχια οχήματα μπορεί να είναι σε θέση να εντοπίσουν το Titan, αλλά θα χρειαστούν πρόσθετα εξειδικευμένα εργαλεία για το μαμούθ έργο του να τον βγάλουν στην επιφάνεια.

Οι ελπίδες αυξήθηκαν ελαφρώς την Τετάρτη (21/6), όταν ένα καναδικό αεροσκάφος P-3 εξοπλισμένο με σόναρ εντόπισε έναν περιοδικό ήχο «χτύπημα» που οι ειδικοί ελπίζουν ότι προερχόταν από το πλήρωμα του υποβρυχίου. Ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος που συντονίζει την επιχείρηση ανέφερε ότι αρχικά ακούστηκαν ήχοι κατά τη διάρκεια της νύχτας και περισσότεροι την ημέρα.

Το P-3 είναι ένα από τα πολλά μοντέλα αεροσκαφών που βοηθούν επίσης την έρευνα, καθαρίζοντας την επιφάνεια του ωκεανού και χρησιμοποιώντας εξοπλισμό σόναρ για ενδείξεις δραστηριότητας στον βυθό της θάλασσας. Μια σειρά από στρατιωτικά και εμπορικά σκάφη βρίσκονται επίσης στην τοποθεσία, προσφέροντας ένα μείγμα δυνατοτήτων αναζήτησης, εργαλείων επικοινωνίας και εξοπλισμού διάσωσης εάν βρεθεί ο Τιτάν.

Τελικά, εναπόκειται στα υποβρύχια να ερευνήσουν αν το Titan παραμείνει στον βυθό της θάλασσας, ή έχει παγιδευτεί στα συντρίμμια του Τιτανικού, ένα από τα χειρότερα σενάρια. Δημοσίευμα της Dailymail.com παρουσιάζει ένα μέρος του στόλου που συμμετέχει στην αναζήτηση του χαμένου βαθυσκάφους.

Οδυσσέας 6Κ

Ο Οδυσσέας (Odysseus) 6k είναι ένα τηλεκατευθυνόμενο όχημα (ROV) που μπορεί να βυθιστεί σε βάθη 6.000 μέτρων. Το όχημα, το οποίο λειτουργεί από την Pelagic Research Services με έδρα την Καλιφόρνια, είναι εξοπλισμένο με δύο υδραυλικούς βραχίονες.

Το ROV μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με ένα «ανυψωτικό εξάρτημα», αν και δεν έχει σχεδιαστεί για να σηκώνει τίποτα τόσο βαρύ όσο ο Τιτάνας των 21.000 λίβρες. Το PRS φέρεται να έστειλε το Odysseus μαζί με μια ομάδα προσωπικού για να το χειριστεί.

Ως «εύκολα μεταφερόμενο, εξαιρετικά ικανό και εξαιρετικά προσιτό», το Odysseus έχει μήκος 98 ίντσες, ύψος 88 ίντσες και βάρος 5.550 λίβρες. Διαθέτει τέσσερις προωθητήρες προς τα εμπρός και τρεις για κάθετη κίνηση.

Το Odysseus διαθέτει κάμερα 4K και πολλές άλλες κάμερες και εργαλεία φωτισμού για παρακολούθηση και καταγραφή.

Βίκτωρ 6000

Ο Βίκτωρ (Victor) 6000 είναι ένα γαλλικό μη επανδρωμένο ROV που αναπτύσσεται από το πλοίο L'Atalante και μπορεί να φτάσει σε βάθη 20.000 πόδια. Είναι παρόμοιο σε σχήμα και σχέδιο με το Odysseus 6K. Το Victor αναπτύχθηκε για πρώτη φορά το 2001 και μπορεί να βουτήξει για περισσότερες από 28 ώρες κάθε φορά.

Το υποβρύχιο μεταφέρεται από το Atalante, ένα γαλλικό πλοίο που αυτή τη στιγμή βρίσκεται κοντά στην τοποθεσία της κατάδυσης του Titan.

Το Victor 6000 συνδέεται με το πλοίο με ένα ηλεκτρομηχανικό καλώδιο που έχει μήκος 26.250 πόδια και παρέχει ισχύ 20 kW.

Οι οπτικές ίνες στο καλώδιο στέλνουν τα δεδομένα και τις ροές εικόνας στην επιφάνεια, επιτρέποντάς τους να πιλοτάρονται από το πλοίο σε πραγματικό χρόνο - χωρίς να υπάρχει όριο στη διάρκεια της οδήγησης.

Ναύτιλος

ο Ναύτιλος (Nautile) είναι ένα γαλλικό υποβρύχιο που μπορεί να μεταφέρει πλήρωμα έως τρία άτομα. Τέθηκε σε λειτουργία το 1984 και έχει πραγματοποιήσει αρκετά προηγούμενα ταξίδια στα συντρίμμια του Τιτανικού.

Αναπτύχθηκε επίσης από την L'Atalante - αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ως μέρος της αποστολής. Όπως και τα άλλα υποβρύχια που αναπτύχθηκαν για την αναζήτηση του Τιτάνα, το Nautile μπορεί να φτάσει σε βάθη 20.000 πόδια.

Αλλά είναι κυρίως σκάφος παρατήρησης και είναι εξοπλισμένο με φωτογραφικές μηχανές και βιντεοκάμερες, μαζί με αρκετούς προβολείς. Το Nautile είναι εξοπλισμένο με ρομποτικούς βραχίονες, αν και αυτοί δεν είναι ικανοί να ανακτήσουν άλλο σκάφος. Αυτό σημαίνει ότι το Nautile μπορεί να βοηθήσει στην αναζήτηση αλλά όχι στην ανάκτηση του χαμένου βαθυσκάφους. Μπορεί να παραμείνει κάτω από το νερό για οκτώ ώρες κάθε φορά.

 

Κόσμος

Ροή ειδήσεων

Share