Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Απίστευτη ανακάλυψη: Βρέθηκε ο αρχαιότερος δονητής ηλικίας 2.000 ετών (photo)

Οι τρεις θεωρίες για τη χρήση του

20 Φεβρουαρίου 2023 18:55
Απίστευτη ανακάλυψη: Βρέθηκε ο αρχαιότερος δονητής ηλικίας 2.000 ετών (photo)

Μια πρωτοφανής ανακάλυψη υποστηρίζουν ότι έκαναν Βρετανοί αρχαιολόγοι που εξέτασαν ξύλινο αντικείμενο από την εποχή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας καταλήγοντας ότι αυτό χρησιμοποιούνταν ως σεξουαλικό βοήθημα 2.000 χρόνια πριν!

Δείτε επίσης: Απίστευτο! Ερευνητές ανακάλυψαν μέσα σε τάφο χρυσό κολιέ με πέτρες 1.300 ετών (photos)

Το αρχαίο αντικείμενο, το οποίο ανακαλύφθηκε το 1992 στην περιοχή Νορθάμπερλαντ της Βρετανίας, καταγράφηκε αρχικά από την ομάδα των ερευνητών ως εργαλείο ραπτικής. Ωστόσο, νεότερη έρευνα αποκάλυψε ότι πρόκειται για έναν αρχαίο δονητή που σε φυσικό μέγεθος. Φυσικά, οι ερευνητές έχουν ακόμα ερωτηματικά για τη χρήση του.

Δονητής φυσικού μεγέθους;

Ο ξύλινος δονητής έχει μήκος 16 εκατοστά, αλλά πιστεύεται ότι ήταν μεγαλύτερος, καθώς το ξύλο είναι επιρρεπές στη συρρίκνωση και τη στρέβλωση με το πέρασμα του χρόνου. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι ο φαλλός είχε «ιδιαίτερα λεία άκρα», γεγονός που υποδεικνύει ότι χρησιμοποιήθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα.

«Πρέπει να ομολογήσω ότι είναι αυτονόητο ότι πρόκειται για ξύλινο πέος. Δεν ξέρω ποιος το καταχώρησε στον κατάλογο ως εργαλείο ραπτικής. Ίσως ήταν κάποιος που δεν ένιωθε άνετα με αυτό ή δεν πίστευε ότι οι Ρωμαίοι θα έκαναν τέτοια πράγματα», δήλωσε στην Guardian ο λέκτορας αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου του Νιούκαστλ, Ρομπ Κόλινς. Και πρόσθεσε: «Αυτό που το καθιστά πρωτόγνωρο είναι ότι δεν πρόκειται για έναν μικροσκοπικό φαλλό αλλά είναι φυσικού μεγέθους. Είναι επίσης σημαντικό καθώς το ξύλο συνήθως δεν επιβιώνει».

Σημειώνεται ότι ο αρχαίος δονητής βρέθηκε σε χαντάκι της περιοχής Νορθάμπερλαντ, μαζί με δεκάδες παπούτσια, αξεσουάρ ενδυμασίας, αποκόμματα δέρματος και επεξεργασμένο κέρατο και πιθανώς γι' αυτό αρχικά θεωρήθηκε εργαλείο ραπτικής.

«Συχνά στην αρχαιολογία, όταν βρίσκουμε ένα αντικείμενο, μπορούμε να πούμε ή να συμπεράνουμε για ποιο λόγο χρησιμοποιούταν. Ωστόσο, δεν συνέβη κάτι τέτοιο στην περίπτωση αυτού του αντικειμένου. Έπρεπε να ερευνήσουμε διεξοδικά για ποιο λόγο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ένα ξύλινο γλυπτό φαλλού 16 εκατοστών», σημείωσε ο λέκτορας αρχαιολογίας, Ρομπ Κόλινς.

Απίστευτη ανακάλυψη: Βρέθηκε ο αρχαιότερος δονητής ηλικίας 2.000 ετών (photo)

Για τύχη ή για ευχαρίστηση; - Οι τρεις θεωρίες για τη χρήση του

Πάντως, η ομάδα των ερευνητών κατέληξε σε τρεις πιθανές θεωρίες, για την χρήση του ξύλινου αντικειμένου, οι οποίες δημοσιεύτηκαν και στο περιοδικό Antiquity.

Η πρώτη είναι ότι χρησιμοποιήθηκε για λόγους σεξουαλικής ικανοποίησης. «Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι ήταν ένα σεξουαλικό βοήθημα, αν και χρειάζεται κάποια προσοχή» δήλωσε ο Κόλινς.

«Μερικές φορές οι δονητές δεν χρησιμοποιούνταν πάντα για ευχαρίστηση, μπορεί να ήταν ακόμα και εργαλεία βασανιστηρίων, οπότε είμαι πολύ επιφυλακτικός στον όρο sex toy. Ελπίζω ότι αυτός ήταν ο σκοπός του. Αν ισχύει αυτό, θα είναι ο πρώτος ρωμαϊκός δονητής που συναντάται ποτέ στην αρχαιολογία» πρόσθεσε.

«Γνωρίζουμε από την ελληνική και ρωμαϊκή τέχνη ότι χρησιμοποιούσαν δονητές. Αλλά δεν έχουμε βρει καμία αρχαιολογική απόδειξη, πράγμα που είναι από μόνο του ενδιαφέρον. Αν ο ξύλινος φαλλός αποτελεί μία τέτοια απόδειξη και έχει βρεθεί εδώ, σε παραμεθόρια περιοχής της αυτοκρατορίας και όχι στη ρωμαϊκή Ιταλία, τότε πρόκειται για κάτι εκπληκτικό», σημείωσε.

Η δεύτερη θεωρία είναι ότι το αντικείμενο χρησιμοποιήθηκε ως γουδοχέρι, είτε για μαγειρικούς σκοπούς είτε για το άλεσμα καλλυντικών ή φαρμακευτικών συστατικών και μάλιστα ο τρόπος που έχει φτιαχτεί θα τον καθιστούσε έναν πολύ καλό γουδοχέρι.

Σύμφωνα με την τρίτη θεωρία, το αντικείμενο φέρεται να προοριζόταν να τοποθετηθεί σε άγαλμα, το οποίο οι περαστικοί θα άγγιζαν για καλή τύχη ή για να διώξουν την κακοτυχία. Αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι ο φαλλός βρισκόταν είτε σε κάποιον εσωτερικό χώρο είτε σε κάποιο σημείο που δεν ήταν μαζικά προσβάσιμο.

Ο ξύλινος φαλλός πάντως αυτή τη στιγμή εκτίθεται στο μουσείο της Βιντολάντα.

Κόσμος