Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2021

"Σκοτώνει" η AstraZeneca: Μετά τον θάνατο της 63χρονης στη Μυτιληνή, άλλες 3 περιπτώσεις εγκεφαλικού από θρόμβωση

Μετά από εμβόλιο της AstraZeneca

26 Μαΐου 2021 09:24
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Σοκαρισμένο είναι το Πανελλήνιο από τον θάνατο της 63χρονης στη Μυτιλήνη που σχετίζεται με το εμβόλιο της AstraZeneca!

Λίγες ώρες μετά μάλιστα "σκάει" νέα βόμβα, αφού στην Βρετανία τρία εγκεφαλικά σχετίζονται με το εμβόλιο της ίδιας εταιρείας.

Βρετανοί επιστήμονες παρουσίασαν τα τρία πρώτα περιστατικά ισχαιμικού εγκεφαλικού λόγω θρόμβωσης μεγάλων αρτηριών, σε δύο γυναίκες και ένα άνδρα 35 έως 43 ετών, μετά από εμβολιασμό τους με το εμβόλιο της Οξφόρδης- AstraZeneca κατά της Covid-19.

Η αρτηριακή θρόμβωση είναι η πιο συχνή αιτία των εγκεφαλικών ισχαιμικού τύπου (πολύ συνηθέστερα από τα αιμορραγικά εγκεφαλικά). Ενώ σπάνιες περιπτώσεις θρόμβωσης έχουν ήδη αναφερθεί μετά από το συγκεκριμένο εμβόλιο, αυτές αφορούσαν φλέβες του εγκεφάλου, σε συνδυασμό με χαμηλά επίπεδα αιμοπεταλίων. Θρόμβωση σε αρτηρίες μετά από το εν λόγω εμβόλιο δεν είχε αναφερθεί έως τώρα, σύμφωνα με τους Βρετανούς επιστήμονες.

 'Σκοτώνει' η AstraZeneca

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντέηβιντ Γουέρινγκ του Ινστιτούτου Νευρολογίας του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (UCL), οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό νευρολογίας, νευροχειρουργικής και ψυχιατρικής "Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry", ανέφεραν ότι και στις τρεις περιπτώσεις το ισχαιμικό εγκεφαλικό σχετιζόταν με μπλοκάρισμα μεγάλων αρτηριών (τόσο της καρωτίδας όσο και της μεσαίας εγκεφαλικής αρτηρίας). Οι δύο ασθενείς είχαν επίσης φλεβική θρόμβωση, ενώ και οι τρεις είχαν υπερβολικά χαμηλά επίπεδα αιμοπεταλίων.

Αρχικά, η πρώτη ασθενής, μια 35χρονη γυναίκα, εμφάνισε περιοδικό πονοκέφαλο στο δεξί μέρος του κεφαλιού της και γύρω από τα μάτια έξι μέρες μετά το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού. Πέντε μέρες αργότερα, αισθάνθηκε αδυναμία στην αριστερή πλευρά του προσώπου, του χεριού και του ποδιού της. Η ιατρική εξέταση αποκάλυψε μια μπλοκαρισμένη εγκεφαλική αρτηρία, καθώς και φλεβικούς θρόμβους. Χρειάστηκε χειρουργική επέμβαση στον εγκέφαλο για μείωση της πίεσης στο κρανίο της, αλλά τελικά πέθανε.

Η δεύτερη ασθενής, μια 37χρονη γυναίκα, 12 μέρες μετά το εμβόλιο παρουσίασε πονοκέφαλο, σύγχυση, αδυναμία στο αριστερό χέρι της και απώλεια όρασης στην αριστερή πλευρά. Η ιατρική εξέταση έδειξε μπλοκάρισμα σε αρκετά αιμοφόρα αγγεία, μεταξύ άλλων και στις δύο καρωτίδες αρτηρίες (τη βασική οδό τροφοδοσίας των ημισφαιρίων του εγκεφάλου με αίμα), καθώς επίσης στις αρτηρίες που τροφοδοτούν με αίμα την καρδιά και τους πνεύμονες (πνευμονική εμβολή), αλλά και σε εγκεφαλικές φλέβες. Με την κατάλληλη θεραπεία, η κατάσταση της βελτιώθηκε.

Ο τρίτος ασθενής, ένας 43χρονος άνδρας, παρουσίασε - τρεις εβδομάδες μετά τον εμβολιασμό του- προβλήματα ομιλίας και κατανόησης του λόγου (δυσφασία). Η ιατρική εξέταση έδειξε ένα θρόμβο στην αριστερή μεσαία εγκεφαλική αρτηρία, αλλά όχι στις φλέβες. Μετά από θεραπεία, η κατάσταση του παραμένει σταθερή.

Ο δρ Γουέρινγκ δήλωσε ότι, όπως δείχνουν αυτές οι τρεις περιπτώσεις, πέρα από την εγκεφαλική θρόμβωση, είναι πιθανό μετά το εμβόλιο να δημιουργηθούν θρόμβοι και σε αρτηρίες που τροφοδοτούν τον εγκέφαλο, με συνέπεια την πρόκληση ισχαιμικού εγκεφαλικού.

Ο καθηγητής Χιου Μάρκους του Τμήματος Κλινικών Νευροεπιστημών του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ επεσήμανε ότι, όπως δείχνει η νέα έρευνα, μπορεί να προκληθεί αρτηριακή θρόμβωση και ισχαιμικό εγκεφαλικό, μολονότι η φλεβική θρόμβωση είναι σχετικά πιο συχνή. Τόνισε, όμως, ότι, όσον αφορά τα θρομβωτικά επεισόδια μετά από εμβολιασμό για Covid-19, "είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως αυτές οι παρενέργειες είναι σπάνιες και πολύ λιγότερο συχνές από ό,τι τόσο η φλεβική θρόμβωση όσο και τα ισχαιμικά εγκεφαλικά που σχετίζονται με την ίδια τη λοίμωξη Covid-19".

Τι συμβαίνει με το AstraZeneca στην Λέσβο - Σε ένα 24ωρο μια νεκρή και μια 36χρονη σε κρίσιμη κατάσταση

Συναγερμός επικρατεί στη Λέσβο με το εμβόλιο της AstraZeneca καθώς μέσα σε ένα 24ωρο έχουμε μία 63χρονη νεκρή αλλά και μία 36χρονη σε κρίσιμη κατάσταση.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, 36χρονη γυναίκα που νοσηλευόταν από τις 22 Μαΐου σε νοσοκομείο της Λέσβου, μεταφέρθηκε στο «Ιπποκράτειο» με συμπτώματα θρόμβωσης.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η γυναίκα είχε εμβολιαστεί με AstraZeneca, δέκα ημέρες πριν μπει στο νοσοκομείο.

Νεκρή 63χρονη μετά από θρόμβωση

Η είδηση έρχεται λίγες ώρες μετά τον θάνατο της 63χρονης από τη Μυτιλήνη πού νοσηλευόταν στο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης «Βοστάνειο» από την 1η Απριλίου.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του in.gr η γυναίκα είχε υποστεί θρομβοεμβολικό επεισόδιο λίγες μέρες μετά τον εμβολιασμό της με AstraZeneca στο Κέντρο Υγείας της Καλλονής.

Μάλιστα για το συγκεκριμένο περιστατικό είχε μιλήσει στην τακτική ενημέρωση στο υπουργείο Υγείας και η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου.

Όπως είχε αναφέρει στις 5 Απριλίου, «στην Ελλάδα έχουν διατεθεί περίπου 346.000 δόσεις εμβολίου της AstraZeneca. Μέχρι σήμερα (σ.σ. στις 5 Απριλίου) ένα περιστατικό έχει αναφερθεί στον ΕΟΦ, είπε και πρόσθεσε ότι παρά την ανησυχία που έχει δημιουργηθεί η αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα του εμβολίου υπερτερεί έναντι της μικρή πιθανότητας συνδρόμου θρόμβωσης και θρομβοπενίας».

Την ίδια ώρα προβληματισμό και ανησυχία προκαλούν τα -ελάχιστα- περιστατικά νέων ανθρώπων που παρουσίασαν εμβολικά επεισόδια και διαταραχές πήξης αίματος μετά τον εμβολιασμό τους.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για το μόνο επεισόδιο στη χώρα μας που αποδίδεται επισήμως στον εμβολιασμό και έχει αναφερθεί και στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων μέσω του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκου και της Εθνικής Επιτροπή Εμβολιασμών.

Εξάλλου χθες κατά τη διάρκεια της συνέντευξης χθες της προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρίας Θεοδωρίδου και του γενικού γραμματέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριου Θεμιστοκλέους, έγινε αναφορά στην εξέταση τεσσάρων περιστατικών θρομβώσεων έπειτα από χορήγηση εμβολίου της AstraZeneca με το οποίο αξίζει να αναφέρουμε πως έχουν εμβολιαστεί στην Ελλάδα περισσότεροι από 740.000 πολίτες. Η μια από αυτές τις περιπτώσεις είναι αυτή του θανατηφόρου περιστατικού της Μυτιλήνης.

Ερευνώνται ακόμη τρία περιστατικά

Μετά το προσωρινό πόρισμα για τα περιστατικά θρόμβωσης στην Κρήτη, στο οποίο οι επιστήμονες της Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ, φέρονται να μιλούν για πιθανή συσχέτισή τους με το εμβόλιο της AstraZeneca αλλά και το νέο περιστατικό θρόμβωσης που παρουσιάστηκε σε μια 48χρονη από τη Θήβα που εμβολιάστηκε με το Johnson & Johnson, η ανησυχία έγινε πιο έντονη.

Υπενθυμίζεται πως και οι τέσσερις περιπτώσεις στην Ελλάδα ερευνώνται από τους ειδικούς ώστε να διαπιστωθεί αν σχετίζονται με το εμβόλιο.

Σε κάθε περίπτωση όπως όλα τα φάρμακα, έτσι και τα εμβόλια αποτελούν αντικείμενο στενής παρακολούθησης στην ΕΕ, από τη στιγμή που εγκρίνονται και κυκλοφορούν στην αγορά.

Μάλιστα οι θρομβώσεις υπάρχει μια ελάχιστη περίπτωση να εμφανιστούν μετά τα εμβόλια αδενοϊών.

Τέτοια, είναι το εμβόλιο της Astra-Zeneca και της Johnson, αλλά και το Ρωσικό εμβόλιο Sputnik V (το οποίο όμως δεν έχει εγκριθεί ακόμη στην Ευρώπη).

 

Κόσμος

Ροή ειδήσεων

Share