Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Θεσσαλονίκη: Το 2023 η παράδοση του Μετρό!

Δείτε αναλυτικά!

30 Σεπτεμβρίου 2019 10:57
Θεσσαλονίκη: Το 2023 η παράδοση του Μετρό!

85.000 επιβάτες υπολογίζεται να μεταφέρει ημερησίως ο σταθμός της Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης - Πέντε λόγοι για την αλλαγή πορείας του έργου.

Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη: Στοπ στην πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας!

Έξι χιλιάδες επτακόσιους πενήντα επιβάτες την ώρα αιχμής και 85.000 επιβάτες ημερησίως υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί ο σταθμός της Βενιζέλου στο μετρό της Θεσσαλονίκης που βρίσκεται στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και Αντιπολίτευσης μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού στην ΔΕΘ, για απόσυρση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Αν παραδιδόταν το έργο του μετρό χωρίς την Βενιζέλου, όταν ο σταθμός θα κατασκευαζόταν, το μετρό θα έπρεπε να σταματήσει από 6 έως 18 μήνες, δήλωσε τις προηγούμενες μέρες στην βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη για την πορεία ολοκλήρωσης του έργου. Ο κ. Καραμανλής υπερασπίστηκε την κυβερνητική γραμμή λέγοντας ότι ο προηγούμενος σχεδιασμός ήταν κοροϊδία αφού στην πραγματικότητα θα παραδιδόταν ένα κολοβό έργο.

Όπως επισήμανε, ο σταθμός της Βενιζέλου είναι ο κεντρικότερος σταθμός του μετρό και η επιβατική κίνηση δεν μπορεί να μεταφερθεί. Ο κ. Καραμανλής εξήγησε πέντε λόγους που η απόσπαση των αρχαιοτήτων είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση ώστε το μετρό της Συμπρωτεύουσας να παραδοθεί στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023.

Πρώτον, η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης προστατεύει και διασφαλίζει τις αρχαιότητες. Το ΚΑΣ έχει συμφωνήσει δυο φορές με τον αρχικό σχεδιασμό. Η ίδια λύση έχει ακολουθηθεί και στο σταθμό της Αγίας Σοφίας.

Όπως δήλωσε στη Βενιζέλου η αντιμετώπιση των αρχαιοτήτων θα είναι ακόμη καλύτερη, μια που ο σχεδιασμός θα αναδείξει τα αρχαία που θα γίνουν ορατά στον κύριο χώρο κατά το 90%-95%.

Δεύτερον, στον Σταθμό Βενιζέλου, δεν έχει γίνει καμία εργασία τα προηγούμενα χρόνια παρά μόνο η πλάκα.

Τρίτον, με μετριοπαθείς εκτιμήσεις με βάση το αρχικό σχέδιο με την in situ διαδικασία των αρχαιοτήτων, το έργο θα στοίχιζε τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ακριβότερο.

Τέταρτον, το έργο έχει ήδη εγγράψει μεγάλες καθυστερήσεις. “Το να λέτε ότι θα ήταν έτοιμο το Μετρό το 2020, είναι από τα μεγαλύτερα πολιτικά ψεύδη που έχουν ακουστεί” σημείωσε. Ο υπουργός Υποδομών επικαλείται στην απάντησή του την επιστολή του αναδόχου, με την οποία προειδοποιεί ότι το χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα.

«Ξέρετε γιατί, κύριε Τριανταφυλλίδη; Διότι με ευθύνη της δικής σας Κυβέρνησης στη διοίκηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν εκκρεμούν ούτε μια ούτε δυο μελέτες, εκκρεμούν τριακόσιες δυο μελέτες, τις οποίες δεν έχετε καταθέσει. Αντιθέτως, εμείς τι λέμε; Εμείς λέμε ότι πρέπει να παραδοθεί το μετρό ολοκληρωμένο και με τον σταθμό Βενιζέλου κι αυτό θα γίνει τον Απρίλιο του 2023».

Πέμπτον, οι μελέτες που έχουν παρουσιαστεί –αυτές οι κολοβές και ελλιπέστατες μελέτες- όπως χαρακτήρισε ο υπουργός, δεν φέρνουν ούτε καν τη σφραγίδα της Αττικό Μετρό. Η Αττικό Μετρό αποφάσισε το 2017 η ανάθεση των μελετών να γίνει τον Μάρτιο του 2019.

Όπως σημείωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε 200 εκατομμύρια στον ανάδοχο μετά από τις διαιτησίες. Το Μετρό έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 1 δισεκατομμύριο και ακόμη δεν έχει τελειώσει.

Αλλάζουν ονόματα δύο σταθμοί του μετρό!

Την απόφαση να... αλλάξουν όνομα δύο σταθμοί του μετρό πήρε η Αττικό Μετρό Α.Ε.

Πρόκειται για τους σταθμούς "Ευαγγελισμός" που μετονομάζεται σε "Παύλος Μπακογιάννης" και "Άγιος Δημήτριος - Αλέκος Παναγούλης" σε "Αλέκος Παναγούλης".

"Στόχος και κύρια επιδίωξη της Αττικό Μετρό Α.Ε., είναι η μετονομασία των σταθμών να λειτουργήσει ως μια διαρκής υπενθύμιση των αξιών της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας και της Εθνικής Συμφιλίωσης" αναφέρει η εταιρεία. Όπως σημειώνει η απόφαση ελήφθη καθώς "η σύγχρονη προσέγγιση της οργάνωσης της πόλης, επιβάλλει το Μετρό της Αθήνας να αποτελεί μέρος της ιστορίας και της ζωής της" ενώ "η ονομασία των σταθμών μπορεί επίσης να συμβάλει στο εκπαιδευτικό ταξίδι του επιβάτη στο χρόνο και την ιστορία". Να σας θυμίσουμε και το περιστατικό με τον άνδρα που έπεσε στο μετρό!

Η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό

"Η σύγχρονη προσέγγιση της οργάνωσης της πόλης, επιβάλλει το Μετρό της Αθήνας να αποτελεί μέρος της ιστορίας και της ζωής της. Ήδη, η ενσωμάτωση των αρχαιολογικών ευρημάτων στην αρχιτεκτονική των σταθμών συνιστά ένα πολύ σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή. Η ονομασία των σταθμών μπορεί επίσης να συμβάλει στο εκπαιδευτικό ταξίδι του επιβάτη στο χρόνο και την ιστορία.

Στην κατεύθυνση αυτή και με δεδομένο το γεγονός ότι σε λίγες ημέρες συμπληρώνονται 30 χρόνια από την δολοφονία του Παύλου Μπακογιάννη, η Αττικό Μετρό Α.Ε .αποφάσισε να αποτίσει φόρο τιμής, μέσω της απόδοσης του ονόματος του εκλιπόντος στο σταθμό «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ".

Η απόφαση αυτή συμπληρώνει την προηγούμενη επιλογή της εταιρείας να αποδώσει το όνομα του ήρωα του αντιδικτατορικού αγώνα Αλέκου Παναγούλη στο σταθμό "ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟ"», η οποία αποφασίστηκε να επικαιροποιηθεί και αυτή.

Ειδικότερα, ο σταθμός "Ευαγγελισμός" της Γραμμής 3 μετονομάζεται σε "Παύλος Μπακογιάννης" και ο σταθμός "Άγιος Δημήτριος-Αλέκος Παναγούλης" της Γραμμής 2 σε «Αλέκος Παναγούλης». Έκαναν ξανά γκράφιτι στα βαγόνια στο μετρό της Θεσσαλονίκης!

Η καταργούμενη ονομασία τους θα διατηρηθεί στη σήμανση των σταθμών μέσα σε παρένθεση, δηλαδή "Παύλος Μπακογιάννης (Ευαγγελισμός)" και "Αλέκος Παναγούλης (Άγιος Δημήτριος)", έως την 30η Απριλίου 2020. Στη συνέχεια, θα εφαρμοστεί η αποκλειστική χρήση της νέας ονομασίας.

Για το σκοπό αυτό προγραμματίζεται η διοργάνωση εκδήλωσης στο σταθμό "Ευαγγελισμός" την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019, παρουσία του Εξοχότατου Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου, ο οποίος θα εκφωνήσει την κεντρική ομιλία για το πρόσωπο του Παύλου Μπακογιάννη, του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος θα αποκαλύψει το νέο όνομα του σταθμού, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, της οικογένειας του τιμώμενου προσώπου και εκπροσώπων των αρχών της πόλης των Αθηνών.

Παρόμοια εκδήλωση θα οργανωθεί την Πρωτομαγιά του 2020 στο σταθμό "Αλέκος Παναγούλης (Άγιος Δημήτριος)", οπότε και θα αποκαλυφθεί η οριστική ονομασία του.

Επιπλέον, το αρχιτεκτονικό τμήμα της Αττικό Μετρό Α.Ε. θα επιμεληθεί τον σχεδιασμό δύο μονίμων εγκαταστάσεων στους ανωτέρω σταθμούς με ιστορικά στοιχεία που σχετίζονται με τα τιμώμενα πρόσωπα.

Στόχος και κύρια επιδίωξη της Αττικό Μετρό Α.Ε., είναι η μετονομασία των σταθμών να λειτουργήσει ως μια διαρκής υπενθύμιση των αξιών της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας και της Εθνικής Συμφιλίωσης".

 

Κοινωνία

Ροή ειδήσεων

Share