Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2019

Καβάλα: Παιδιά τραγούδησαν στην νοηματική για τον κωφό συμμαθητή τους!

Συγκινητικό!

24 Ιουνίου 2019 14:28
Καβάλα: Παιδιά τραγούδησαν στην νοηματική για τον κωφό συμμαθητή τους!

Η ετήσια καλοκαιρινή γιορτή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας έκρυβε φέτος μια μικρή και συνάμα συγκινητική έκπληξη. Στην πραγματικότητα φανέρωσε μια αλήθεια... Παρουσίασε το αληθινό πρόσωπο μιας ζωής δύσκολης μεν, συναρπαστικής δε, που αποφάσισαν να προσφέρουν δύο γονείς στο κωφό παιδί τους.

Ολα ξεκίνησαν όταν στη σχολική γιορτή μια μαθήτρια εκφώνησε τα τραγούδια που οι γονείς "θα ...δουν και σίγουρα δε θα ακούσουν". Προς στιγμή οι παρευρισκόμενοι έδωσαν την ερμηνεία ότι η μαθήτρια έκανε λάθος στο ρήμα που χρησιμοποίησε. Η μαθήτρια, όμως, διατύπωσε σωστά την πρόταση και στα επόμενα δέκα λεπτά οι μαθητές των μικρών τάξεων του σχολείου μαζί με τον 11χρονο κωφό μαθητή Παναγιώτη δεν τραγούδησαν, αλλά νοημάτισαν δύο αγαπημένα τραγούδια του ελληνικού πενταγράμμου.

undefined

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου νοημάτισαν το τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού «Ν' αγαπάς». Αμέσως μετά ο μαθητής της Δ΄ τάξης Παναγιώτης Ξανθόπουλος «τραγούδησε» μαζί με τους συμμαθητές του στη νοηματική το τραγούδι «Εγώ κι εσύ μαζί». Είναι η στιγμή που όλοι αποδέχτηκαν τον έναν, κι όλοι μαζί ως ομάδα, ως σύνολο, επικοινώνησαν μεταξύ τους, και με τους γονείς που παρακολουθούσαν. Μέσα από αυτά τα δρώμενα στάλθηκαν μηνύματα ζωής: «Δεν υπάρχει αναπηρία που δεν μπορεί να νικηθεί». «Η διαφορετικότητα δεν απομονώνει, δεν τρομάζει, δε διαχωρίζει, αλλά ενώνει». «Τίποτα δεν είναι αδύνατο, όταν υπάρχει θέληση, διάθεση, αγάπη και κυρίως πίστη σε αυτό που κάνουμε».

Ο Παναγιώτης Ξανθόπουλος, ο 11χρονος κωφός μαθητής της Δ' τάξης του 16ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, έγινε ο πρωταγωνιστής της αποχαιρετιστήριας γιορτής του σχολείου και ταυτόχρονα ο άνθρωπος που ενέπνευσε πολλούς συμμαθητές του!

Τρεις άνθρωποι πίσω από τον Παναγιώτη είναι το στήριγμά του. Οι γονείς του, η Θεοπούλα Φωτάκη και ο Σάββας Ξανθόπουλος, καθώς και η δασκάλα του στην παράλληλη στήριξη Βιλελμίνη Βαμβακίδου.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Μαθητές δημιούργησαν ρομποτικό σύστημα για να μην παρκάρουν σε θέσεις ΑμεΑ!

Είκοσι αναπηρικά αμαξίδια, που έφεραν την πινακίδα "Επιστρέφω σε 5 λεπτά", στάθμευσαν σήμερα στη Λεωφόρο Νίκης, στο μέτωπο της Πλατείας Αριστοτέλους, σε μια δράση διαμαρτυρίας για το παράνομο παρκάρισμα στις θέσεις που προορίζονται για τα Ατομα με Αναπηρία (ΑμεΑ). Παράλληλα έγινε παρουσίαση ενός ρομποτικού συστήματος προστασίας θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ, του WedoCare, το οποίο δημιούργησαν μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς.

Το σύστημα αυτό ενεργοποιείται όταν πλησιάζει αυτοκίνητο και ελέγχει με μαγνητικό αναγνώστη αν το όχημα διαθέτει άδεια στάθμευσης ΑμεΑ. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει δικαίωμα να σταθμεύσει το όχημά του, προειδοποιείται με ανάλογο ηλεκτρονικό μήνυμα και αν δεν το απομακρύνει εντός μικρού χρονικού διαστήματος, ειδοποιείται η τροχαία για να επιδώσει άμεσα κλήση.

"Ψυχή" της δράσης αυτής είναι ο 28χρονος συγγραφέας-ακτιβιστής Δημήτρης Αντωνίου, ο οποίος λόγω τροχαίου κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο τα τελευταία 13 χρόνια . Αρωγούς είχε τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και την εταιρεία αναπηρικών αμαξιδίων και ειδών αποκατάστασης Wheel.

undefined

«Όταν κάποιος παρκάρει σε μια θέση στάθμευσης για ΑμεΑ αφήνοντας ένα σημείωμα "επιστρέφω σε πέντε λεπτά" ουσιαστικά αποτρέπει το ΑμεΑ να παρκάρει. Και όχι μόνο το αποτρέπει, αλλά το ειρωνεύεται κιόλας, γιατί νιώθει ότι δεν κάνει μια σοβαρή παράβαση επειδή έχει αφήσει σημείωμα και έχει πεταχτεί κάπου. Έχουμε προσπαθήσει με διάφορους τρόπους, έχουμε κολλήσει τα αυτοκόλλητα "είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου γουστάρω", καλούμε την τροχαία, προσπαθούμε να τους περιμένουμε να τους εξηγήσουμε ότι αυτό που κάνουν είναι λάθος. Τώρα προχωράμε σε μία παραπάνω κίνηση, στην ουσία αντιστρέφουμε τους ρόλους, παρκάρουμε εμείς τα αμαξίδια αφήνοντας ένα σημείωμα "επιστρέφω σε πέντε λεπτά" και τους δείχνουμε πώς θα ήταν εάν βρίσκονταν οι ίδιοι στη θέση μας. Μια τέτοια δράση έγινε στην Πορτογαλία και είπαμε να το κάνουμε και στη χώρα μας και έτσι παρκάραμε τα αναπηρικά μας αμαξίδια στη Λεωφόρο Νίκης αφήνοντας το σημείωμα "επιστρέφω σε πέντε λεπτά". Όταν κάποιος παρκάρει ο αυτοκίνητό του "για πέντε λεπτά", δεν είναι ποτέ για πέντε λεπτά. Ελπίζουμε οι άνθρωποι που προβαίνουν σε τέτοιες ασεβείς πράξεις να ευαισθητοποιηθούν, να καταλάβουν πόσο δυσκολεύουν τη ζωή των ανθρώπων που κινούνται με αναπηρικά αμαξίδια» είπε ο Δημήτρης Αντωνίου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο καθηγητής πληροφορικής στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς, Νίκος Αυγουλάς, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το ρομποτικό σύστημα προστασίας θέσεων ΑμεΑ WedoCare, ανέφερε ότι το δημιούργησαν οιμαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού, στο πλαίσιο του μαθήματος σε ένα διάστημα δύο μηνών.

"Πρόκειται μία ρομποτική κατασκευή και την προγραμματίσαμε ώστε να προστατεύει τις θέσεις πάρκινγκ για τα ΑμεΑ. Με τους ειδικούς αισθητήρες που διαθέτει αντιλαμβάνεται όταν ένα όχημα πλησιάζει. Εάν υπάρχει αναγνωριστικό σήμα για ΑμεΑ το αντιλαμβάνεται, αν δεν υπάρχει τότε στέλνει σήμα στα κεντρικά της Τροχαίας ώστε να κινηθεί άμεσα κάποιο όχημα της Τροχαίας στον τόπο της παράβασης και να επιδώσει κλήση,να απομακρύνει το όχημα κλπ. Το σήμα των ΑμεΑ έχει ένα μαγνητικό αναγνωριστικό, το οποίο αναγνωρίζει και διαβάζει ο μαγνητικός αναγνώστης που έχει το σύστημα. Όταν κάποιος παρκάρει σε θέση ΑμεΑ δεν χρειάζεται να περιμένει το άτομο με αναπηρία, ούτε να καλέσει κάποιος την Τροχαία, γιατί την ειδοποιεί το σύστημα" εξήγησε ο κ. Αυγουλάς.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

Ο Έλληνας που "έριξε" το παγκόσμιο ρεκόρ κολύμβηση ΑΜεΑ!

Είναι συγκινητικό: Το πρώτο θαλάσσιο πάρκο για Αμέα μόλις άνοιξε!

 
 

Επαρχία

Ροή ειδήσεων

Share