Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

«Κλειδώνει» η ημερομηνία των εκλογών: «Η Βουλή διαλύεται στις 10 Μαρτίου»

Προς 2 ή 9 Απριλίου του 2023 η διεξαγωγή τους

4 Φεβρουαρίου 2023 12:13
«Κλειδώνει» η ημερομηνία των εκλογών: «Η Βουλή διαλύεται στις 10 Μαρτίου»
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Η εκλογική περίοδος έχει ξεκινήσει για τις εκλογές του 2023, με τους αρχηγούς των κομμάτων και τους βουλευτές να συζητούν ήδη την ημερομηνία, στην οποία αυτές θα διεξαχθούν.

Μετά την συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας που υπέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ (και απορρίφθηκε) κατά την οποία η Βουλή είχε «ξαναζωντανέψει», δηλαδή είχε γεμίσει από βουλευτές, τώρα άδειασε. Στο πάρκινγκ όπου δυσκολευόσουν να βρεις θέση σήμερα υπάρχουν άπειρες θέσεις και το καφενείο σχεδόν άδειο, όπως περιγράφει ο ΒΗΜΑτοδότης στο «Βήμα» αυτής της Κυριακής και αναφέρει η ιστοσελίδα tovima.gr, τη στιγμή που είναι σίγουρο το πότε θα εκδώσει την ανακοίνωση ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Έγινε ακόμα πιο άδειο μετά την απόφαση του κ. Τσίπρα να απέχουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από τις ψηφοφορίες. Και όμως κάποια πηγαδάκια «γαλάζιων» βουλευτών σχηματίστηκαν δειλά-δειλά, με θέμα το πότε ο Πρωθυπουργός θα προκηρύξει εκλογές. Σας μεταφέρω λοιπόν τι έλεγαν μήπως και βγάλατε συμπεράσματα…

Οι περισσότεροι γαλάζιοι βουλευτές επιμένουν ότι οι εκλογές (δηλαδή η πρώτη κάλπη) θα γίνουν είτε στις 2 είτε στις 9 Απριλίου με πιθανότερη ημερομηνία την 9η Απρίλιου. Για αυτή την ημερομηνία προετοιμάζονται για τις 9 Απριλίου κάνουν τον προγραμματισμό τους. Σε εκείνο που συμφωνούν είναι ότι εκεί γύρω στις 10 Μαρτίου θα διαλυθεί η Βουλή και θα προκηρυχθούν εκλογές. Η αγωνία τους είναι σε ποια σειρά θα εκλεγούν ,αφού οι δεύτερες εκλογές θα γίνουν με λίστα. Και αυτό θα έχει μια σημασία.

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για «μπλόκο» στην κάθοδο του κόμματος Κασιδιάρη

Στη Βουλή κατατέθηκε η τροπολογία για «μπλόκο» στην κάθοδο του κόμματος του Ηλία Κασιδιάρη στις εκλογές 2023.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το σχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, «πατάει πάνω σε ήδη υφιστάμενη διάταξη (άρθρο 92 του ν. 4804/2021), που ψηφίστηκε με πρωτοβουλία της κυβέρνησης με ευρεία πλειοψηφία».

«Η αρχική διάταξη προέβλεπε ότι δικαίωμα κατάρτισης συνδυασμών δεν έχουν τα πολιτικά κόμματα των οποίων ο πρόεδρος, ο γενικός γραμματέας, τα μέλη της διοικούσας επιτροπής και ο νόμιμος εκπρόσωπος έχουν καταδικασθεί σε κάθειρξη για ορισμένα αδικήματα σε βάρος της πολιτείας. Η πρόσθετη αξία που εισφέρει η τωρινή τροπολογία καταλαμβάνει τις περιπτώσεις εκείνες που η ηγεσία του κόμματος είναι εικονική, δηλαδή έχουν τοποθετηθεί «αχυράνθρωποι» αλλά την πραγματική ηγεσία την ασκούν άλλα πρόσωπα που εμπίπτουν στους περιορισμού δηλαδή έχουν ποινική καταδίκη», τονίζεται.

Εκλογές 2023: Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για «μπλόκο» στην κάθοδο του κόμματος Κασιδιάρη

«Συμβατή με το Σύνταγμα η ρύθμιση»

Σύμφωνα με το ενημερωτικό της κυβέρνησης, η διάταξη «είναι απολύτως συμβατή με το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου», γιατί:

«Πρώτον, δεν παραβιάζει την αρχή αναλογικότητας διότι δεν εμποδίζει οποιονδήποτε έχει καταδικαστεί έστω για βαριά αδικήματα κατά της Πολιτείας να είναι υποψήφιος βουλευτής, είτε ανεξάρτητος είτε με πολιτικό κόμματα, παρά μόνο αποκλείεται αν είναι ο πραγματικός αρχηγός του κόμματος με το οποίο συμμετέχει στις εκλογές.

Δεύτερον, η Δημοκρατία δεν μπορεί να είναι απολύτως ανεκτική στους εχθρούς της. Όσους την επιβουλεύονται χρησιμοποιώντας την.

Τρίτον, δεν εξυπηρετείται η ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος στην περίπτωση της συγκρότησης ενός «κόμματος – κέλυφος», το οποίο δρα και λειτουργεί ως εγκληματική οργάνωση, αφενός μεν όταν η ηγετική ομάδα του κόμματος προβαίνει σε πράξεις με υψηλή ποινική απαξία, όπως έχει αποδειχθεί δικαστικά, έστω και πρωτοδίκως, αφετέρου δε, όταν η ποινική καταδίκη για συγκεκριμένα αδικήματα υποψηφίων βουλευτών, ιδρυτικών μελών και των διατελεσάντων αρχηγών του κόμματος, καταδεικνύει τη μη εξυπηρέτηση της ελεύθερης λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Τέταρτον, όπως έχει αναδείξει η Ολομέλεια του ΣτΕ (Απόφαση 518/2015), συνδέοντας τον σεβασμό της υποχρέωσης των κομμάτων να υπηρετούν τη δημοκρατία, ο κοινός νομοθέτης: «δύναται… μέσα στο πλαίσιο της αρχής της αναλογικότητας και του σεβασμού του δικαιώματος παροχής εννόμου προστασίας κατά το άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος να θεσπίζει αρνητικές προϋποθέσεις, οι οποίες κωλύουν την παροχή κρατικής οικονομικής ενίσχυσης, όχι μόνο για λόγους αφορώντες τη διαχείριση της ενίσχυσης αυτής εκ μέρους του δικαιούχου κόμματος… αλλά και για λόγους ουσιαστικούς, συναρτώμενους προς την εν γένει δράση αυτού, η οποία, κατά το άρθρο 29 παρ. 1 του Συντάγματος, οφείλει να εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.».

Πέμπτον, η διάταξη δεν υπεισέρχεται σε αξιολόγηση των χαρακτηριστικών και της ιδεολογίας των κομμάτων, το οποίο θα άνοιγε τον ασκό του Αιόλου, και θα έβαζε τον Άρειο Πάγο στη θέση να αξιολογήσει την ουσία των θέσεων των κομμάτων με κίνδυνο υπερβολικής διεύρυνσης των περιορισμών.

Όπως εξηγεί η κυβέρνηση, με τη ρύθμιση, «τίθεται φραγμός μόνον στο να συμμετέχουν στις εκλογές εγκληματικές οργανώσεις οι οποίες εμφανίζονται με το ένδυμα πολιτικού κόμματος. Συγκεκριμένα, επεκτείνεται η υφιστάμενη ρύθμιση που απαγορεύει να συμμετέχουν στην ηγεσία πολιτικού κόμματος όσοι έχουν καταδικαστεί για ιδιαιτέρως απαξιωτικά αδικήματα σε βάρος της πολιτείας, περιλαμβανομένης όχι μόνο της εικονικής ηγεσίας αλλά και όσων ασκούν την πραγματική ηγεσία του κόμματος. Επιπλέον, κατά την ανακήρυξη συνδυασμών θα λαμβάνεται υπόψιν η τυχόν καταδίκη στελεχών των κομμάτων για τα αδικήματα αυτά».

 

Πολιτική

Ροή ειδήσεων

Share