Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021

Υπουργείο Παιδείας - Κατανομή μαθητών: Θα συνεχίσει να γίνεται αλφαβητικά

Άκυρη η νέα διάταξη

12 Ιουλίου 2021 14:59
Υπουργείο Παιδείας - Κατανομή μαθητών: Θα συνεχίσει να γίνεται αλφαβητικά

Το υπουργείο Παιδείας μαζεύει άρον άρον τη νέα του διάταξη σχετικά με την κατανομή των μαθητών, η οποία υποστήριζε ότι ο διαχωρισμός των παιδιών θα γίνεται με βάση τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά και όχι αλφαβητικά.

Η εν λόγω διάταξη προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από τον κόσμο, με αποτέλεσμα το υπουργείο Παιδείας να βγάλει επίσημη ανακοίνωση και να την αποσύρει.

Μετά τη σφοδρή κριτική που συνάντησε η προτεινόμενη ρύθμιση σχετικά με την κατανομή των μαθητών στις τάξεις με κριτήρια, η οποία χαρακτηρίστηκε στα social media ως «παιδαγωγικός ρατσισμός», το υπουργείο Παιδείας την απέσυρε.

Συγκεκριμένα το άρθρο 85 του πολυνομοσχεδίου το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, όριζε τα εξής:

«Τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών περιλαμβάνουν ενδεικτικώς:

  • την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών
  • τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και
  • τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών».

κατανομή μαθητών αίθουσα

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης ήταν:

«Η ορθή κατανομή των μαθητών σε τμήματα με τη δυνατότητα του Συλλόγου Διδασκόντων να καθορίζει γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων στη συνέχεια θα αποφασίζει την κατανομή των μαθητών μιας τάξης σε τμήματα με σκοπό την δημιουργία ισόρροπων, ομοιογενών και ισοδυνάμων τμημάτων».

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αποσύρθηκε από το νομοσχέδιο, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας και η κατανομή θα συνεχίζεται αλφαβητικά, όπως συμβαίνει και τώρα.

νίκη κεραμεως κατανομή μαθητών

Η επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας

«Με αμείωτους ρυθμούς εξακολουθεί να προχωρά η διαβούλευση και οι συζητήσεις με αρμόδιους φορείς επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την «Αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών».

Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του σχεδίου νόμου, συνεχίζεται ο διάλογος με τις κοινοβουλευτικές ομάδες της αντιπολίτευσης. Η ηγεσία του Υπουργείου συναντήθηκε με εκπροσώπους του ΚΙΝΑΛ και του ΜέΡΑ25, ενώ συνομίλησε και με εκπροσώπους της Ελληνικής Λύσης, σε μία ιδιαίτερα γόνιμη και εποικοδομητική διαδικασία ανταλλαγής απόψεων. ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ δεν θέλησαν να προσέλθουν στο διάλογο, παρά την πρόσκληση που τους απηύθυνε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις τους αρχικά προ της διαβούλευσης και προ της κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή.

Σε συνέχεια της υιοθέτησης ιδεών και της συμπερίληψης προτάσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των φορέων, δρομολογούνται ήδη τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο. Ενδεικτικά, τις θέσεις των στελεχών εκπαίδευσης θα διεκδικούν εκπαιδευτικοί του δημοσίου τομέα και η κατανομή των μαθητών στα τμήματα θα γίνεται αλφαβητικά».

υπουργείο Παιδείας κατανομή μαθητών ανακοίνωση

Φίλης: Παίρνουν πίσω τις πρώτες διατάξεις, να πάρουν και τον νόμο

«Με ποιο αιτιολογικό συμπεριέλαβαν στο νομοσχέδιο αυτές τις κραυγαλέες διατάξεις και με ποιο τις αποσύρουν μέσα σε ημέρες και ώρες;» αναφέρει μεταξύ άλλων ο Νίκος Φίλης με αφορμή την απόσυρση των προτεινόμενων ρυθμίσεων για την κατανομή των μαθητών στα σχολεία.

Αναλυτικά η δήλωση του τομεάρχη Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία:

«Η γενικευμένη κατακραυγή για δυο από τις δεκάδες αρνητικές ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου Κεραμέως, έφερε τα πρώτα αποτελέσματα πριν καν αυτό κατατεθεί στη Βουλή: η υπουργός αποσύρει την απολύτως αντιπαιδαγωγική διάταξη με την οποία καταργούσε την αρχή της αλφαβητικής κατάταξης των μαθητών στα τμήματα και την υποκαθιστούσε με κριτήρια που διαχώριζαν τους μαθητές ανάλογα με το μαθησιακό τους επίπεδο, την καταγωγή τους κλπ., γκρεμίζοντας ένα πυλώνα των δημοκρατικών εκπαιδευτικών συστημάτων. Παίρνει πίσω επίσης την πρωτοφανή δυνατότητα που έδινε σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, να καταλαμβάνουν διευθυντικές στη δημόσια εκπαίδευση! Το ερώτημα είναι, με ποιο αιτιολογικό συμπεριέλαβαν στο νομοσχέδιο αυτές τις κραυγαλέες διατάξεις και με ποιο τις αποσύρουν μέσα σε ημέρες και ώρες; Τόσο πολύ αστόχησαν όταν το κατάρτιζαν «επιτελικά», ως συνήθως;

Νίκος Φίλης κατανομή μαθητών

Είναι χαρακτηριστικό ότι το νομοσχέδιο αυτό, που ανατρέπει τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, έχει προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, αλλά το υπουργείο το προωθεί, αγνοώντας μάλιστα τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας που επιβάλλουν ακόμα περισσότερο κλίμα συνεργασίας -όχι αντιπαράθεσης!- στα σχολεία. Ο αγώνας σήμερα για να πάρουν πίσω όλες τις αρνητικές διατάξεις του νέου νόμου τους και για την ανατροπή αύριο της εκτεταμένης αντιμεταρρύθμισης Κεραμέως - Μητσοτάκη παραμένει προτεραιότητα, στη Βουλή και στους δρόμους.

Τέλος, θυμίζω ότι το υπουργείο καθυστερεί αδικαιολόγητα να δώσει στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των Πανελληνίων απ' όπου θα προκύψουν οι βάσεις εισαγωγής ανά πεδίο και τμήμα και θα φανεί ότι με το νέο σύστημα θα κοπούν χιλιάδες νέα παιδιά από τα πανεπιστήμια».

 

Πολιτική

Ροή ειδήσεων

Share