Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα σημείωσαν μείωση 2,3% τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Κατά τον συγκεκριμένο μήνα, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 19.155 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) σε σύγκριση με τα 19.607 του Οκτωβρίου 2023, οπότε είχε σημειωθεί αύξηση 33% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022. Τα καινούργια αυτοκίνητα ήταν 10.700 έναντι 12.250 τον Οκτώβριο 2023, παρουσιάζοντας μείωση 12,7%.
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
Συνολικά, στο δεκάμηνο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 209.847 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), σε σύγκριση με 203.745 την ίδια περίοδο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 3% (υπήρξε αύξηση 14,5% στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανήλθαν σε 127.456 έναντι 125.318 το δεκάμηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 1,7%.
Διαβάστε επίσης: Τραγικό σκηνικό: Άγριο ξύλο μεταξύ οδηγών ΙΧ μες στη μέση του δρόμου!
Τον Οκτώβριο, κυκλοφόρησαν 7.408 νέες μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc (καινούργιες και εισαγόμενες μεταχειρισμένες), σε σύγκριση με 6.418 τον ίδιο μήνα του 2023, σημειώνοντας αύξηση 15,4% (ο Οκτώβριος του 2023 είχε παρουσιάσει αύξηση 60,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες έφτασαν τις 7.027 σε σύγκριση με τις 6.116 του Οκτωβρίου 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 14,9%.
Στο δεκάμηνο, κυκλοφόρησαν συνολικά 73.689 μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc (καινούργιες και εισαγόμενες μεταχειρισμένες), σε σύγκριση με 61.845 την ίδια περίοδο του 2023, καταγράφοντας αύξηση 19,2% (το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023 είχε σημειώσει αύξηση 15,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες έφτασαν τις 70.146 έναντι 58.627 στο ίδιο δεκάμηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 19,6%.
Ανησυχητικά τα σημάδια σε όλη την ΕΕ
Ανησυχητικά σημάδια εμφανίζονται για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων από την πορεία της αγοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, η ευρωπαϊκή αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων παρουσιάζει αρνητική τάση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο ACEA, οι ταξινομήσεις τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 6,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023.
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
Σε επίπεδο εννέα μηνών (Ιανουάριος - Σεπτέμβριος), η αγορά της ΕΕ παραμένει φέτος ελαφρώς υψηλότερη από το 2023 (+0,6%). Ωστόσο, αν συνεχιστεί αυτή η τάση, η αγορά θα καταγράψει αρνητική πορεία. Η αγορά της Ισπανίας βρίσκεται στο +4,7% φέτος, της Ιταλίας στο +2,1%, της Γαλλίας στο -1,8% και της Γερμανίας στο -1%. Η ελληνική αγορά σημειώνει αύξηση +3,4% φέτος, αλλά τους τελευταίους τρεις μήνες (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο) κατέγραψε πτώση.
Το ποσοστό των καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά της ΕΕ τον Σεπτέμβριο έφτασε το 17,3%, από 14,8% τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Ωστόσο, στο εννεάμηνο του 2023 παρατηρείται πτώση στο 13,1% (από 14% πέρυσι). Τα plug-in υβριδικά παρουσίασαν σημαντική μείωση, με το μερίδιο να πέφτει στο 6,8% τον Σεπτέμβριο (έναντι 8,2% τον ίδιο μήνα του 2023).
Τα υβριδικά, που δεν φορτίζονται από εξωτερική πηγή, αυξήθηκαν, φτάνοντας το 32,8% (από 27,4% πέρυσι). Τα βενζινοκίνητα μοντέλα κατέγραψαν μερίδιο 29,8% τον Σεπτέμβριο (σε σύγκριση με 34%), ενώ τα πετρελαιοκίνητα περιορίστηκαν μόλις στο 10,4% (από 12,8%).