Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

«Βαρύς ο πέλεκυς» για το πιο συνηθισμένο «κουσούρι»: Πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος για κάτι που έχει κάνει το 100% των Ελλήνων οδηγών

Δε θα τολμήσετε να το κάνετε ξανά!

22 Ιανουαρίου 2023 11:40
«Βαρύς ο πέλεκυς» για το πιο συνηθισμένο «κουσούρι»: Πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος για κάτι που έχει κάνει το 100% των Ελλήνων οδηγών
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Οι Έλληνες οδηγοί, για να είμαστε ειλικρινείς, έχουμε ορισμένες συνήθειες όχι και τόσο καλές, κάτι που ίσως εξηγεί τη γενική κακή μας οδηγική συμπεριφορά, με τον ΚΟΚ να επιχειρεί να γίνει πιο αυστηρός ως προς το πρόστιμο και όχι μόνο, αν και υπάρχουν και πιο σκληρές περιπτώσεις.

Ο νόμος, βέβαια, είναι ιδιαίτερα αυστηρός για την κατανάλωση τροφίμων κατά τη διάρκεια της οδήγησης και ο πέλεκυς πέφτει βαρύς για τους παραβάτες.

Το να οδηγούμε και να αισθανόμαστε αδυναμία επειδή δεν έχουμε καταναλώσει την απαραίτητη ποσότητα τροφίμων είναι άκρως επικίνδυνο καθώς δεν μας επιτρέπει να συγκεντρωθούμε στην οδήγηση και να αποφύγουμε τον όποιο κίνδυνο προκύψει όπως οφείλουμε.

Από την άλλη, το παραπάνω δεν μας δίνει σε καμία περίπτωση το δικαίωμα να καταναλώνουμε τροφή κατά τη διάρκεια της οδήγησης αφού και σε αυτή την περίπτωση η προσοχή, αλλά και τα χέρια, εκείνου που κάθεται πίσω από το τιμόνι απασχολούνται με κάτι που δεν έπρεπε, με το ρίσκο ατυχήματος να αυξάνεται δραστικά.

Ας δουμε λοιπόν τι λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας γι' αυτό το θέμα, για να αποφύγουμε να βρεθούμε αντιμέτωποι με γράμμα του νόμου, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι και το χειρότερο που μπορεί να μας συμβεί...

Ο ΚΟΚ δεν ορίζει ρητά και κατηγορηματικά την απαγόρευση κατανάλωσης φαγητού από τον οδηγό την ώρα που αυτός βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Ωστόσο, περιγράφει σε δύο άρθρα την παράβαση στην οποία θα υποπέσει κάποιος αν επιλέξει να γευματίσει εν ώρα... υπηρεσίας.

Φαγητό στην οδήγηση

Η σκληρή τιμωρία... αν σας πιάσουν να τρώτε

Ειδικότερα, στο άρθρο 13, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει ότι ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεων του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς και προβλέπει πρόστιμο 100 ευρώ καθώς και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για τριάντα ημέρες.

Μάλιστα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επανέρχεται στο άρθρο 40 για τα ποδήλατα. μοτοποδήλατα, μοτοσικλέτες, τρίτροχα οχήματα και Ε.Π.Η.Ο. Όπως ορίζεται, οι οδηγοί των προαναφερθέντων οχημάτων, όταν οδηγούν, πρέπει να κρατούν το τιμόνι (εφόσον υπάρχει) και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα, προβλέποντας χρηματικό πρόστιμο ύψους 80 ευρώ για τους παραβάτες.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ήδη σε άλλες χώρες της Ευρώπης, η χρήση νέας γενιάς φωτογραφικών ραντάρ δίνει τη δυνατότητα στις τοπικές αρχές να βεβαιώνουν παραβάσεις που σχετίζονται με την απόσπαση της προσοχής και να τιμωρούν τους οδηγούς που είτε κάνουν χρήση κινητού τηλεφώνου είτε καταναλώνουν τρόφιμα παίρνοντας το χέρια τους από το τιμόνι και το βλέμμα τους από τον δρόμο.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share