Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

«Στεγνώνει» την τσέπη: Πρόστιμο-φάντασμα σε χιλιάδες οδηγούς της χώρας

Oι μεγάλες αλλαγές με τον νέο ΚΟΚ

5 Νοεμβρίου 2022 16:36
«Στεγνώνει» την τσέπη: Πρόστιμο-φάντασμα σε χιλιάδες οδηγούς της χώρας
Πηγή φωτογραφίας: EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Μια από τις πιο συνηθισμένες παραβάσεις στους δρόμους την οποία πολλοί αγνοούν και υπερβαίνουν σε καθημερινή βάση είναι η «παραβίαση» από την πλευρά των οδηγών του πορτοκαλί σηματοδότη.

Είναι πάρα πολύ συχνό να βλέπουμε στους δρόμους οδηγούς που είτε λόγω κεκτημένης ταχύτητας, είτε αγνοώντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να μην σταματούν στο πορτοκαλί φανάρι. Μάλιστα η πλειοψηφία των οδηγών δεν γνωρίζει καν πως αυτή η πράξη κανονικά τιμωρείται με πρόστιμο.

Όσο περίεργο μπορεί να ακούγεται, λοιπόν, για κάποιους, η «πορτοκαλί» σήμανση και η παραβίαση της είτε από απροσεξία είτε συνειδητά, «κοστίζει» στους οδηγούς που την αμελούν.

Δείτε επίσης: Θα το πληρώσεις κι εσύ: Πρόστιμο σοκ 300 ευρώ για χιλιάδες Έλληνες οδηγούς!

Πρόστιμα – Αυτή είναι η ποινή αν περάσετε με πορτοκαλί

Συγκεκριμένα αν ο οδηγός δεν σταματήσει όταν το φανάρι είναι πορτοκαλί – προαναγγελία δηλαδή ότι σύντομα θα γίνει κόκκινο- , αλλά συνεχίσει κανονικά την πορεία του, η τιμωρία που του αναλογεί είναι 80 ευρώ πρόστιμο. Όπως αναγράφεται χαρακτηριστικά στο άρθρο 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όταν ο οδηγός δει το πορτοκαλί σταθερό φως κυκλικής μορφής έχει υποχρέωση να σταματήσει.

Μόνη περίπτωση που κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει είναι αν βρίσκεται ο οδηγός τόσο κοντά στο φανάρι ώστε να μην μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα του με πλήρη ασφάλεια. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μόνη ουσιαστική εξαίρεση κατά την οποία μπορεί ο οδηγός να προχωρήσει με προτεραιότητα μεν, αλλά ιδιαίτερη προσοχή δε, είναι όταν πέσει πάνω σε είτε διπλό πορτοκαλί φανάρι κυκλικής μορφής ή σε σχήμα βέλους τα οποία όμως αναβοσβήνουν.

Προστιμο σε οδηγους για παραβαση στο πορτοκαλι φαναρι
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI

Πρόστιμα – Αναλυτικά τι ισχύει με το πορτοκαλί φανάρι

Συχνά το παλλόμενο κίτρινο ή πορτοκαλί φανάρι μπερδεύει τους οδηγούς, παρότι το συναντάμε αρκετά συχνά ειδικά τις πρώτες πρωινές ώρες, αλλά και σε «επικίνδυνες» στροφές.

Σε πολλές διασταυρώσεις των ελληνικών δρόμων – και όχι μόνο – η στροφή προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά γίνεται με παλλόμενα πορτοκαλί βέλη, ενώ και σε διασταυρώσεις με εναλλαγή πράσινου και κόκκινου φαναριού την ημέρα, μπορούμε να έχουμε παλλόμενα πορτοκαλί στρογγυλά φανάρια τη νύχτα.

Τι ισχύει, όμως, σε αυτές τις περιπτώσεις σύμφωνα με τον ΚΟΚ;

Α. Παλόμμενα πορτοκαλί βέλη

Στα παλλόμενα πορτοκαλί βέλη για αλλαγή πορείας, που είναι και τα συνηθέστερα, στρίβουμε προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά αντίθετα με ό,τι συμβαίνει όταν στρίβουμε με πράσινο βέλος, εδώ δεν έχουμε προτεραιότητα!

Παραχωρούμε προτεραιότητα στους πεζούς που διασχίζουν την οδό, αλλά και στους οδηγούς που κινούνται σε οποιαδήποτε λωρίδα κυκλοφορίας του δρόμου στον οποίο θέλουμε να κινηθούμε.

Μέχρι να ελευθερωθεί ο δρόμος για εμάς, δηλαδή, οφείλουμε να περιμένουμε.

Β. Παλόμεννο στρογγυλό φανάρι

Σε στρογγυλό παλλόμενο προτοκαλί φανάρι, κινούμαστε στη διασταυρώση με μειωμένη ταχύτητα και με προσοχή, και ακολουθούμε τη λογική που προστάζουν οι σταθερές πινακίδες του ΚΟΚ που βρίσκονται πάνω από το φανάρι ή δίπλα σε αυτό.

Αν έχουμε σήμα STOP ή παραχώρησης προτεραιότητας, περιμένουμε, ενώ συνεχίζουμε την πορεία μας αν έχουμε σήμα προτεραιότητας.

Τέλος στο σβήσιμο κλήσεων – Oι μεγάλες αλλαγές με το νέο ΚΟΚ

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που θα φέρει μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητά μας. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.

Καθοριστική συμβολή στην επίτευξη του φιλόδοξου στόχου μείωσης του αριθμού των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το 2030 αναμένεται έχει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας.

Πρόκειται για μια δέσμη δράσεων που αναπτύσσεται από Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και εδράζεται στο τετράπτυχο: Ασφαλείς δρόμοι, Υπεύθυνοι οδηγοί, Κυκλοφοριακή παιδεία, Δίκαιοι Κανόνες για όλους. Στους θεμελιώδεις πυλώνες του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου συγκαταλέγεται και η επικαιροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που όπως έχει διαμηνυθεί θα τιμωρεί τον οδηγό και όχι το όχημα, ενώ εκτιμάται ότι θα λειτουργεί πραγματικά αποτρεπτικά για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να μπει σε ισχύ λίγο πριν τα Χριστούγεννα όπως είχε αποκαλύψει σε συνέντευξή του στο carandmotor ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, με τις κυριότερες αλλαγές να είναι οι παρακάτω:

Τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων

Με δεδομένο ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ως βασικό άξονα να δοθεί τέλος στις τραγωδίες στην άσφαλτο, ο νέος ΚΟΚ θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, μεταξύ των οποίων είναι οι εξής:

  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • υπερβολική ταχύτητα
  • η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
  • αντικανονική προσπέραση

Όπως εξήγησε το περασμένο καλοκαίρι από το βήμα της Βουλής ο υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο παρελθόν υπήρχε εξισωτισμός προς τα κάτω, δηλαδή αυτές οι σοβαρές παραβάσεις τιμωρούνταν λίγο πολύ το ίδιο με λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε το φαινόμενο μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα τα όργανα της τάξης να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλλουν.

Όσον αφορά το πρόβλημα δεκαετιών με το σβήσιμο των κλήσεων, αυτό θα καταπολεμηθεί μέσω τη συγκρότηση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Ειδικότερα:

  • Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
  • Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
  • Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.

Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share