Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

Οργή με τα τέλη κυκλοφορίας 2023 - Tί πραγματικά θα μας βάλουν να πληρώσουμε

Μεγάλη προσοχή!

25 Οκτωβρίου 2022 10:29
Οργή με τα τέλη κυκλοφορίας 2023 - Tί πραγματικά θα μας βάλουν να πληρώσουμε
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Άναυδοι μένουν οι κάτοχοι εισαγόμενων καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με τα αστρονομικά ποσά που πρέπει να πληρώσουν για τα τέλη κυκλοφορίας 2023.

Αιτία του κακού είναι ένας λάθος υπολογισμός του συστήματος ο οποίος βασίζεται στις τιμές εκπομπής CO2 του κάθε οχήματος με αποτέλεσμα αντί π.χ να πληρώσουν 112 ευρώ να καταβάλλουν το ποσό των 2.325 ευρώ. Ο κακός χαμός επικρατεί τις τελευταίες ημέρες με το σύστημα που υπολογίζει τα ποσά σύμφωνα με τις εκπομπές CO2. Τα παραδείγματα που υπάρχουν με… τρελά νούμερα πληρωμής δίνουν και παίρνουν.

Δείτε επίσης: «Καμπάνα» ολκής για τους οδηγούς - Έρχεται πρόστιμο 10.000 έως 30.000 ευρώ

Εκτός… ελέγχου τα ποσά – Άσχημα νέα για χιλιάδες πολίτες

Σοκ έχουν πάθει πάρα πολλοί έμποροι και ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι έχουν ταξινομήσει τα καινούρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και πρέπει να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας τους.

Ο λόγος εστιάζεται στο ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις το σύστημα για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο υπολογίζει εντελώς λάθος τα Τέλη Κυκλοφορίας και σε κάποιες περιπτώσεις τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι κυριολεκτικά εξωφρενικά.

Ιδιοκτήτης ενός Hyundai i20 με κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων αντί για Μηδενικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας καλείται να πληρώσει Τέλη 1.174,20 ευρώ!

Σε άλλη περίπτωση ιδιοκτήτης Hyundai Tucson και μάλιστα της υβριδικής έκδοσης με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου και απόδοσης 180 ίππων καλείται να πληρώσει για Τέλη Κυκλοφορίας 2.325,60 ενώ τα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τους ρύπους που εκπέμπει ανέρχονται σε 112 ευρώ!

τελη-κυκλοφοριασ-πληρωμη-25-10
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Το λάθος

Και στις δυο περιπτώσεις το σύστημα έχει κάνει λάθος στις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και στην περίπτωση του Hyundai Tucson το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας έχει υπολογιστεί με εκπομπές CO2 816 γρ./χλμ. ενώ στην πραγματικότητα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει 160 γρ./χλμ. ενώ στην περίπτωση του i20 οι πραγματικές εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 120 γρ./χλμ. αντί για 412 γρ./χλμ.

Το μεγάλο πρόβλημα ωστόσο εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με λανθασμένα Τέλη Κυκλοφορίας δεν μπορούν να βρουν άκρη καθώς από την Εφορία τους στέλνουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών και τούμπαλιν.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι κάτοχοι των ΙΧ να φαίνονται στο Taxisnet ότι χρωστούν τα Τέλη των οχημάτων τους και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις τα ποσά διπλασιάζονται καθώς έχει παρέλθει η ημερομηνία εξόφλησής τους!

Τόσο οι εισαγωγείς όσο και οι έμποροι έχουν επισημάνει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την άμεση εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας μέσα σε λίγες ώρες από την έκδοση άδειας κυκλοφορίας του νέου ή εισαγόμενου οχήματος και έχουν αιτηθεί την αύξηση του χρονικού ορίου εξόφλησής τους ώστε να αποφεύγονται τέτοια λάθη που ουσιαστικά «μαυρίζουν» τους ιδιοκτήτες των ΙΧ στην Εφορία.

Τι έγινε με τα τέλη κυκλοφορίας όσων ξέχασαν να επιστρέψουν πινακίδες

Βαριά καμπάνα χτύπησε σε όσους πήραν πίσω τις πινακίδες των οχημάτων τους το καλοκαίρι για ένα μήνα καταβάλλοντας τα ανάλογα τέλη κυκλοφορίας και έκτοτε ξέχασαν να τις επιτρέψουν. Διπλάσια ετήσια τέλη θα καταβληθούν από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων στην ΑΔΕ οι οποίοι είναι παραβάτες.

Βαριά αναμένονται τα πρόστιμα σε όσους ιδιοκτήτες οχημάτων πήραν πίσω τις πινακίδες για έναν μήνα το καλοκαίρι, καταβάλλοντας τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας αλλά στη συνέχεια «ξέχασαν» να τις καταθέσουν ξανά και συνέχισαν να κυκλοφορούν το όχημα τους χωρίς να καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ στέλνει τον λογαριασμό στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενώ στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο διπλάσιο των ετησίων τελών μετά την αφαίρεση του διπλάσιου των μηνιαίων τελών που έχουν καταβληθεί.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share