Τρίτη, 09 Αυγούστου 2022

«Πόλεμος» για Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο: Η είδηση που έφερε ταραχή για τις δύο αλυσίδες

Τα... κόζια αλλάζουν

28 Ιουνίου 2022 09:30
«Πόλεμος» για Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο: Η είδηση που έφερε ταραχή για τις δύο αλυσίδες
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Ο «πόλεμος» μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για την επικράτηση στον χώρο δε σταματά, με τον Σκλαβενίτη και τα ΑΒ Βασιλόπουλος να δίνουν «μάχη» ακόμη και για το ποιοι άνθρωποι θα τους στελεχώνουν.

Μετά από μια πενταετία ριζικών αλλαγών στον εγχώριο κλάδο της οργανωμένης λιανικής, μία πανδημία και δύο αποχωρήσαντες CEO, η ΑΒ Βασιλόπουλος, συμφερόντων του ομίλου Ahold Delhaize, συνεχίζει να αναζητά τη βέλτιστη στρατηγική προκειμένου να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Από τις 20 Αυγούστου 2022 τη σημαντική αυτή πρόκληση, που αποκτά νέες διαστάσεις εάν συμπεριληφθεί και η συνολική μείωση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ λόγω των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, θα διαχειριστεί ο Νίκος Λαβίδας, ο οποίος αναλαμβάνει τη θέση του Brand President στη γνωστή αλυσίδα, δεύτερη σε μέγεθος στην ελληνική αγορά.

Διαθέτοντας μια μεγάλη και επιτυχημένη πορεία στον κλάδο των τροφίμων, ο 52χρονος Νίκος Λαβίδας θα αντικαταστήσει στην ουσία τον Βασίλη Σταύρου που αιφνιδιαστικά αποχώρησε από το «τιμόνι» της ΑΒ Βασιλόπουλος τον Φεβρουάριο εφέτος.

Όλους αυτούς τους μήνες, τη διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold Delhaize είχε αναλάβει προσωρινά ο Jesper Lauridsen, Brand President Albert Τσεχίας και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής & Νότιας Ευρώπης, στον οποίο θα απευθύνεται ο Νίκος Λαβίδας στον νέο του ρόλο.

Υπενθυμίζεται ότι της αποχώρησης του Βασίλη Σταύρου από τα ηνία της ΑΒ, τον χειμώνα του 2022, είχε προηγηθεί η αποχώρηση του Λεωνίδα Βρεττάκου το καλοκαίρι του 2018, ενώ την άνοιξη του 2016 είχε αποχωρήσει από τη θέση του CEO της αλυσίδας ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας.

Στα... πατήματα του Σκλαβενίτη

Παρότι οι δύο τελευταίοι επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν «σαρξ εκ της σαρκός» της (ο κ. Σταύρου είχε 28 χρόνια καριέρας στην αλυσίδα, ενώ ο κ. Βρεττάκος 21), ο νέος Brand President διαθέτει αξιόλογη εμπειρία στο λιανεμπόριο τροφίμων αλλά από τον ανταγωνισμό, καθώς για σχεδόν 9 χρόνια κατείχε υψηλή θέση στον όμιλο Σκλαβενίτη.

Ειδικότερα, ο Νίκος Λαβίδας, στην Σκλαβενίτης αρχικά ανέλαβε το ρόλο του Γενικού Διευθυντή Ανάπτυξης με κύρια ευθύνη την αναδιοργάνωση της εταιρείας και την δημιουργία του κατάλληλου πλαισίου προκειμένου να υποστηριχθεί μια σειρά εξαγορών, οι οποίες οδήγησαν στη δημιουργία του μεγαλύτερου ομίλου λιανικής στην Ελλάδα με τζίρο που το 2021 εκτιμάται ότι έσπασε το «φράγμα» των 4 δισ. ευρώ.

Νίκος Λαβίδας στον ΑΒ Βασιλόπουλο

Σε συνέχεια της εξαγοράς των δραστηριοτήτων της Μαρινόπουλος από την Σκλαβενίτης, το 2016, ανέλαβε τη θέση του Γενικού Διοικητικού Διευθυντή με κύριο στόχο την απορρόφηση του δικτύου της πτωχευμένης αλυσίδας και την ομαλή ένταξη του στο σύστημα λειτουργίας της Σκλαβενίτης, για την οποία οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε νέα ανακοίνωση.

Ήταν τότε που η ΑΒ Βασιλόπουλος, με τζίρο πάνω από 2 δισ. ευρώ, βρέθηκε στην πρώτη θέση του κλάδου των σούπερ μάρκετ ως η πλέον ωφελημένη από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος. Την ίδια περίοδο στην πλευρά των κερδισμένων βρέθηκε και η Lidl.

Ωστόσο, η πρωτιά της ΑΒ δεν κράτησε πολύ, αφού το 2017 ο όμιλος Σκλαβενίτη την ξεπέρασε σε πωλήσεις και έκτοτε αναπτύσσεται συνεχώς.

Ακόμη και το 2020, που η πανδημία απογείωσε τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε μεν τον τζίρο της πάνω από τα 2 δισ. ευρώ, κάτι που είχε κάνει για πρώτη φορά το 2016 (2,17 δισ. ευρώ) και το 2017 (2,10 δισ. ευρώ), αλλά με χαμηλότερο ρυθμό έναντι της αύξησης των πωλήσεων του κλάδου η οποία σύμφωνα με τη Nielsen άγγιξε το +9,7%.

Με εν εξελίξει επενδύσεις στις μεγάλες «σάλες», όσο και κινήσεις στον τομέα των convenience stores και στο ψηφιακό κανάλι, το ερώτημα που γεννάται είναι εάν ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανέμπορος θα υιοθετήσει επιθετικότερη τιμολογιακή πολιτική, μιας και στη συγκεκριμένη συγκυρία με τον πληθωρισμό να ξεπερνά το 11%, οι τιμές αναμένεται να αποτελέσουν το κυρίαρχο πεδίο ανταγωνισμού των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Πάντως παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου εφέτος ο Frans Muller, πρόεδρος και CEO του ομίλου Ahold Delhaize, αναφέρθηκε με ενθουσιασμό στη νέα προωθητική καμπάνια με την ονομασία Top Hits της ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσω της οποίας προσφέρονται εκπτώσεις σε βασικά είδη.

Σε επενδυτικό επίπεδο, το νέο μεγάλο κατάστημα της ΑΒ στο retail park της Trade Estates (όμιλος Fourlis) στη συμβολή των οδών Κηφισού και Πειραιώς, στο Μοσχάτο, ολοκληρώθηκε, ενώ κατασκευάζεται άλλο ένα στο οικόπεδο του ιδρύματος Μιμηκόπουλου, σε απόσταση λίγων μέτρων από τον κυκλικό κόμβο της Αττικής Οδού, στο Μαρούσι.

Ένα τρίτο μεγάλο κατάστημα θα βρίσκεται στο εμπορικό συγκρότημα που δημιουργεί η Ten Brinke στην πλατεία Κένεντι στο Χαλάνδρι και το οποίο έχει συμφωνήσει να αγοράσει και σε αυτή την περίπτωση η Trade Estates.

Να σημειωθεί ότι ο Νίκος Λαβίδας που εργάστηκε έως πρόσφατα στην Upfield, εταιρεία που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα μετά την πώληση του χαρτοφυλακίου ελαίων και μαργαρινών από τη Unilever στο fund KKR, κατέχει θέση μη εκτελεστικού συμβούλου στο διοικητικό συμβούλιο του ομίλου Fourlis.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share