Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2021

Μεγάλη απάτη με τη ΔΕΗ: Πώς αρπάζουν χιλιάδες ευρώ; Αποκάλυψη «βόμβα» για τους λογαριασμούς της

Προσοχή! Τι πρέπει να τσεκάρετε

4 Ιουλίου 2021 14:26
Μεγάλη απάτη με τη ΔΕΗ: Πώς αρπάζουν χιλιάδες ευρώ; Αποκάλυψη «βόμβα» για τους λογαριασμούς της
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

ΔΕΗ - Απάτη: Την προσοχή των πολιτών εφιστά η Αστυνομία. Επιτήδειοι επισκέπτονται ηλικιωμένους και προφασιζόμενοι τους τεχνικούς της ΔΕΗ τους αρπάζουν χρήματα και κοσμήματα. Όλες οι λετπμέρεις για τους απατεώνες. Ενώ, έκπτωση της τάξεως του 30% θα έχουν τα τιμολόγια ρεύματος, προκειμένου να αντισταθμιστεί η αναμενόμενη επιβάρυνση από τη ρήτρα διοξειδίου του άνθρακα

Ο απατεώνας την έπεισε να βάλει σε μία μαξιλαροθήκη όλες τις οικονομίες και τα κοσμήματά της, την οποία άρπαξε και έγινε καπνός

Το κόλπο με το υποτιθέμενο βραχυκύκλωμα στον ηλεκτρικό πίνακα που δήθεν μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά έχει παλιώσει πια, ωστόσο ακόμη όλο και κάποιος ηλικιωμένος πείθεται από «μαϊμού» τεχνικούς της ΔΕΗ να βγάλει τις οικονομίες του εκτός σπιτιού, με αποτέλεσμα να τις χάσει.

Τελευταίο θύμα ήταν μια ηλικιωμένη γυναίκα σε περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας, η οποία δεν υποψιάστηκε τον πραγματικό σκοπό του άγνωστου που της χτύπησε την πόρτα το απόγευμα της Τρίτης με το πρόσχημα ότι θα επιδιόρθωνε την τάχα επικίνδυνη βλάβη.

Ο απατεώνας έπεισε την άτυχη γυναίκα να βάλει ό,τι είχε αξία σε μια… μαξιλαροθήκη και την βγάλει στην αυλή.

Η ηλικιωμένη έβαλε στη μαξιλαροθήκη όλες τις οικονομίες της ύψους 1.500 ευρώ και τα κοσμήματα που είχε μαζί με την αστυνομική της ταυτότητα και έμεινε άγαλμα, όταν είδε τον «υπάλληλο της ΔΕΗ» να τα αρπάζει και να γίνεται… λαγός!

Η ηλικιωμένη υπέβαλε καταγγελία στους αστυνομικούς του τμήματος Αρχαίας Ολυμπίας, οι οποίοι σχημάτισαν δικογραφία για απάτη σε βάρος αγνώστου και προσπαθούν να εντοπίσουν τον δράστη.

Μεγάλη απάτη με τη ΔΕΗ

ΔΕΗ - Απάτη: Τι συμβουλεύει η ΕΛ.ΑΣ.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο) ή με το πρόσχημα πρόκλησης ατυχήματος από συγγενικό σας πρόσωπο, το οποίο είχε ως συνέπεια το θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό ανήλικου συνήθως παιδιού. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά.

Επισημαίνεται ότι στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις αστυνομικές Αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους Εισαγγελικών Αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίστανται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών

Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται

Η επικοινωνία να γίνεται άμεσα, με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι ή σας έδωσαν οι δράστες να μιλήσετε.

Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού

Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει

Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)

Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας

Ενημερώστε φίλους, συγγενείς και κυρίως τους ηλικιωμένους, προκειμένου να μην πέσουν θύματα εξαπάτησης.

Αποκάλυψη «βόμβα» για τους λογαριασμούς της ΔΕΗ: Τι πρέπει να τσεκάρετε

ΔΕΗ: Εκνευρισμό και ερωτήματα έχει προκαλέσει στους καταναλωτές το φαινόμενο των «φουσκωμένων» λογαριασμών ρεύματος. Ορισμένοι μάλιστα μιλούν για σκανδαλώδεις χρεώσεις. Τι πρέπει να προσέξετε. Όλες οι λεπτομέρειες. Από την άλλη χαράς… ευαγγέλια για χιλιάδες καταναλωτές καθώς θα δουν τους λογαριασμούς του ρεύματος να μειώνονται έως και 30%.

Ανησυχητική αύξηση κατέγραψαν οι καταγγελίες που αφορούν το ηλεκτρικό ρεύμα, σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ.

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, η ΕΚΠΟΙΖΩ και άλλες ενώσεις έλαβαν 414 καταγγελίες που αφορούν πλήθος παραπόνων και τις κατατάσσουν στην δεύτερη θέση στον πίνακα καταγγελιών, μετά τις τράπεζες.

Τα προβλήματα που καταγγέλλουν οι καταναλωτές αφορούν συγκεκριμένα:

Υπέρογκους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος: Ένα υψηλό ποσοστό καταναλωτών καταγγέλλει υπέρογκα ποσά στους λογαριασμούς που καλείται να πληρώσει.

Ειδικότερα, τα ποσά αυτά αφορούν είτε επιπρόσθετες χρεώσεις, όπως η Ρήτρα Προσαρμογής με βάση την Οριακή Τιμή Συστήματος, είτε Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις (ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ), είτε άσχετες με την κατανάλωση χρεώσεις, όπως ΕΡΤ, Δημοτικά Τέλη και διάφοροι φόροι. Επιπλέον, οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για μη τακτική καταμέτρηση/εκκαθάριση της κατανάλωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ, με αποτέλεσμα την έκδοση δυσανάλογων και υπέρογκων λογαριασμών κατανάλωσης που οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν άμεσα.

Πλημμελείς Υπηρεσίες: Πλημμελή παροχή υπηρεσιών εκ μέρους των προμηθευτών ενέργειας, αλλά και του ΔΕΔΔΗΕ.

Συγκεκριμένα, αναφέρονται καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των αιτημάτων και δυσκολία στην επικοινωνία μαζί τους, ελλιπής έως ανύπαρκτη προσυμβατική ενημέρωση, μη έκδοση εκκαθαριστικών λογαριασμών σε τακτική βάση, λανθασμένη ή μη τακτική καταμέτρηση εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ, καθυστέρηση στη διάγνωση και αποκατάσταση βλαβών, καθώς και άρνηση αποζημίωσης σε καταστροφή οικιακών συσκευών σε περίπτωση διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος.

Ρυθμίσεις Οφειλών: Αδυναμία να αποπληρώσουν τους υπέρογκους λογαριασμούς και την επιθυμία να αιτηθούν τη ρύθμιση των οφειλών τους.

Αποκάλυψη «βόμβα» για τους λογαριασμούς της ΔΕΗ

Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις, η προκαταβολή που αιτούνται οι προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, προκειμένου να προχωρήσουν σε διακανονισμό, είναι αρκετά υψηλή για τον καταναλωτή, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να την αποδώσει και να μην έχει έτσι τη δυνατότητα διακανονισμού της οφειλής του.

Αθέμιτες Εμπορικές Πρακτικές: Παραπλάνηση των καταναλωτών σε σχέση με τα προσφερόμενα προγράμματα ενέργειας.

Συγκεκριμένα:

Παραπλανητικές διαφημίσεις προμηθευτών και τηλεφωνικές προσφορές, στις οποίες η τιμή της κιλοβατώρας που προωθούν είναι μεν χαμηλότερη από τον βασικό προμηθευτή ή της αγοράς εν γένει, ωστόσο επιβαρύνουν τους καταναλωτές με υψηλό πάγιο και επιπλέον χρεώσεις που συμπεριλαμβάνονται στα πακέτα προσφοράς, το οποίο και αποσιωπούν.

Ειδικότερα, δεν ενημερώνουν προσηκόντως για:

1. Το κόστος του παγίου.

2. Τη διάρκεια του συμβολαίου (24μηνη).

3. Την εγγύηση.

4. Τις ρήτρες αναπροσαρμογής, οι οποίες δύνανται να ανεβάσουν αισθητά το κόστος της kWh.

5. Το ποσοστό της έκπτωσης «έως 46% ή 25% χαμηλότερη», με αποτέλεσμα να δημιουργείται η εντύπωση μεγαλύτερου οφέλους για τον καταναλωτή από αυτό που στην πραγματικότητα ισχύει.

6. Επιπλέον πάγιo για ένταξη σε πράσινα προγράμματα.

Προβαίνουν σε αλλαγή προγραμμάτων και συμβολαίων χωρίς τη σύννομη υπογραφή των καταναλωτών ή όπου υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης δεν τηρούν τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες άσκησης του δικαιώματος.

Πιέζουν και απειλούν τους καταναλωτές μέσω εισπρακτικών εταιρειών για διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος εάν έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς που αδυνατούν να πληρώσουν, ακόμα και για μικρά ποσά.

Διακοπή Ρεύματος: Μεγάλο είναι και το ποσοστό των καταναλωτών, που καταγγέλλουν, είτε ότι, οι προμηθευτές δεν δέχονται τους προτεινόμενους διακανονισμούς, είτε ότι, αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στους διακανονισμούς τους, λόγω της πανδημίας και των ιδιαίτερων συνθηκών , είτε ότι, αποβάλλονται αδικαιολόγητα από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, με αποτέλεσμα τη διακοπή του ρεύματος.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share