Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Στα «τάρταρα» η Renault: Προχωρά σε σειρά απολύσεων και κλεισίματος εργοστασίων

Η κρίση μόλις άρχισε...

29 Μαΐου 2020 18:20
Στα «τάρταρα» η Renault: Προχωρά σε σειρά απολύσεων και κλεισίματος εργοστασίων
Από Ραφαήλ Αλαγάς

Στα... τάρταρα βρίσκεται η Renault, με το γαλλικό «κολοσσό» αυτοκινήτων να είναι έτοιμος να προχωρήσει σε σειρά απολύσεων, φτάνοντας και στις 15.000 παγκοσμίως, ενώ αναμένεται να κλείσει και εργοστάσια της, πέφτοντας θύμα του κορωνοϊού.

Περίπου 4.500 θέσεις εργασίας θα χαθούν στη Γαλλία, εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα εθελούσιας και συνταξιοδότησης. Οι συνολικές περικοπές θα επηρεάσουν λιγότερο από το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού των 180.000 της Renault. Η εταιρεία απασχολεί περίπου 48.500 υπαλλήλους στη Γαλλία, με την καταστροφή της να έχει προ ημερών αναγγελθεί.

Το σχέδιο για την παραγωγή

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι αντιμέτωπη με πτώση της ζήτησης των μοντέλων της, η οποία όμως έχει επιδεινωθεί από την πανδημία. Η Renault στοχεύει στην εξοικονόμηση 2 δισεκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια καθώς μειώνει την παραγωγή και ενισχύει τα βασικά μοντέλα αυτοκινήτων που κατασκευάζει.

Η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα σε 3,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024 από 4 εκατομμύρια τώρα, εστιάζοντας σε κατηγορίες όπως τα μικρά φορτηγά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα και παγώνει την επέκταση της παραγωγής σε χώρες όπως η Ρουμανία.

Η εταιρεία – που αναμένεται να εγκαθιδρύσει τον πρώην εκτελεστικό της Volkswagen Luca de Meo ως CEO τον Ιούλιο – δήλωσε ότι θα μειώσει επίσης το κόστος μειώνοντας τον αριθμό των υπεργολάβων σε τομείς όπως η μηχανική, μειώνοντας τον αριθμό των εξαρτημάτων που χρησιμοποιεί και μειώνοντας την κατασκευή κιβωτίων ταχυτήτων παγκοσμίως.

«Πιάνεται» από την Nissan

Ο ιαπωνικός συνεργάτης Nissan, με τον οποίο ελπίζει να βρει τρόπο για επιπλέον εξοικονόμηση με την παραγωγή περισσότερων αυτοκινήτων από κοινού, αυτή την εβδομάδα σκιαγράφησε επίσης ένα σχέδιο για να γίνει μια μικρότερη και πιο αποτελεσματική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Renault δήλωσε ότι τα μέτρα αναδιάρθρωσης, συμπεριλαμβανομένων των περικοπών θέσεων εργασίας και των αλλαγών στην εργασίας, θα επηρεάσουν σχεδόν το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της και θα κοστίσουν 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η Renault, η οποία ανήκει κατά 15% στο γαλλικό κράτος, δήλωσε ότι ορισμένα εργοστάσια όπως αυτό στο Flins, κοντά στο Παρίσι, όπου κατασκευάζει το ηλεκτρικό μοντέλο Zoe, θα σταματήσει να συναρμολογεί αυτοκίνητα και θα επικεντρωθεί σε δραστηριότητες ανακύκλωσης.

Έξι εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένου ενός εργοστασίου εξαρτημάτων στη Βρετάνη και του εργοστασίου Dieppe όπου κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα του ομίλου Alpine, είναι υπό εξέταση.

Φόβοι για κλείσιμο 4 εργοστασίων

Τα συνδικάτα στη Γαλλία έχουν δηλώσει ότι φοβούνται ότι τα μέτρα θα μπορούσαν να οδηγήσουν στο κλείσιμο τεσσάρων εργοστασίων και πως το κλείσιμο αυτών των μονάδων είναι πιθανό να οδηγήσει σε δημόσια αντίδραση.

Η κυβέρνηση δήλωσε ότι δεν θα υπογράψει ένα προγραμματισμένο κρατικό δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη Renault έως ότου η διοίκηση και τα συνδικάτα ολοκληρώσουν συνομιλίες για τις θέσεις εργασίας και τα εργοστάσια στη Γαλλία. Η Renault ήταν ήδη υπό πίεση πριν ξεσπάσει η πανδημία, σημειώνοντας την πρώτη της απώλεια σε μια δεκαετία, το 2019.

Όπως και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προσπαθεί τώρα να κάνει μείωση των εσόδων με αλλαγές σε ολόκληρη τη βιομηχανία, όπως επενδύσεις που απαιτούνται για την παραγωγή πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share