Κορωνοϊός: Πρόστιμα που αγγίζουν το 1.000.000 ευρώ σ' όσους αισχοκερδούν
Βαρύς ο πέλεκυς
Ιδιαίτερα τσουχτερά πρόστιμα αλλά και την άσκηση ποινικής δίωξης σε υποθέσεις αισχροκέρδειας προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία επιβάλλεται σειρά έκτακτων μέτρων στη λειτουργία της αγοράς για την ανακοπή της εξάπλωσης του κορωνοϊού στη χώρα μας.
Όπως ανακοίνωσε ο υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, τα διοικητικά πρόστιμα, ανάλογα με την περίπτωση, θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ και θα φθάνουν έως και το 1 εκατ. ευρώ.
Πώς θα ορίζεται η αισχροκέρδεια
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην ΠΝΠ θα περιγράφεται επαρκώς σε ποιο βαθμό οι ανατιμήσεις θα θεωρούνται αισχροκέρδεια. Αυτό θα προσδιορίζεται με βάση το όφελος που θα υπολογίζεται με βάση τις τιμές κτήσης και πώλησης ενώ θα λαμβάνονται υπόψη και τα αποθέματα. Παράλληλα θα λαμβάνεται υπόψη και το μεσοσταθμικό ποσοστό κέρδους που είχε μια εταιρεία παραγωγής, προμήθειας και διάθεσης των επίμαχων προϊόντων το διάστημα πριν το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης.
«Ουσιαστικά θα ορίζεται ως θεμιτό κέρδος για έναν καταστηματάρχη αυτό που είχε έως το τέλος Φεβρουαρίου», δήλωσε ο υπουργός.
«Δεν μπορούμε να δεχθούμε φαινόμενα αισχροκέρδειας από κανέναν. Οι έλεγχοι στην αγορά θα είναι αυστηροί και τα πρόστιμα για όσους πιάνονται ιδιαίτερα τσουχτερά, πέραν του γεγονότος ότι θα βρεθούν αντιμέτωποι με ποινικές διώξεις», δήλωνε απ’ την πλευρά του ο αρμόδιος υφυπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκος Παπαθανάσης.
Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις
Σε ό,τι αφορά τις τηλεοπτικές διαφημίσεις που πωλούν ακριβά προϊόντα, όπως μάσκες και αντισηπτικά, η ΠΝΠ θα δίδει τη δυνατότητα στο υπουργείο Ανάπτυξης να παρεμβαίνει για τη διακοπή τους ενώ παράλληλα θα διενεργείται και έλεγχος στις συγκεκριμένες εταιρείες απ' τα κλιμάκια των ελεγκτών.
Η παρέμβαση της Επ. Ανταγωνισμού
Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση δεν χρησιμοποιεί το «χαρτί» της διατίμησης κρίνεται πολύ σημαντική η χθεσινή τοποθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με την οποία ουσιαστικά γνωστοποίησε πως θα επιτρέψει στους παραγωγούς να θέσουν ανώτατη τιμή μεταπώλησης των προϊόντων τους ώστε να δεσμεύουν και τη λιανική. Μία κίνηση που ήλθε μετά και τις διαβεβαιώσεις εκ μέρους των εταιρειών που παράγουν αντισηπτικά υγρά και μαντηλάκια πως δεν έχουν αλλάξει τις τιμές τους μετά την «έκρηξη» της υγιειονομικής κρίσης και πως διατηρούν ίδια την τιμολογιακή πολιτική.