Τέλη κυκλοφορίας: Κατασχέσεις λογαριασμών σε όσους δεν έχουν εξοφλήσει τα τέλη κυκλοφορίας!
Παρέµβαση της ΑΑΔΕ για µείωση κατά 50% του χρόνου παραγραφής των τελών κυκλοφορίας!
Σύµφωνα µε όσα προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δηµοσίων Εσόδων για το τρέχον έτος, η φορολογική διοίκηση θα προχωρήσει σε µια σηµαντική παρέµβαση στο συγκεκριµένο πεδίο απώλειας φορολογικών εσόδων.
Θα προχωρήσει στη µείωση κατά 50% του χρόνου παραγραφής των τελών κυκλοφορίας. Σήµερα τα τέλη κυκλοφορίας παραγράφονται µετά την πάροδο 20 ετών από το τέλος του έτους στο οποίο αφορούν και έχει ληφθεί η απόφαση η σχετική περίοδος να µειωθεί στα 10 έτη. Με την παρέµβαση αυτή επιχειρείται διπλός στόχος:
Σηµειώνεται ότι πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ προσέφυγαν στον Συνήγορο του Πολίτηεπειδή τους βεβαιώθηκαν από την Εφορία τέλη κυκλοφορίας ακόµη και πριν από 20 έτη, τα οποία υποστηρίζουν ότι είχαν εξοφλήσει αλλά είχαν χάσει τα σχετικά αποδεικτικά λόγω παρέλευσης µεγάλου χρονικού διαστήµατος.
Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις οι φορολογούµενοι δεν µπορούσαν να εξασφαλίσουν τα σχετικά αποδεικτικά ούτε από την τράπεζα στην οποία είχαν εξοφλήσει τα τέλη επειδή δεν κρατούσε αρχείο. Ο Συνήγορος του Πολίτη είχε ζητήσει από τη φορολογική διοίκηση να συρρικνώσει τον χρόνο παραγραφής προκειµένου να µην επιβαρύνονται και να µην ταλαιπωρούνται οι φορολογούµενοι.
Να σας θυμίσουμε τον Νέο φόρο: Τώρα και στα σκάφη αναψυχής, από 4 Απριλίου
Δεύτερον, να κινητοποιηθούν οι εισπρακτικοί µηχανισµοί της φορολογικής διοίκησης, προκειµένου να «στριµώξουν» όσους φορολογούµενους δεν εξοφλούν τα τέλη κυκλοφορίας. Σύµφωνα µε εκτιµήσεις αρµόδιων στελεχών, περίπου ο ένας στους δέκα ιδιοκτήτες ΙΧ δεν εξοφλεί εγκαίρως τα τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται για τα τέλη κυκλοφορίας περίπου 500.000 οχηµάτων, πολλά από τα οποία θα καταλήξουν στη «δεξαµενή» των ληξιπρόθεσµων οφειλών των φορολογουµένων προς το ∆ηµόσιο. Κάθε χρόνο το Δηµόσιοεισπράττει περίπου 1,3 δισεκατοµµύρια ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά χάνονται έσοδα άνω των 50 εκατοµµυρίων ευρώ.
Επιπτώσεις
Σύµφωνα µε όσα προβλέπει η φορολογική νοµοθεσία, τα τέλη κυκλοφορίας δεν αντιµετωπίζονται όπως οι υπόλοιπες φορολογικές επιβαρύνσεις αναφορικά µε τις επιπτώσεις για τους φορολογούµενους που δεν τα εξοφλούν εγκαίρως. Ενώ για τη µη πληρωµή φόρων, όπως είναι ο φόρος εισοδήµατος, επιβάλλεται ετήσιο επιτόκιο 8,51%, στην περίπτωση εκπρόθεσµης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας επιβάλλεται πρόστιµο 100% των τελών κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχηµα.
Για παράδειγµα, ένας φορολογούµενος έχει στην κατοχή του ένα όχηµα 1.400 κυβικών, µοντέλο του 2009. Το συγκεκριµένο όχηµα βαρύνει τον ιδιοκτήτη του µε ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 255 ευρώ. Τα τέλη εξοφλούνται υποχρεωτικά έως το τέλος του έτους πριν από το έτος αναφοράς. Αν δεν εξοφληθούν, τότε ο ιδιοκτήτης τους θα επιβαρυνθεί µε πρόστιµο 100%, δηλαδή 255 ευρώ. Για την είσπραξη των ανεξόφλητων τελών κυκλοφορίας πρόκειται να ενεργοποιηθούν µέτρα αναγκαστικής είσπραξης, µε κυριότερο από αυτά τις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασµών των οφειλετών.
Ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν πλήρωσαν τα Τέλη Κυκλοφορίας!
«Έκρηξη» σημείωσε ο αριθμός των ιδιοκτητών που δεν εξόφλησαν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019 όπως επίσης και οι ακινησίες. Το athensmagazine.gr σας είχε ενημερώσει για το πότε λήγουν τα τέλη και ποια θα είναι τα πρόστιμα!
Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ έως τις 27 Φεβρουαρίου 2019 εισπράχθηκαν Τέλη Κυκλοφορία από 5,6 εκατ. οχήματα τα οποία απέφεραν στο κράτος 1,1 δισ. ευρώ.
Επίσης πάνω από 123.000 ιδιοκτήτες αποφάσισαν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις Εφορίες όλης της χώρας ώστε να γλιτώσουν από τα χαράτσια και τα τεκμήρια διαβίωσης.
Παράλληλα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία αποδεικνύεται ότι βρίσκονται σε Φορολογική Ακινησία περίπου 980.000 οχήματα.
Από την άλλη μεριά η Ελληνική Στατιστική Αρχή αναφέρει στα στοιχεία του 2018 πως ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων ανέρχεται σε πάνω από 8,1 εκατ. οχήματα χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα κρατικά οχήματα εκ των οποίων τα 5,2 εκατ. αφορούν σε ΙΧ, το 1,3 εκατ. σε φορτηγά, το 1,5 εκατ. σε δίκυκλα (όλα άνω των 50 κ.εκ.) και πάνω από 26.000 λεωφορεία τα οποία πρέπει να πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας.
Επομένως σε σύνολο 8,1 εκατ. οχημάτων πλήρωσαν μόλις 5,6 εκατ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019 με αποτέλεσμα αρχικά να φαίνεται πως 2,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων δεν πλήρωσαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους.
Ωστόσο μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με στελέχη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής μας ξεκαθάρισαν πως οι ακινησίες είναι πολύ πιθανό να συμπεριλαμβάνονται στον στόλο των οχημάτων καθώς μπορεί κάποιοι να είχαν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για λίγους μήνες.
Έτσι λοιπόν από το σύνολο των 8,1 εκατ. οχημάτων αφαιρέσαμε τα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία και ανέρχονται σε περίπου 1 εκατ. οχήματα με αποτέλεσμα ο αριθμός των ιδιοκτητών που φαίνεται ότι δεν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019 να ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο!
Να υπενθυμίσουμε πως από τον Απρίλιο του 2018 το Υπουργείο Μεταφορών παίρνει σε καθημερινή βάση από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τις κλοπές των οχημάτων. Κατά συνέπεια σε κάποιες παλαιές ακινησίες, που ήταν στην πραγματικότητα κλοπές, αποκαθίσταται η εικόνα τους σε καθημερινή βάση.
Επίσης υπάρχει και η ηλεκτρονική διασύνδεση με το Taxisnet όσο και με τη βάση δεδομένων των ασφαλιστικών εταιρειών ώστε να είναι περισσότερο ξεκάθαρα τα αποτελέσματα.
Τι έγινε πέρυσι
Τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2018 δεν είχαν πληρώσει 800.000 ιδιοκτήτες οχημάτων ενώ τα αντίστοιχα Τέλη του 2017 δεν είχαν εξοφλήσει περίπου 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες.
Φέτος ωστόσο καταγράφηκε ρεκόρ στην αύξηση των ιδιοκτητών που δεν πλήρωσαν Τέλη Κυκλοφορίας σε ποσοστό 75% καθώς ο αριθμός τους σε σχέση με το 2018 αυξήθηκε κατά 600.000 μονάδες.
Η μεγάλη αύξηση του νέου «κινήματος δεν πληρώνω» στα Τέλη Κυλοφορίας οφείλεται σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου αρχικά στην έλλειψη ρευστότητας και αφετέρου στο γεγονός πως οι καταναλωτές που χρωστούν στην Εφορία αδιαφορούν παντελώς πλέον καθώς τα χρέη από τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν είναι άμεσα απαιτητά αλλά προστίθενται στα συνολικά χρέη.
Οπότε όπως επισημαίνουν εφοριακοί στο Newsauto.gr: «Όταν ένας φορολογούμενος χρωστά 5.000 ή 10.000 ευρώ στην Εφορία δεν θα ασχοληθεί καθόλου με τον αν θα επιβαρυνθεί με τα διπλάσια Τέλη Κυκλοφορίας που μπορεί να ανέρχονται από 500 έως και 2.600 ευρώ. Το θέμα είναι να ακινητοποιούνται τα οχήματα που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας ώστε να προστατευθούν οι υπόλοιποι οδηγοί καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν ούτε ασφάλεια αλλά ούτε τα περνούν από ΚΤΕΟ και έπειτα το κράτος να θωρακίσει τα έσοδά του».
Όσον αφορά στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 κυμάνθηκαν λίγο πάνω από 1 δισ. ευρώ και ειδικότερα ανήλθαν 1,080 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017.
Επίσης σύμφωνα με το τελευταίο ενημερωτικό έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών το 2016 οι οφειλές από απλήρωτα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ ενώ για τα επόμενα χρόνια δεν έχει δημοσιευθεί κανένα απολύτως στοιχείο…
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο Athensmagazine.gr