Οι μελέτες και οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η πιο προχωρημένη επέκταση αφορά τη Γραμμή 2 προς το Ίλιον, με μήκος περίπου 4 χλμ. και τρεις σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Στο ίδιο έργο περιλαμβάνονται επίσης η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, καθώς και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.
Δείτε επίσης: Ευχάριστα νέα: Επέκταση λειτουργίας ωραρίου στο μετρό - Μέρες και ώρες
Ο σταθμός «Παλατιανή» θα βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και θα διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.
Ο σταθμός «Ίλιον» θα τοποθετηθεί στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και θα παρέχει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών, με πρόβλεψη για σύνδεση με τον μελλοντικό Σταθμό της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη. Ο σταθμός «Άγιος Νικόλαος» θα τοποθετηθεί κάτω από την ομώνυμη οδό και σε τμήμα του χώρου πρασίνου μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.
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
Η μελλοντική λειτουργία της επέκτασης και οι τρέχουσες ανάγκες καθιστούν απαραίτητη τη δημιουργία επιπλέον χώρων αμαξοστασίου.
Έτσι, θα προχωρήσει η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε γειτονική περιοχή 20 στρεμμάτων, στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας. Παράλληλα, απαιτείται αναβάθμιση ή αντικατάσταση ορισμένων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων στις Γραμμές 2 και 3.
Το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων θα αναβαθμιστεί ή θα αντικατασταθεί σε όλους τους σταθμούς των Γραμμών 2 και 3. Οι αλλαγές αυτές θα απαιτήσουν νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά, χωρίς να διακοπεί η λειτουργία των Γραμμών.
Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού ξεκίνησε τον Μάιο του 2023 και έχει ολοκληρωθεί, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει το δεύτερο στάδιο με την κατάθεση οικονομικών προσφορών. Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το 2026 και να ολοκληρωθεί το 2031. Για τη Γραμμή 2 μελετάται και μελλοντική επέκταση με τρεις επιπλέον σταθμούς προς Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές.
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
Γραμμή 2 - Επέκταση προς Γλυφάδα
Σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για την επέκταση της Γραμμής 2 από τον υφιστάμενο σταθμό Ελληνικό προς Γλυφάδα συνολικού μήκους σήραγγας 4,5 χλμ. και τριών νέων σταθμών.
Ο πρώτος χωροθετείται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
Σύμφωνα με τους αρμόδιους παράγοντες της Ελληνικό Μετρό η επεκτασιμότητα του Μετρό της Αθήνας είναι δεδομένη, εντός του πλαισίου ωρίμανσης των μελετών και υπό την αίρεση της χρηματοδότησης.
Οι μελλοντικές επεκτάσεις
Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων είναι άλλο ένα σημαντικό τμήμα του αντικειμένου της εταιρείας. Στην Αθήνα ο αρμόδιος αυτού του επιπέδου σχεδιασμού είναι ο ΟΑΣΑ. Τον παρόντα χρόνο υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, από όπου θα προκύψουν και ο σχεδιασμός, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου Μετρό.
Έχουν μελετηθεί από την Ελληνικό Μετρό σε προκαταρκτικό στάδιο η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ ( Ίδρυμα Νιάρχος) με το δίκτυο του Μετρό.
Έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, η οποία θα διέρχεται από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2. Ομοίως, η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.
Επίσης, έχει μελετηθεί κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό «Ευαγγελισμός» προς την ΠΥΡΚΑΛ, με δικτύωση στις Γραμμές 2 και 3. Ο κλάδος θα αποτελέσει τμήμα της μελλοντικής Γραμμής 5 προς Χαϊδάρι. Τέλος, διερευνάται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Νέα Ερυθραία και την Εθνική Οδό (κόμβος Βαρυμπόμπης).