Σάββατο, 07 Σεπτεμβρίου 2024

Κυριακούλα ζάχαρη Κυριακούλα μέλι ΔΕΝ είναι για τους οδηγούς: «Κολλημένα» τα αυτοκίνητα στην Αττική Οδό - Προβλήματα σε όλο το λεκανοπέδιο (χάρτης)

Κοντά στη μισή ώρα οι καθυστερήσεις

22 Οκτωβρίου 2023 13:06
Κυριακούλα ζάχαρη Κυριακούλα μέλι ΔΕΝ είναι για τους οδηγούς: «Κολλημένα» τα αυτοκίνητα στην Αττική Οδό - Προβλήματα σε όλο το λεκανοπέδιο (χάρτης)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI
Από Εύη Κουρίδου

Καθυστερήσεις που φτάνουν τη μισή ώρα καταγράφονται στην Αττική Οδό και όχι μόνο, νωρίς το μεσημέρι της Κυριακής (22/10).

Συγκεκριμένα, Αττική Οδός είναι μποτιλιαρισμένη στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο, με την ανακοίνωση στο Twitter να αναφέρει ότι υπάρχουν καθυστερήσεις 20′ – 25′ από κόμβο Κηφισίας έως κόμβο Μαραθώνος. Ενώ προχθές, Κυκλοφοριακό «κομφούζιο» στην Εθνική Οδό: Τροχαίο στο ύψος της Μεταμόρφωσης - Μεγάλες καθυστερήσεις

Δείτε χάρτη της κίνησης στις 13:00

Κίνηση

Αυξημένη είναι η κίνηση στους δρόμους γύρω από το κέντρο της Αθήνας, όπως και στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας με το ρεύμα της καθόδου να είναι μποτιλιαρισμένο στο ύψος της Πλατείας Μαβίλη.

Αυξημένη κίνηση παρατηρείται και στη Λεωφόρο Κηφισού, στο ρεύμα προς Λαμία, ιδιαίτερα από το ύψος των Κάτω Πατησίων έως τη Νέα Φιλαδέλφεια.

Μεγάλο μποτιλιάρισμα στη Λεωφόρο Σχιστού - Σκαραμαγκά, στο ύψος του Νεκροταφείου Σχιστού και στα δύο ρεύματα, όπως και στην Αγίας Άννης, στο ύψος του μετρό «Βοτανικός».

Έρχεται νέος ΚΟΚ: Μείωση προστίμων και νέο όριο ταχύτητας στις πόλεις - Πολύ επικινδυνότεροι οι άνδρες οδηγοί (video)

Σε τροχιά βελτίωσης της οδικής ασφάλειας της χώρας βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο τα τροχαία δυστυχήματα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030 του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο καταρτίστηκε από τον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Στόχος της Ελλάδας, βάσει των αρχών του Οράματος Μηδέν και της Προσέγγισης του Ασφαλούς Συστήματος, η επίτευξη του φιλόδοξου οράματος για μηδέν νεκρούς από δυστυχήματα έως το 2050.

Στο πλαίσιο αυτό, η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, εξήγγειλε την ίδρυση Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, στην οποία συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.

Στο υπουργείο την περίοδο αυτή επικαιροποιείται ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ενώ το προσεχές διάστημα θα κατατεθεί και νομοθετική ρύθμιση για την Οδική Ασφάλεια, η οποία θα βασίζεται στο Στρατηγικό Σχέδιο. Συγχρόνως, «Βασιλιάδες» τα Χριστούγεννα: Έσκασε επίδομα «ανάσα» έως και 200 ευρώ - Τι αλλάζει στις συντάξεις (video)

Όπως έχει ήδη εξαγγελθεί, θα υπάρξει μείωση στο ύψος των προστίμων για παραβάσεις που δε θεωρείται ότι σχετίζονται με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων, ενώ στόχος είναι να αυξηθούν οι έλεγχοι της Τροχαίας και να προβλεφθούν αυστηρότερες ποινές για τους υπότροπους. Ταυτόχρονα, θα εισαχθεί το χαμηλό όριο ταχύτητας των 30 χιλιομέτρων την ώρα στις πόλεις, κατά το πρότυπο πολλών ευρωπαϊκών χωρών.

Οι θεσμικές δράσεις, τις οποίες θα προχωρήσει το υπουργείο συνοψίζονται στα εξής:

  • Αυτοματοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων: πλήρης και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση με gov.gr
  • Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: χαμηλά πρόστιμα – συχνοί έλεγχοι, υπότροποι.
  • Επεμβάσεις στις Πόλεις: θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα, προώθηση των Σχεδίων βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
  • Βελτιώσεις στο Υπεραστικό Δίκτυο: Συντήρηση και λήψη μέτρων χαμηλού κόστους)

Όπως έκανε γνωστό η υφυπουργός, ο Εθνικός Φορέας θα αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων που αφορούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και επεσήμανε ότι το προσεχές χρονικό διάστημα θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια, που θα βασίζεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.

Παράλληλα, θα υπάρξει ολοκληρωμένο σύστημα για την παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας και την αξιολόγηση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας τόσο σε επίπεδο χρονοδιαγραμμάτων όσο και στόχων που έχουν τεθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο, ενώ θα αξιολογείται και η αποτελεσματικότητα των μέτρων συγκρίνοντας τις επιδόσεις οδικής ασφάλειας πριν και μετά την εφαρμογή τους

Η εικόνα της Ελλάδας

Ως προς τις συνήθειες των οδηγών αλλά και τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα, από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι:

  • Ο υψηλότερος δείκτης επικινδυνότητας για τους οδηγούς εντοπίζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 20 ετών και είναι περίπου 4 φορές υψηλότερος σε σύγκριση με τα πιο καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα.
  • Οι άνδρες οδηγοί παρουσιάζουν 4,6 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τις γυναίκες οδηγούς.
  • Οι ηλικιωμένοι και οι νέοι οδηγοί έχουν 1,6 φορές και 1,3 φορές αντίστοιχα υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τους οδηγούς ηλικίας 35-54 ετών.
  • Στο αστικό δίκτυο, παρατηρείται το χαμηλότερο ποσοστό οχημάτων που κινείται εντός των ορίων ταχύτητας (55,8% στην Ελλάδα - ΕΕ: 49,7%), συγκριτικά με τους αυτοκινητοδρόμους (76,9% - ΕΕ: 62,3%) και το υπεραστικό δίκτυο (84% - ΕΕ:57,7%).
  • Ο δείκτης επίδοσης χρήσης κινητού τηλεφώνου είναι αυξημένος στο αστικό δίκτυο (8,3%) σε σύγκριση με τους αυτοκινητοδρόμους (6,9%) και το υπεραστικό οδικό δίκτυο (5,9%). ?(Σύνολο: 7,4% - ΕΕ: 5,2%).
  • Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες πίσω θέσεων ΙΧ είναι πολύ χαμηλότερη (55,8% - ΕΕ: 75,3%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (65,0% - ΕΕ: 92,0%).
  • Η χρήση κράνους από τους επιβάτες των μοτοσυκλετών είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τους οδηγούς μοτοσυκλετών, σε όλους τους τύπους οδού. (Οδηγός 80,3% - ΕΕ: 96,9%, Επιβάτης: 65,5% - ΕΕ: 94,7%)
 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share
; window.mainEnabled = false;