Τρίτη, 23 Απριλίου 2024

Θεσσαλονίκη: «Η συνοδηγός ουδεμία ευθύνη φέρει!» - Όσα αναφέρει το βούλευμα και γιατί απαλάσσει την 20χρονη από τη φονική παράσυρση της 21χρονης Έμμας

Στο εδώλιο ο 27χρονος που σκότωσε και εγκατέλειψε την 21χρονη

4 Ιουνίου 2023 12:36
Θεσσαλονίκη: «Η συνοδηγός ουδεμία ευθύνη φέρει!» - Όσα αναφέρει το βούλευμα και γιατί απαλάσσει την 20χρονη από τη φονική παράσυρση της 21χρονης Έμμας
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης παραπέμπεται να δικαστεί ο 27χρονος οδηγός του αυτοκινήτου που παρέσυρε και εγκατέλειψε αιμόφυρτη στην άσφαλτο την 21χρονη φοιτήτρια, τον περασμένο Νοέμβριο, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα η νεαρή να χάσει τη ζωή της.

Σύμφωνα με το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών, το σκεπτικό του οποίου δημοσιεύει το protothema.gr, ο 27χρονος, αλβανικής καταγωγής, παραπέμπεται να δικαστεί για επικίνδυνη οδήγηση που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο, εγκατάλειψη τροχαίου ατυχήματος και οδήγηση χωρίς άδεια. Ενώ, "λύγισε" ο πατέρας της Έμμας, μιλώντας για την απώλεια της 21χρονης κόρης του που "χάθηκε" σε τροχαίο στη Θεσσαλονίκη και με τον θάνατό της χάρισε ζωή σε 6 ανθρώπους.

«Η συνοδηγός ουδεμία ευθύνη φέρει!» - Όσα αναφέρει το βούλευμα και γιατί απαλάσσει την 20χρονη από τη φονική παράσυρση της 21χρονης Έμμας

Σημειώνεται ότι το ίδιο βούλευμα απαλλάσσει των ποινικών της ευθυνών την 20χρονη συνοδηγό του οχήματος που κατηγορείτο για συνέργεια στην επικίνδυνη οδήγηση και στην εγκατάλειψη.

Συγκεκριμένα, αξιολογώντας τα πραγματικά περιστατικά, το βούλευμα αναφέρει πως «στοιχειοθετείται πλήρως κατά την αντικειμενική και υποκειμενική του υπόσταση το έγκλημα:

α) της επικίνδυνης οδήγησης, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο,

β) της εγκατάλειψης του τόπου ατυχήματος συνέπεια οδικού τροχαίου ατυχήματος από το οποίο επήλθε θάνατος και

γ) της οδήγησης άνευ άδειας ικανότητας, αφού αυτός εάν και γνώριζε έστω και ως ενδεχόμενο ότι με την πράξη του, ήτοι την επικίνδυνη οδήγηση με τεχνικά ανασφαλές όχημα, χωρίς άδεια ικανότητας οδηγήσεως και υπερβολική ταχύτατα σε οδό που βρίσκεται εντός πυκνοκατοικημένης περιοχής με συχνή διέλευση πεζών και οχημάτων, θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια συγκοινωνίας της οδού επί της οποίας κινείται το όχημά του, καθιστώντας την κίνηση επικίνδυνη και δυσχερή για τους ανθρώπους, αποδέχτηκε τον ως άνω κίνδυνο και η δράση του επέφερε το τελικό αποτέλεσμα, ήτοι το θανάσιμο τραυματισμό της πεζής, ενώ επιπρόσθετα από πρόθεση ενώ είχε υποχρέωση μετά την εμπλοκή του στο παραπάνω τροχαίο ατύχημα να παράσχει βοήθεια και συμπαράσταση και να ειδοποιήσει την πλησιέστερη αρχή και να παραμείνει στον τόπο του ατυχήματος, αυτός εγκατέλειψε τον τόπο για να αποφύγει τις συνέπειες».

Με 104 χλμ έτρεχε ο 27χρονος

Στο βούλευμα του Συμβουλίου αναφέρεται ότι από την τεχνική πραγματογνωμοσύνη προέκυψε ότι το όχημα ήταν τεχνικά ανασφαλές και ιδιαίτερα επικίνδυνο, ενώ στη συνέχεια περιγράφεται η υπερβολική ταχύτητα με την οποία έτρεχε ο 27χρονος, αλλά και πώς το αυτοκίνητο κατέληξε να «σέρνεται».

Ο κατηγορούμενος «ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα που έφτανε τα 104,12 χλμ / ώρα, ήτοι κατά πολύ υπέρτερη της μέγιστης επιτρεπόμενης στο σημείο εκείνο, (50 χ.ω. ως κατοικημένη περιοχή ) και κατά τη χρονική στιγμή που η πεζή Εμμανουέλα Καριωράκη, διέσχιζε κάθετα το οδόστρωμα, με κίνηση από τα δεξιά προς τα αριστερά σε σχέση με την πορεία του οχήματος, έχοντας φτάσει σχεδόν στο μέσο αυτού, επί της διπλής διαχωριστικής γραμμής, ο κατηγορούμενος συνεχίζοντας με αμείωτο ρυθμό τη υπερβολική ταχύτητα και αντιλαμβανόμενος την κίνηση της πεζής, έκανε απότομη χρήση της πέδης, πραγματοποίησε «φρενάρισμα πανικού» όπως συνηθίζεται να λέγεται, με αποτέλεσμα τα φρένα να αρχίσουν να επιβραδύνουν το αυτοκίνητο πλην όμως από κάποιο σημείο και μετά (που εξαρτάται από την ποιότητα του συστήματος πέδησης των ελαστικών, του οδοστρώματος και το «ζύγισμα» της δύναμης που ασκείται από το πόδι του οδηγού στο πεντάλ) η τριβή μεταξύ των υλικών ξεπέρασε την αδράνεια των τροχών και τους ακινητοποίησε (μπλοκάρισμα τροχών), το αυτοκίνητο συνέχισε να «σέρνεται» πάνω στο δρόμο, πλαγιολισθαίνοντας προς τα αριστερά, ήτοι προς το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας με την επιβράδυνση του να συνεχίζεται όχι από τα φρένα, αλλά από την τριβή των τροχών πάνω στο οδόστρωμα που άφησαν τα ίχνη τους επ’ αυτού».

Υπενθυμίζεται ότι η άτυχη φοιτήτρια άφησε την τελευταία της πνοή μετά από πέντε ημέρες νοσηλείας στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου, ενώ η οικογένειά της αποφάσισε τη δωρεά των οργάνων της.

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share