Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Τέμπη: Φοιτητής ο μοναδικός επιζών της τραγωδίας στο πρώτο βαγόνι - Εκτοξεύθηκε στα χωράφια και δίνει μάχη για τη ζωή του

Είχε κι αυτός ως προορισμό του τη Θεσσαλονίκη

1 Μαρτίου 2023 23:37
Τέμπη: Φοιτητής ο μοναδικός επιζών της τραγωδίας στο πρώτο βαγόνι - Εκτοξεύθηκε στα χωράφια και δίνει μάχη για τη ζωή του
ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Η τραγωδία στα Τέμπη έχει συγκλονίσει την χώρα και το πρώτο βαγόνι ήταν εκείνο, που μέτρησε θύματα για όλους σχεδόν τους επιβάτες του, με μονάχα έναν 20χρονο φοιτητή να επιζεί προς το παρόν.

Οι φοιτητής που ταξίδευε με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, όπου σπουδάζει βρισκόταν μαζί με άλλους φοιτητές στο καμένο βαγόνι - κυλικείο - αμέσως μετά την σύγκρουση εκτοξεύθηκε στα χωράφια. Σύμφωνα με πληροφορίες εκεί τον εντόπισαν οι διασώστες χωρίς να έχει τις αισθήσεις του.

Ο 20χρονος, όπως αναφέρει το gegonota.news, μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο όπου και εισήχθη στο χειρουργείο. «Είναι ο μόνος επιζών από το πρώτο βαγόνι», ανέφεραν μεταξύ άλλων οι γιατροί που δίνουν μάχη προκειμένου να τον κρατήσουν στη ζωή. Ο νεαρός υποβλήθηκε σε δύο χειρουργείο στο κεφάλι και νοσηλεύεται στην εντατική, την ίδια στιγμή που αναζητούνται οι αγνοούμενοι από τους αγαπημένους τους.

Σημειώνεται πως το βαγόνι όπου βρισκόταν το κυλικείο έχει μετατραπεί σε μία άμορφη μάζα σιδερικών.

Τραγωδία στα Τέμπη: «Άστο όπως είναι...» - «Τσακίζει κόκκαλα» το ηχητικό ντοκουμέντο με τις εντολές του σταθμάρχη που οδήγησαν στη σύγκρουση

Συγκλονίζουν όσα έρχονται στο φως για την τραγωδία στα Τέμπη, με το ηχητικό ντοκουμέντο των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 και του σταθμάρχη της Λάρισας να αποκαλύπτονται στο «Πρώτο Θέμα».

Όπως προκύπτει από τις σύντομες συνομιλίες, ο σταθμάρχης, που πανηγύριζε πριν από ένα μήνα για την πρόσληψή του, χωρίς να το αντιλαμβάνεται τους δίνει εντολή να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από την γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, στην οποία ήδη εκινείτο η εμπορική αμαξοστοιχία.

Οι οδηγοί δεν παραξενεύτηκαν με το κόκκινο φωτόσημο που έβλεπαν μπροστά τους , καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί. Μάλιστα, όπως έλεγαν σιδηροδρομικές πηγές, ο σταθμάρχης δεν αντελήφθη καν ότι το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διορθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν.

Στο ηχητικό ντοκουμέντο που ακολουθεί, αναφέρονται τα εξής:

Μηχανοδηγός – Η Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης – Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων .

Μηχανοδηγός – Βασίλη φεύγω;

Σταθμάρχης -φεύγεις , φεύγεις

Μηχανοδηγός – έγινε καλό βράδυ

Σταθμάρχης: καλή συνέχεια.

Είχε προηγηθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον κλειδούχο, ο οποίος είναι αποκαλυπτικός του τι συνέβη:

Ηχητικό ντοκουμέντο: Ακούστε τις μοιραίες εντολές του σταθμάρχη πριν από την τραγωδία (2)

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη να γυρίσω;

Σταθμάρχης – Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού- Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.

Οι συνομιλίες που «καρφώνουν» τον σταθμάρχη

Η σύντομη αυτή συνομιλία φανερώνει τι πραγματικά συνέβη: Ο κλειδούχος ρώτησε τον σταθμάρχη αν έπρεπε να γυρίσει το κλειδί στην ευθεία – οπότε το τρένο θα συνέχιζε στην κανονική γραμμή, χωρίς πρόβλημα. Ωστόσο, ο σταθμάρχης του είπε ότι επρόκειτο να χρησιμοποιήσει τη διαγώνιο ένα τοπικό τρένο, όπως και συνέβη. Όμως, στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί, οπότε το Intercity μπήκε στο «αντίθετο ρεύμα».

Οι διάλογοι είναι τυπικοί – καθώς οι μηχανοδηγοί δεν είχαν λόγο να αμφισβητήσουν την εντολή του σταθμάρχη, αφού θεωρούσαν ότι είχε επικοινωνήσει με τον συνάδελφό του στον επόμενο σταθμό, στους Νέους Πόρους και θεώρησαν ότι η γραμμή ήταν ελεύθερη. Σημειώνεται ότι την συγκεκριμένη ημέρα είχαν καταγραφεί αρκετά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα τμήματα των γραμμών να κλείνουν κατά διαστήματα.

Το ίδιο το Intercity είχε ξεκινήσει στις 22.48 με καθυστέρηση 48 λεπτών από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Παλαιοφάρσαλου – και έφτασε στο «ραντεβού του θανάτου» με την εμπορική αμαξοστοιχία λίγα λεπτά μετά τις 23.00.

Ο σταθμάρχης, αφού αρχικά υποστήριξε ότι είχε «κλειδώσει» το τρένο στην σωστή γραμμή «αλλά δεν υπάκουσε το σύστημα», παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του στην ανάκριση και βρίσκεται αντιμέτωπος με βαρύ κατηγορητήριο για ανθρωποκτονίες από αμέλεια.

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share