Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

Σοκ στην αγορά αυτοκινήτου - Αναπάντεχο πρόστιμο σε Έλληνες οδηγούς

Δώστε βάση!

9 Φεβρουαρίου 2023 14:04
Σοκ στην αγορά αυτοκινήτου - Αναπάντεχο πρόστιμο σε Έλληνες οδηγούς
ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Αντιμέτωπη με ένα ακόμα ευρωπαϊκό πρόστιμο κινδυνεύει να βρεθεί η Ελλάδα εξαιτίας του περιβαλλοντικού τέλους έως 3.000 ευρώ που επιβάλλει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και το οποίο επεκτείνει με την τροπολογία το υπουργείο Περιβάλλοντος και σε νεώτερα οχήματα 6ετίας και 8ετίας.

Το νέο χαράτσι που εισάγεται με τη σχετική τροπολογία που ψηφίζεται, αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα κατηγορίας εκπομπών Euro 5b, τα οποία θα επιβαρύνονται πλέον με 1.000 ευρώ. Την ίδια ώρα, θυμίζουμε το πρόστιμο «δαγκάνα» στα διόδια της χώρας - 22.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος

Για το ζήτημα η χώρα μας έχει ήδη λάβει τη σχετική προειδοποιητική επιστολή από την Κομισιόν, η οποία αποτελεί στάδιο πριν την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ύστερα από την προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ) σχετικά με την επιβολή διαφορετικών όρων στις πωλήσεις εγχώριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.

Πρόστιμο σε ΙΧ: Αναλυτικά οι αποφάσεις

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο μάλιστα μπορεί να παραλειφθεί το στάδιο της παραπομπής και να επιβληθεί απευθείας πρόστιμο δεδομένου ότι υπάρχει δεδικασμένο. Ο ΣΕΕΑΕ ενημέρωσε την Κομισιόν και για τη νέα τροπολογία, η οποία επεκτείνει την επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την τροπολογία, επεκτείνεται η υποχρέωση καταβολής του έκτακτου περιβαλλοντικού τέλους, ύψους 1.000 ευρώ, η οποία ήδη προβλέπεται για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα Εuro 5a, και στα Εuro 5b με την υποχρέωση μάλιστα να ισχύει όχι μόνο για τα επιβατικά ΙΧ, αλλά και για τα φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους.

Πρόκειται βασικά για οχήματα ακόμα και 6ετίας ή 8ετίας, τα οποία ταξινομήθηκαν ως μεταχειρισμένα για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Αυτοκίνητα στην Εθνική Οδό
LATO KLODIAN / EUROKINISSI

Να σημειωθεί ότι η υφιστάμενη νομοθεσία προέβλεπε ήδη την επιβολή επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, του έκτακτου περιβαλλοντικού τέλους ύψους:

  • 3.000 ευρώ για τα οχήματα Εuro 4 (ΙΧ και φορτηγά) και
  • 1.000 ευρώ, για τα οχήματα Euro 5a (ΙΧ και φορτηγά).

Στο εξής με το περιβαλλοντικό τέλος των 1.000 ευρώ θα επιβαρύνονται και τα οχήματα Εuro 5b. Υπενθυμίζεται επίσης ότι απαγορεύεται η ταξινόμηση οχημάτων που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Εuro 1, 2 και 3.

Μεταβατική διάταξη προβλέπει ότι απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους μόνο τα οχήματα των προαναφερόμενων περιπτώσεων, για τα οποία έχουν υποβληθεί, κατά δημοσίευση της εν λόγω ρύθμισης, δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής. Επίσης, από το περιβαλλοντικό τέλος απαλλάσσονται επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, τα οποία προορίζονται αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.

Σφοδρές οι αντιδράσεις των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Για «τροπολογία – σοκ» που ρίχνει στον Καιάδα τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας.

Καταγγέλλει την αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας το βράδυ της Δευτέρας προσθέτοντας πως η fast track ψήφισή της θα έχει ως άμεση συνέπεια «όσα χιλιάδες ήδη μέχρι σήμερα νομίμως αγορασμένα αυτοκίνητα βρίσκονται στο εξωτερικό να κληθούν τώρα – εκ των υστέρων – να πληρώσουν 1.000 ευρώ επιπλέον χαράτσι, αφού δεν υπάρχει πιθανότητα να προλάβουν να έρθουν και να δηλωθούν στα Ελληνικά Τελωνεία πριν την δημοσίευση του ΦΕΚ».

Κατηγορούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος ότι επιχειρεί να εξοντώσει έναν ολόκληρο κλάδο επιχειρηματιών «στο βωμό γνωστών κύκλων συμφερόντων».

Επισημαίνουν ότι ο Σύνδεσμος ενημέρωσε άμεσα την Κομισιόν για τη νέα εξέλιξη και προειδοποιούν ότι στο τέλος τον λογαριασμό από ένα επικείμενο υπέρογκο πρόστιμο, θα κληθούν για άλλη μια φορά να πληρώσουν οι πολίτες καθώς δημιουργούνται συνθήκες μονοπωλίου:

«Η κυβέρνηση δια των μέτρων αυτών και της πολιτικής της διασφαλίζει καθεστώς σχεδόν μονοπωλιακής αγοράς στους εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων, δηλαδή στους γνωστούς κύκλους συμφερόντων!».

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share