Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024

Ανατροπή σοκ για χιλιάδες Αθηναίους - Εκεί θα γίνουν οι 3 νέοι σταθμοί του Μετρό

Όσα πρέπει να αναμένουν πλέον οι κάτοικοι της πρωτεύουσας

4 Ιανουαρίου 2023 18:30
Ανατροπή σοκ για χιλιάδες Αθηναίους - Εκεί θα γίνουν οι 3 νέοι σταθμοί του Μετρό
Πηγή φωτογραφίας: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Προκηρύχθηκε την Τρίτη 3 Ιανουαρίου ο διαγωνισμός της Αττικό Μετρό για την επέκταση της Γραμμής 2 στο Ίλιον, κάνοντας ποδαρικό στα μεγάλα έργα για τη νέα χρονιά.

Το έργο της επέκτασης προκηρύχθηκε μαζί με την επέκταση του αμαξοστασίου του Ελαιώνα, αλλά χωρίς την πρόβλεψη για την προμήθεια νέων συρμών, η οποία - όπως αναφέρεται - θα προχωρήσει με ξεχωριστή σύμβαση παίρνοντας ουσιαστικά μία ακόμα παράταση, ενώ παράλληλα θυμίζουμε το «λίφτινγκ» που θα γίνει στον Ηλεκτρικό μετά από 38 χρόνια!

Η επέκταση θα αφορά τη διαδρομή μετά τον Σταθμό «Ανθούπολη» προς την περιοχή του Ιλίου και Αγίου Νικολάου και περαιτέρω μελλοντικά προς τις Αχαρνές και έχει σχεδιασθεί με σκοπό:

  • Την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών των δυτικών προαστίων.
  • Τη μελλοντική αύξηση της δικτύωσης των Γραμμών Μετρό με την πρόβλεψη ανταπόκρισης στον Σταθμό «Ίλιον» με τη μελλοντική επέκταση της Γραμμής 4 προς την Πετρούπολη.

Η επέκταση της γραμμής 2 θα είναι συνολικού μήκους περίπου 4 χλμ με τρεις νέους Σταθμούς και τα αντίστοιχα Φρέατα Αερισμού τους. Οι Σταθμοί, οι οποίοι στο σύνολό τους θα έχουν πλευρικές αποβάθρες και θα διαθέτουν μία ή δύο εισόδους, θα έχουν μήκος 110 μ, θα είναι πλήρως προσβάσιμοι από ΑΜΕΑ και το βάθος τους θα κυμαίνεται περίπου από -22 έως -24 μ.

Χάρτης νέων σταθμών του μετρό στο Ίλιον

Οι νέοι σταθμοί θα είναι οι εξής:

  • Σταθμός «Παλατιανή»: Χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών.
  • Σταθμός «Ίλιον»: Χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών, διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής Επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.
  • Σταθμός «Άγιος Νικόλαος»: Χωροθετείται κάτω από τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.

Στην Παλατιανή θα κατασκευαστεί και ένας σταθμός μετεπιβίβασης σε παρακείμενο χώρο εφαπτόμενο στον Σταθμό «Παλατιανή» μεταξύ των οδών Ανδρέα Παπανδρέου και Ικονίου με υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων τριών επιπέδων και χωρητικότητας 150 ΙΧ, με άμεση σύνδεση με τον Σταθμό. Στην επιφάνεια, μετά την ολοκλήρωση κατασκευής του θα διαμορφωθεί Χώρος Μετεπιβίβασης Λεωφορείων.

Το τμήμα αυτό της Γραμμής 2 μέχρι την περιοχή του Αγίου Νικολάου εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ ο αριθμός των κατοίκων της περιοχής που θα εξυπηρετούνται από τους 3 νέους σταθμούς σε ακτίνα 500 μέτρων από την κατοικία τους υπολογίζεται σε περίπου 42.000 και οι αντίστοιχες εξυπηρετούμενες θέσεις εργασίας σε περίπου 5.000.

Δεδομένου ότι η μελλοντική λειτουργία της Επέκτασης, καθώς και οι λοιπές τρέχουσες ανάγκες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., καθιστούν παράλληλα αναγκαία την εξεύρεση και κατασκευή επιπλέον χώρων αμαξοστασίου για την εξυπηρέτηση των συρμών, θα προχωρήσει ταυτόχρονα και η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε γειτονική όμορη περιοχή εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας, η οποία σήμερα καταλαμβάνεται κυρίως από αποθήκες του τέως εργοστασίου της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας και από άλλες ιδιοκτησίες.

Με τη μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθίσταται αναγκαία και η αναβάθμιση/αντικατάσταση ορισμένων Η/Μ Συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, χωρίς την οποία δεν θα είναι δυνατόν η περαιτέρω επέκτασή τους. Πρόκειται για συστήματα, τα οποία πλέον δεν υποστηρίζονται από τους κατασκευαστές τους, δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και έχουν αυξηθεί οι αστοχίες τους, όπως αναφέρει η Αττικό Μετρό.

Για το λόγο αυτό θα αναβαθμιστεί ή θα αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 & 3, ενώ το σύστημα αναγγελιών θα αναβαθμιστεί σε όλους τους σταθμούς και τις επεκτάσεις πλην της επέκτασης του Πειραιά και θα συνδεθεί με τα αντίστοιχα συστήματα που διαθέτει ήδη η επέκταση του Πειραιά.

Συρμός του μετρό
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/EUROKINISSI

Οι τροποποιήσεις στα συγκεκριμένα συστήματα θα απαιτήσουν νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά σε σταθμούς, φρέατα κλπ. Ωστόσο η σύνδεσή τους με τα σημερινά συστήματα έχει προβλεφθεί να γίνει χωρίς καμία διακοπή λειτουργίας των Γραμμών 2 και 3.

Υπολογίζεται ότι στη φάση της λειτουργίας, οι συρμοί θα κυκλοφορούν στην επέκταση προς Ίλιον από τις 05:30 έως τις 12:00 καθημερινά με χρονοαπόσταση 5 λεπτών, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα σε έκτακτες περιπτώσεις οι συρμοί να μπορούν να κυκλοφορήσουν για περιορισμένο χρόνο έως και ανά 2 λεπτά κατά μήκος της επέκτασης προς το Ιλιον.

Προϋπολογισμός και χρόνος κατασκευής

Ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται σε 550 εκατομμύρια ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ, αλλά η τελική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης θα καθοσριστεί κατά το β΄ στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε 57 μήνες, δηλαδή 4 χρόνια και 9 μήνες, από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση και εφόσον δεν υπάρξουν ανατροπές.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα υποβολής ερωτημάτων έως τις 27 Ιανουαρίου, ενώ η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 28 Φεβρουαρίου 2023.

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share