Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους: Για «γερά νεύρα» η οδήγηση στην Αθήνα - Ποιους να αποφύγετε

Μεγάλη προσοχή!

2 Δεκεμβρίου 2022 16:21
Κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους: Για «γερά νεύρα» η οδήγηση στην Αθήνα - Ποιους να αποφύγετε
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ / EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Με προβλήματα διεξάγεται το μεσημέρι της Παρασκευής η κυκλοφορία των οχημάτων στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας.

Δείτε επίσης: Σοκαριστικό τροχαίο στη Λάρισα: Φορτηγό συγκρούστηκε με ηλεκτρικό πατίνι – Τι συνέβη

Από την Παραλιακή μέχρι την Αττική Οδό και το κέντρο, ο χάρτης της κίνησης είναι στο «κόκκινο».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα πάντως εντοπίζεται στην Αθηνών - Λαμίας όπου τα αυτοκίνητα έχουν σχηματίσει ουρές χιλιομέτρων.

Συγκριμένα, με υπομονή πρέπει να οπλιστούν όσοι κινούνται στην κάθοδο της λεωφόρου Κηφισού από το ύψος της Μεταμόρφωσης έως και το Αιγάλεω.

Στο ρεύμα εξόδου η κίνηση ξεκινά από το ύψος των ΚΤΕΛ.

Μποτιλιαρισμένη είναι μεταξύ άλλων κεντρικών δρόμων και η λεωφόρος Κατεχάκη και στα δύο ρεύματα, αλλά και η λεωφόρος Κηφισιάς.

Δείτε το χάρτη με την κίνηση:

Κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους: Για «γερά νεύρα» η οδήγηση στην Αθήνα - Ποιους να αποφύγετε

Επέκταση Μετρό: Θα φτάσουν οι γραμμές ως την Εθνική Οδό; - Πώς και Πότε

Η διπλή σύνδεση του μετρό με την Εθνική Οδό μπαίνει σε προτεραιότητα. Η Αττικό Μετρό έχει ήδη στο ραντάρ δύο επεκτάσεις του δικτύου σταθερής τροχιάς προς τα βόρεια. Με στόχος να δοθούν ανάσες σε έναν από τους πιο επιβαρυμένους άξονες της πρωτεύουσας, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζήτησε την πιο πρόσφορη λύση κι έτσι η επέκταση της Γραμμής 1, του γνωστού μας ηλεκτρικού, από την Κηφισιά ως τη Βαρυμπόμπη βρέθηκε ψηλά στην ατζέντα των νέων επεκτάσεων.

Δείτε επίσης τον απεγκλωβισμό γυναίκας από ράγες του Μετρό

Στην αναμονή για τη μελλοντική βόρεια φάση της νέας Γραμμής 4 προς την Εθνική Οδό, τα βόρεια προάστια της πρωτεύουσας έχουν ανάγκη από μια πιο άμεση λύση. Έτσι, η Αττικό Μετρό μελετά, όπως είπε, μιλώντας στο 5ο Athens Investment Forum, ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Νικόλαος Κουρέτας, την υπογειοποίηση του σημερινού σταθμού της Κηφισιάς και τη σύνδεση της Γραμμής 1 με την Εθνική Οδό. Η επέκταση του ηλεκτρικού θα περνά από τη Νέα Ερυθραία και θα καταλήγει στον κόμβο της Βαρυμπόμπης.

Εφόσον ωριμάσει μελετητικά το έργο και βρεθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση, τότε ο ηλεκτρικός θα φτάσει γρηγορότερα από κάθε άλλη λύση στην Εθνική. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται περί τα 200 εκατ. ευρώ.

Βεβαίως, εκεί θα τερματίζει στο μέλλον και η βόρεια επέκταση της Γραμμής 4, η πρώτη φάση της οποίας από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή ξεκίνησε να κατασκευάζεται. Αρχικά, η πορτοκαλί γραμμή θα συνδεθεί με το Μαρούσι από το Γουδή με επτά νέους σταθμούς. Θα εξυπηρετεί τους δήμους Ψυχικού-Φιλοθέης, Χαλανδρίου και Αμαρουσίου. Στη συνέχεια, θα τραβήξει προς Εθνική Οδό. Το διπλό έργο έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω του 1 δισ. ευρώ.

Επεκτάσεις μετρό σε όλες τις γραμμές

Ως το τέλος του έτους ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Ίλιον


Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο διαγωνισμός για την επέκτασης της Γραμμής 2 με τρεις νέους σταθμούς από Ανθούπολη προς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Η νέα επέκταση θα έχει μήκος 4 χλμ. και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 46.000 κατοίκους των περιοχών από τις οποίες θα διέρχεται και συνολικά 51.000 επιβάτες, μειώνοντας αξιοσημείωτα τον χρόνο που απαιτείται σήμερα για να φτάσουν στο κέντρο της πόλης.

Ο προϋπολογισμός του έργου θα ανέλθει στα 500 εκατ. ευρώ καθώς θα περιλαμβάνει και την επέκταση του αμαξοστασίου του Ελαιώνα, κατά 20.000 τ.μ., με υποδομές συντήρησης τροχαίου υλικού. Όπως εξήγησε ο κ. Κουρέτας, η επέκταση του αμαξοστασίου είναι απαραίτητη, καθώς η εταιρεία προετοιμάζεται με ταχείς ρυθμούς να προκηρύξει στις αρχές του 2023 διαγωνισμό για νέα τρένα που θα ενισχύσουν τις Γραμμές 2 και 3. Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι πενταετές.

Σε επόμενη φάση, σχεδιάζεται η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 με τρεις σταθμούς προς Καματερό και Άνω Λιόσια, όπου θα συνδεθεί με τον προαστιακό επί της Αττικής Οδού, και τελική κατάληξη στις Αχαρνές (κέντρο Μενιδίου).

Επεκτάσεις μετρό σε όλες τις γραμμές

Υπόγεια σύνδεση με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Σε προτεραιότητα βρίσκεται, επίσης, η ωρίμανση του έργου για την υπόγεια σύνδεση του ηλεκτρικού με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, μετά τον σταθμό του Θησείου προς Καλλιθέα, μήκους 5 χλμ., με τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ. Η επόμενη φάση ανάπτυξης της γραμμής θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.

Προετοιμάζεται ακόμη η «νότια» επέκταση της Γραμμής 2 από Ελληνικό, μήκους 4,4 χλμ., με σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Στον προγραμματισμό βρίσκονται ακόμα δύο επεκτάσεις της νέας Γραμμής 4. Πρόκειται για τα τμήματα «Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη», μήκους 4,1 χλμ. με τρεις σταθμούς, και «Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη», μήκους 7,5 χλμ. με έξι σταθμούς σε Νέα Ιωνία, Πευκάκια (ανταπόκριση με Γραμμή 1), Νέα Φιλαδέλφεια, Αγίους Αναργύρους (Πύργος Βασιλίσσης), Ίλιον και Πετρούπολη. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο έργων υπολογίζεται κοντά στο 1 δισ. ευρώ.

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share