Κυριακή, 05 Φεβρουαρίου 2023

Όλο και πιο κοντά στο όνειρο του Μετρό η Θεσσαλονίκη: Κοσμοσυρροή στο σταθμό Παπάφη - Πότε παραδίδεται στο κοινό το έργο

Επιτέλους, δεν είναι πια ανέκδοτο!

26 Νοεμβρίου 2022 13:41
Όλο και πιο κοντά στο όνειρο του Μετρό η Θεσσαλονίκη: Κοσμοσυρροή στο σταθμό Παπάφη - Πότε παραδίδεται στο κοινό το έργο
EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά από μια ολόκληρη Οδύσσεια, φαίνεται πως ετοιμάζεται να παραδοθεί στο κοινό, με πολλούς κατοίκους της συμπρωτεύουσας να συρρέουν, για να επιβιβαστούν σε συρμό στο σταθμό Παπάφη.

Πολλοί ήταν οι πολίτες που είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν σήμερα (26/11) τον εν λόγω σταθμό, στο πλαίσιο του Open House Θεσσαλονίκης και να ξεναγηθούν στον χώρο. Kαι όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ του το thestival, δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο, είναι αληθινό, πολίτες κατεβαίνουν στο μετρό Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα από νωρίς το πρωί δεκάδες πολίτες σχηματίζουν ουρές περιμένοντας υπομονετικά να ξεναγηθούν στον σταθμό του μετρό.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, υποδέχθηκε τους πρώτους επισκέπτες λίγο μετά τις 10 το πρωί, τους ξενάγησε στον σταθμό και απάντησε στις ερωτήσεις τους. Οι πολίτες ξεναγήθηκαν στο σταθμό και έβγαλαν φωτογραφίες, την ίδια στιγμή που συνεχίζεται η επέκταση έως την Εθνική οδό.

Τρελάθηκαν με το σταθμό

Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης μόλις είδαν το συρμό να φτάνει στο σταθμό, δεν πίστευαν στα μάτια τους, μάλιστα ένας αναφώνησε «πλάκα κάνεις!».

Ο σταθμός Παπάφη είναι ο έβδομος στην σειρά σταθμός της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης στην κατεύθυνση των συρμών προς τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Βρίσκεται στην συμβολή της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή και των οδών Παπάφη και Συμεωνίδη.

Σε ώρες αιχμής, από τον σταθμό θα διέρχεται ανά κατεύθυνση κάθε 1,5 λεπτό ένας συρμός μήκους 52 μέτρων, χωρητικότητας 450 επιβατών.

Το εισιτήριο για την επιβίβαση σε συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης θα κυμαίνεται κοντά στην τιμή ενός κανονικού εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ (0,90€).

Ο σταθμός διαθέτει δύο κύριες προσβάσεις από την πλευρά της Λεωφόρου Καραμανλή στο ύψος της Παπάφη. Η δυτική πρόσβαση στην συμβολή της Λεωφόρου Καραμανλή και Παπάφη, περιλαμβάνει μία σταθερή κλίμακα πλάτους 2,10 μέτρων και ένα ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων (μία σκάλα ανόδου – μία σκάλα καθόδου). Η ανατολική πρόσβαση στο πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Καραμανλή (προς το Παπάφειο Ίδρυμα) περιλαμβάνει επίσης ένα ίδιας λειτουργίας ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων.

Οι ώρες επίσκεψης για το κοινό θα είναι από τις 10:00 το πρωί έως τις 15.00 το μεσημέρι.

Πότε ανοίγει το Μετρό επίσημα

Αυτοψία στο Μετρό Θεσσαλονίκης είχε πραγματοποιήσει πριν από λίγο καιρό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος ανακοίνωσε ότι το έργο βρίσκεται στην τελική του φάση και θα παραδοθεί για χρήση στο τέλος του 2023.

«Η λειτουργία του θα αλλάξει τη μορφή της πόλης και θα βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών», τόνισε ο κ. Καραμανλής, μετά την ξενάγησή του στο Κέντρο Ελέγχου και Λειτουργίας του έργου, που βρίσκεται στην Πυλαία.

«Σήμερα έχουμε την πολύ μεγάλη χαρά να βρισκόμαστε στο αμαξοστάσιο στα καινούρια γραφεία της Αττικό Μετρό και στο κέντρο ελέγχου λειτουργίας. Όπως διαπιστώσατε, τα δοκιμαστικά δρομολόγια έχουν πλέον ξεκινήσει κανονικά. Βρισκόμαστε στην τελική φάση ενός έργου, το οποίο -θα μου επιτρέψετε να πω- είχε καταντήσει το πιο σύντομο ανέκδοτο. Ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά δεν γινόταν ποτέ. Πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει πραγματικά την πόλη, θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Επισημαίνοντας ότι από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «θέσαμε ένα πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα», ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «είναι σπάνιο να θέτεις χρονοδιάγραμμα σε έργα που είναι τόσο περίπλοκα. Σε αυτό εμμένουμε και πλέον ακόμα και οι πιο δύσπιστοι διαπιστώνουν ότι αυτό το έργο ολοκληρώνεται».

Κατά την ξενάγηση στο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι έκτασης 1.200 τ.μ κι εκεί θα απασχολούνται περί τα 350 άτομα, έγινε ενημέρωση για τον τρόπο με τον οποίο θα ελέγχεται ηλεκτρονικά η κίνηση των 18 συρμών που θα κινούνται χωρίς οδηγό.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι το αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και θα αποτελέσει ένα στολίδι όχι μόνο για την πόλη, αλλά για όλη την Ελλάδα, επαναλαμβάνοντας ότι με την ολοκλήρωσή του αποδεικνύεται ότι «στην πόλη μπορούμε να έχουμε και αρχαία και μετρό».

Ο υπουργός συνοδευόταν από τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, ενώ κατά την άφιξή του στο αμαξοστάσιο τον υποδέχτηκαν ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Νίκος Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος Νίκος Κουρέτας, ο γενικός διευθυντής για τον ανάδοχο Παναγιώτης Κορακίτης και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Άκτωρα Χρήστος Παναγιωτόπουλος. Στην ξενάγηση συμμετείχαν και εκπρόσωποι του μέλους της κοινοπραξίας του αναδόχου Hitachi.

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share