Τετάρτη, 07 Δεκεμβρίου 2022

«Κλείδωσε» η ημερομηνία: Αυτή είναι η μέρα που ανοίγουν οι 3 νέοι σταθμοί του μέτρο στον Πειραιά - Σχέδια για σταθμό δίπλα στο γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730 εκατ. ευρώ

6 Οκτωβρίου 2022 13:55
«Κλείδωσε» η ημερομηνία: Αυτή είναι η μέρα που ανοίγουν οι 3 νέοι σταθμοί του μέτρο στον Πειραιά - Σχέδια για σταθμό δίπλα στο γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια
ΓΙΕΝΑΝΤΑ ΝΤΕΛΑΙ / EUROKINISSI
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Στις 10 Οκτωβρίου θα γίνουν τα εγκαίνια των τριών σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά.

Δείτε επίσης: Μετρό: Άνθρωπος έπεσε στις ράγες της στάσης «Ευαγγελισμός» - Έκλεισαν σταθμοί

Σύμφωνα με το piraeuspress.gr με το Μετρό ο Πειραιάς θα έχει πλέον απευθείας σύνδεση με όλα τα διαθέσιμα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό “Αγία Μαρίνα – Πειραιάς” περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730 εκατ. ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας.

Ήδη, με τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών, οι πρόσθετες επιβιβάσεις υπολογίζονται σε 63.000 ημερησίως, ενώ εξίσου σημαντική είναι και η αναδιάταξη λεωφορειακών γραμμών που λειτουργούν συμπληρωματικά και προσθετικά.

Σύμφωνα με παλαιότερους υπολογισμούς, με την ολοκλήρωση του έργου και τη θέση σε λειτουργία και των σταθμών “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο” προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό σε 132.000, μειώνοντας, τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως, όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Μάλιστα, ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα διανύεται με το μετρό σε 55 λεπτά.

Νέα χάραξη για την επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη με τον σταθμό δίπλα στο γήπεδο της ΑΕΚ

Στο νέο γήπεδο της ΑΕΚ «πλησιάζει» το μετρό μέσω της επέκτασης της Γραμμής 4 προς την Πετρούπολη, καθώς η χάραξη τροποποιήθηκε ώστε ο νέος σταθμός να είναι σε απόσταση 150 – 200 μέτρων από το «OPAP Arena» στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Την αλλαγή ανακοίνωσε η ΠΑΕ ΑΕΚ και όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας υπήρχε ο χρόνος με αναδιαμόρφωση της καμπύλης για να εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος χώρος συγκέντρωσης πληθυσμού αυξάνοντας παράλληλα την ασφάλεια, καθώς ο σταθμός χωροθετείται πολύ κοντά στο νέο γήπεδο και δε θα υπάρχουν μαζικές μετακινήσεις οπαδών πεζή τις ημέρες των διοργανώσεων.

Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση του έργου της Γραμμής 4 προς τις βορειοδυτικές συνοικίες του Λεκανοπεδίου, από τον Σταθμό Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη, περιλαμβάνει 6 νέους σταθμούς που θα εξυπηρετήσουν περιοχές της Ν. Ιωνίας, της Ν. Φιλαδέλφειας, των Αγ. Αναργύρων, του Ιλίου και της Πετρούπολης. Ο προυπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 600 εκατομμύρια ευρώ. Η επέκταση από το Άλσος Βεΐκου θα πηγαίνει προς τα Πευκάκια και θα καταλήγει στην Πετρούπολη. Οι έξι σταθμοί της επέκτασης είναι: Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιαδέλφεια, Πάρκο Τρίτση, Ιλιον και Πετρούπολη.

Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, όπως επισημαίνεται και στην ανακοίνωση της ΠΑΕ ΑΕΚ, προβλεπόταν η κατασκευή σταθμού πλησίον του ομώνυμου Σταθμού των π. ΗΣΑΠ στον Περισσό και εν συνεχεία στη Νέα Φιλαδέλφεια στη διασταύρωση της Λεωφ. Δεκελείας και Βρυούλων.

Ωστόσο από τα τέλη του 2020 διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν σημαντικοί λόγοι, τόσο τεχνικοί και κατασκευαστικοί, όσο και συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, που συνηγορούσαν υπέρ της επιλογής εναλλακτικής χάραξης του έργου με τον σταθμό να «μετακινείται» πλησίον αυτού στα Πευκάκια, αντί για τον Περισσό και στη συνέχεια στη Ν. Φιλαδέλφεια σε δημόσιο πάρκο (πάρκο Μνημείου Μικρασιατών).

«Κλείδωσε» η ημερομηνία: Αυτή είναι η μέρα που ανοίγουν οι 3 νέοι σταθμοί του μέτρο στον Πειραιά - Σχέδια για σταθμό δίπλα στο γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια

Στην επιλογή της εναλλακτικής θέσης της Ν. Φιλαδέλφειας έπαιξε καθοριστικό ρόλο η εγγύτητα του σταθμού με το νέο γήπεδο της ΑΕΚ και τις προβλεπόμενες εκεί εμπορικές χρήσεις, καθώς ο σταθμός του Μετρό χωροθετείται σε απόσταση περίπου 150 μ. από αυτό, σε σχέση με τα περίπου 800 μ. της προηγούμενης χωροθέτησης.

Η πρώτη μελέτη ξεκίνησε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εδώ και ένα χρόνο και θα ακολουθήσουν οι γεωτεχνικές μελέτες και οι γεωλογικές έρευνες και μετά η μελέτη δημοπράτησης του έργου (Αρχιτεκτονική, στατική και Η/Μ μελέτη).

«Οι συνθήκες αλλάζουν και ο σχεδιασμός μπορεί να προλάβει τις νέες ανάγκες που δημιουργεί μεταξύ άλλων και το γήπεδο της ΑΕΚ» επισημαίνει ο κ. Κουρέτας: «Αλλωστε ο σχεδιασμός είναι και για να προλαμβάνει καταστάσεις. Κάναμε λίγο μεγαλύτερη την καμπύλη και αντί η επέκταση να ενώνεται με τη Γραμμή 1 στον Περισσό, θα ενώνεται στα Πευκάκια μικραίνοντας και την απόσταση ως το γήπεδο σε περίπου 150 – 200 μ. Η χάραξη παρέχει ασφάλεια και ο χώρος του νέου σταθμού δεν είναι αστικός», καταλήγει.

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share