Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Τοποθετήθηκαν οι ανιχνευτές παραβίασης κόκκινου - Αυτά είναι τα σημεία

Από σήμερα 23 Αυγούστου θα είναι σε πλήρη ισχύ

23 Αυγούστου 2021 09:18
Τοποθετήθηκαν οι ανιχνευτές παραβίασης κόκκινου - Αυτά είναι τα σημεία
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Ξεκίνησε από την Περιφέρεια Αττικής η λειτουργία των πρώτων τεχνικών μέσων, ανίχνευσης παραβίασης του ερυθρού φωτεινού σηματοδότη.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης ζήτησε η πιλοτική εφαρμογή να ξεκινήσει από οδικές αρτηρίες στις οποίες διαπιστώνονται σοβαρές παραβάσεις φωτεινών σηματοδοτών. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη τα πρώτα μηχανήματα έχουν εγκατασταθεί στη Λεωφόρο Ποσειδώνος.

Η επιλογή της παραλιακής Λεωφόρου Ποσειδώνος έγινε καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, αλλά και της Ελληνικής Αστυνομίας, παρατηρούνται αυξημένες παραβιάσεις του ερυθρού φωτεινού σηματοδότη. Η εφαρμογή και ο έλεγχος λειτουργίας των συστημάτων θα ολοκληρωθεί σύντομα προκειμένου στη συνέχεια να παραδοθούν όλα τα σημεία προς χρήση στην Ελληνική Αστυνομία.

ανιχνευτές παραβίασης κόκκινου

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης με αφορμή την έναρξη της δοκιμαστικής περιόδου δήλωσε: «Η βελτίωση των υποδομών του οδικού δικτύου ενισχύει σημαντικά την οδική ασφάλεια στην Αττική. Συνεργαζόμαστε με την Ελληνική Αστυνομία και εξασφαλίζουμε εργαλεία τα οποία θα διευκολύνουν το έργο της και θα συμβάλλουν καθοριστικά στο περιορισμό των παραβάσεων και των ατυχημάτων. Η συχνότητα των ελέγχων για αυτή την τόσο επικίνδυνη παράβαση του κόκκινου σηματοδότη μπορεί να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό τρόπο για την αποτροπή τροχαίων.

Χρέος μας είναι να προστατέψουμε τις ζωές, αλλά και τη σωματική ακεραιότητα των πολιτών της Αττικής μας. Οι πρώτες κάμερες είναι ήδη σε λειτουργία και τις επόμενες ημέρες πρόκειται να παραδοθούν στην Ελληνική Αστυνομία για χρήση, αφού πρώτα φυσικά ολοκληρωθεί ο απαραίτητος τεχνικός έλεγχος από την Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής. Προϋπόθεση για την εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι η ατομική συνείδηση, η υπευθυνότητα, η ολοκληρωμένη εκπαίδευση αλλά και η παιδεία των χρηστών του οδικού δικτύου. Ιδιαίτερα η παιδεία αποτελεί το θεμέλιο λίθο για την αρμονική συνύπαρξη σε όλο το οδικό δίκτυο. Και φυσικά η αρμονική συνύπαρξη και η ασφάλεια συμπεριλαμβάνει όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου της».

Το ήξερες; Γιατί τα φώτα στα φανάρια είναι πράσινα και κόκκινα;

Γιατί, όμως, έχουν καθιερωθεί αυτά τα χρώματα στα φανάρια και όχι το μπλε, το μοβ ή κάποιο άλλο χρώμα;

Η ιστοσελίδα Thrillist έχει την απάντηση, η οποία βρίσκεται στα φανάρια και τα φώτα που είχαν παλαιότερα για τα τρένα.

Το κόκκινο συμβολίζει τον κίνδυνο σε πολλές κουλτούρες, επειδή έχει το μεγαλύτερο μήκος κύματος από οποιοδήποτε άλλο χρώμα, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί κανείς να το δει από μεγάλη απόσταση.

Το κόκκινο χρώμα συμβόλιζε το «σταμάτα» πριν ακόμα υπάρξουν τα αυτοκίνητα και προοριζόταν για τα τρένα.

Το πράσινο χρώμα αρχικά, σήμαινε «προσοχή», αλλά ο ρόλος του άλλαξε πολύ με τα χρόνια. Το μήκος κύματός του είναι μικρότερο από το κίτρινο στο οπτικό φάσμα, το οποίο σημαίνει ότι είναι πιο εύκολο να το διακρίνεις από το κόκκινο και το κίτρινο χρώμα.

Φανάρια κόκκινο πράσινο

Στην αρχή των σιδηροδρόμων, το πράσινο σήμαινε «προσοχή», ενώ το «περάστε ελεύθερα» ήταν ένα απλό λευκό φως.

Τα τρένα φυσικά χρειάζονται κάποιο χρόνο προκειμένου να σταματήσουν και λέγεται ότι πολλά ατυχήματα είχαν συμβεί επειδή κάποιος μηχανικός ή οδηγός τρένου μπέρδεψε ένα άλλο φως ή ακόμα και αστέρι για την ένδειξη «περάστε ελεύθερα».

Έτσι, τη θέση του πήρε το πράσινο φως που είναι πιο εύκολο να το διακρίνει κανείς και ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα φώτα που μπορεί να βρίσκονται στον ορίζοντα.

Το κίτρινο στην αρχή σήμαινε «προσοχή» γιατί είναι τόσο εύκολο να το δει κανείς όσο το κόκκινο. Παλαιότερα δεν ήταν όλες οι απαγορευτικές πινακίδες κόκκινες. Οι περισσότερες ήταν κίτρινες, επειδή το βράδυ οι κόκκινες πινακίδες δεν φαίνονταν πολύ, ειδικά σε περιοχές που δεν είχαν επαρκή φωτισμό. Οι κίτρινες πινακίδες ξεκίνησαν στο Ντιτρόιτ το 1915, μία πόλη που 5 χρόνια αργότερα εγκατέστησε το πρώτο ηλεκτρικό φανάρι.

Με την ευκαιρία διαβάστε κι αυτό: Η εποχή των... έξυπνων φαναριών: Κρυφή κάμερα «δείχνει» τους παραβάτες

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share