Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2021

Στάση εργασίας στα ΜΜΜ: Συρμοί δρομολογούνται χωρίς κλιματισμό!

Όλα αυτά τη στιγμή που μένουν εκτός ανεμβολίαστοι

5 Ιουλίου 2021 16:36
Στάση εργασίας στα ΜΜΜ: Συρμοί δρομολογούνται χωρίς κλιματισμό!
Από Ραφαήλ Αλαγάς

Στάση εργασίας υπάρχει στα ΜΜΜ, με τους εργαζόμενους να κινητοποιούνται, καταγγέλλοντας τη δρομολόγηση συρμών δίχως κλιματισμό.

Συγκεκριμένα, οι ηλεκροδηγοί του μετρό καταγγέλλουν ότι αναγκάζονται να εκτελούν δρομολόγια με συρμούς, στους οποίους είναι εκτός λειτουργίας το κλιματιστικό στις καμπίνες των οδηγών, ενώ προκειμένου να βγει το πρόγραμμα πρέπει να δουλεύουν στα ρεπό τους χωρίς ημέρες ξεκούρασης.

Την ίδια στιγμή οι οδηγοί των λεωφορείων έχουν προειδοποιήσει ήδη από την περασμένη εβδομάδα πως από αύριο θα προβαίνουν καθημερινά σε 5ωρες στάσεις εργασίας εάν η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) εξακολουθήσει να εφαρμόζει το χειμερινό πρόγραμμα, στο οποίο κανονίζονται διακεκομμένες βάρδιες για τους οδηγούς.

Αναλυτικά, οι ηλεκτροδηγοί της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) ανακοίνωσαν σήμερα ότι αποφάσισαν την πραγματοποίηση στάσης εργασίας την Τετάρτη 7 Ιουλίου από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας και στις τρεις γραμμές 1, 2 και 3, λίγο μετά τη μεγάλη κινητοποίηση για το εργασιακό νομοσχέδιο.

Σε ανακοίνωσή τους επισημαίνουν πως αντί η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να ασχοληθεί με τα υφιστάμενα προβλήματα «προχώρησε σε ακόμα ένα βήμα «επιβράβευσης» των Ηλεκτροδηγών, εφαρμόζοντας προγράμματα επίπονα με ακόμα πιο πολλά δρομολόγια ανά άτομο που για να υλοποιηθούν πρέπει αναγκαστικά οι συνάδελφοι να εργάζονται σε ημέρες που έχουν ρεπό. Ήταν πολύ δύσκολο για τους διοικούντες να περιμένουν 2 μήνες, ώστε ο σχεδιασμός να γίνει ολοκληρωμένος τον Σεπτέμβρη περιλαμβάνοντας τους νέους συναδέλφους που καθυστερημένα προσλήφθηκαν και εκπαιδεύονται ακόμη».

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι παρά τα αιτήματα από τον περασμένο Απρίλιο που αφορούσαν στη συντήρηση των κλιματιστικών μονάδων εν όψει καλοκαιριού των 40χρονων γερασμένων συρμών της Γραμμής του ΗΣΑΠ, «η ΣΤΑΣΥ δεν κατάφερε να συντονίσει τις σχετικά απλές εργασίες (πχ, καθαρισμός φίλτρων) κι έτσι δρομολογούνται συρμοί η οποίοι ουσιαστικά θυμίζουν υψικάμινο, οι δε εργαζόμενοι καλούνται να τους χειριστούν θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους!».

Κι αυτό την ώρα που – όπως επισημαίνουν - 7 συρμοί τελευταίας παραλαβής σαπίζουν στους χώρους εναπόθεσης, επειδή ουδείς μέχρι στιγμής εδώ και πολλά χρόνια, δεν κατάφερε να λύσει το γόρδιο δεσμό που αφορά στην επιδιόρθωση των γεννητριών τους.

Παράλληλα, καθημερινές 5ωρες στάσεις εργασίας έχουν εξαγγείλει και οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία αρχής γενομένης από αύριο Τρίτη 6 Ιουλίου. Σήμερα, Δευτέρα 5 Ιουλίου, εκπνέει η διορία που έχουν δώσει στη διοίκηση του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ να σταματήσει να προγραμματίζει διακεκομμένες βάρδιες για τους οδηγούς.

Με απόφαση που έχει ήδη λάβει το Συνδικάτο Εργαζομένων, οι οδηγοί καλούνται να μη δουλεύουν με διακεκομμένο ωράριο ή να εργάζονται στα ρεπό τους έως και σήμερα Δευτέρα, ενώ εάν και στον προγραμματισμό της Τρίτης υπάρχουν οι λεγόμενες «κατσαρές» βάρδιες, από την Τρίτη 5 Ιουλίου έως και την Παρασκευή 9 Ιουλίου, θα πραγματοποιούνται καθημερινά στάσεις εργασίας μεταξύ 12:00 – 17:00.

Υπενθυμίζεται, ότι τα οχήματα και οι οδηγοί της ΟΣΥ εκτελούν ακόμα το χειμερινό ωράριο με αποτέλεσμα να προγραμματίζονται και διακεκομμένες βάρδιες, ενώ τα οχήματα και οι οδηγοί των ΚΤΕΛ, στα οποία έχουν εκχωρηθεί οι 60 περιφερειακές γραμμές του ΟΑΣΑ εφαρμόζουν ήδη το θερινό ωραριο εκτελώντας μειωμένα δρομολόγια.

Οι περιορισμοί για τους ανεμβολίαστους στα ΜΜΜ

Ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέους περιορισμούς στους ανεμβολίαστους στις μετακινήσεις με τα ΜΜΜ, άφησε ο Νίκος Σύψας την ώρα που η μετάλλαξη Δέλτα κυριαρχεί στην Κρήτη και οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το τέταρτο κύμα το οποίο είναι πιο κοντά από ποτέ. Σχέδιο για υποχρεωτικό τεστ.

«Ηδη υπάρχει ένα σχέδιο για τις μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς (τρένα, ΚΤΕΛ, μετρό) με τη χρήση rapid test ή PCR, όχι self test» εξήγησε ο καθηγητής Νίκος Σύψας τονίζοντας ότι η μετάλλαξη Δέλτα, η οποία βρίσκεται προ των πυλών, θα μολύνει όλους όσους δεν έχουν κάνει το εμβόλιο.

Ποιοι θα εξαιρούνται

Ο Νίκος Σύψας υποστήριξε ότι από το συγκεκριμένο μέτρο, αν και όποτε προχωρήσει, πιθανότατα θα εξαιρούνται οι πολίτες που μετακινούνται με το ιδιωτικό τους ΙΧ, με συνέπεια να μη χρειάζεται να επιδεικνύουν αρνητικό τεστ.

Παράλληλα αναφέρθηκε και στην υποχρεωτικότητα των εμβολίων τονίζοντας ότι «δεν γίνεται να κάνουμε τα εμβόλια υποχρεωτικά. Χρειάζεται η συναίνεση γιατί έχουν άδεια προσωρινή, όταν οι εταιρείες πάρουν κανονική άδεια τότε το ξαναβλέπουμε».

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share