Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Εθνική Πινακοθήκη: Βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν - Πώς τους είχαν αρπάξει το 2012

Οι πίνακες είχαν κλαπεί το 2012 και βρέθηκαν σε μια κρύπτη στην Κερατέα - Ένα άτομο έχει συλληφθεί

28 Ιουνίου 2021 22:12
Εθνική Πινακοθήκη: Βρέθηκαν οι κλεμμένοι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν - Πώς τους είχαν αρπάξει το 2012
Από Γιάννης Κυριακόπουλος

Επειτα από 9 χρόνια, βρέθηκε ο κλεμμένος πίνακας του Πικάσο της Εθνικής Πινακοθήκης, ενώ όπως ανακοίνωσε η ΕΛΑΣ στα χέρια της βρίσκεται και ένα ακόμη κλεμμένο έργο, του Ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριάν. Επίσης, διαβάστε την σοκαριστική αλήθεια για τον πίνακα της Μόνα Λίζα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΛΑΣ, συνελήφθη ένας Ελληνας που τα είχε στην κατοχή του, κρυμμένα στην Κερατέα.

Το «Γυναικείο Κεφάλι», το έργο που δημιούργησε το 1939 ο Πικάσο και χάρισε στην Ελλάδα εκλάπη το 2012 και μέχρι σήμερα η τύχη του ήταν άγνωστη. Εκτός από το έργο του Πικάσο, οι δράστες είχαν αφαιρέσει επίσης τον «Ανεμόμυλο Στάμμερ» του Πιετ Μοντριάν και ένα σχέδιο των αρχών του 17ου αιώνα που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια, το οποίο ακόμα αγνοείται.

Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. αναφέρει: «Δύο πίνακες που είχαν αφαιρεθεί από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012 (ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν) βρίσκονται στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά τον εντοπισμό τους από το 2ο τμήμα του ΥΔΕΖΙ».

Το «Γυναικείο κεφάλι», διαστάσεων 56×40 εκ., που φιλοτέχνησε το 1939 ο Ισπανός ζωγράφος, αποτυπώνει τη μούσα του, φωτογράφο Ντόρα Μάαρ, με την οποία έζησε μια θυελλώδη σχέση για εννέα ολόκληρα χρόνια. Ενας παράφορος έρωτας που ξεκίνησε στα 54 του χρόνια ενώ εκείνη ήταν μόλις 29 ετών, ο οποίος, αν και έληξε άδοξα, με την ίδια να βυθίζεται για πάντα στα σκοτάδια του εαυτού της και τη μοναξιά, παρέμεινε αιώνια μούσα και η πιο δυνατή σχέση της ζωής του. Μια σχέση που αποτυπώθηκε σε λευκό καμβά με γαλάζιες και πράσινες αποχρώσεις.

Βρέθηκε ο κλεμμένος πίνακς του Πικάσο από την Εθνική Πινακοθήκη

Η Ντόρα Μάαρ υπήρξε η φωτογράφος που παρακολούθησε και απαθανάτισε με τον φακό της όλη την διαδικασία δημιουργίας του έργου Γκερνίκα, 1937 (Guernica), ενώ, λόγω της ψυχοσύνθεσής της, υπήρξε για τον Πικάσσο ο τύπος της «γυναίκας που κλαίει». Δυόμιση χρόνια μετά την Γκερνίκα, στο Γυναικείο κεφάλι παρατηρείται η ίδια χρωματική αντίληψη, με την οποία εκφράζεται η απαισιοδοξία της περιόδου του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, σύμφωνα με το «Στα άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης: Αγνωστοι θησαυροί από τις συλλογές της».

Ο Πικάσο, έχοντας βιώσει τον Ισπανικό Εμφύλιο, που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το διασημότερο δημιούργημα του, την «Γκερνίκα», αποφάσισε να δωρίσει το «Γυναικείο κεφάλι» στον ελληνικό λαό ως τιμητική προσφορά για τη στάση του απέναντι στον φασισμό και τον ναζισμό κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. «Pour le peuple Grec. Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό. Φόρος τιμής από τον Πικάσο), αναφέρει στο πίσω μέρος του καμβά η αφιέρωση που φέρει ημερομηνία 14/10/1939.

Η ληστεία του αιώνα -Ο κλεμμένος Πικάσο της Πινακοθήκης

Η υπόθεση έχει όλα τα στοιχεία ενός καλογραμμένου αστυνομικού μυθιστορήματος και είναι γνωστή στο αστυνομικό ρεπορτάζ ως «η ληστεία του αιώνα». Η κλοπή των πινάκων έγινε μετά τις 4 π.μ. της 9ης Ιανουαρίου 2012. Ο δράστης παραπλάνησε τον φύλακα προκαλώντας ψεύτικους συναγερμούς και τελικά κατάφερε να μπει στο εσωτερικό της πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι στο ισόγειο του κτιρίου.

Αρπαξε τους τρεις πίνακες και στη συνέχεια κάθισε στα σκαλιά που οδηγούν στο υπόγειο και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα. Οι κινήσεις του (φορούσε σκούφο για να καλύπτει τα χαρακτηριστικά του) καταγράφηκαν από τις κάμερες ασφαλείας της Πινακοθήκης. Σύμφωνα με μια εκδοχή, στην «επιχείρηση» είχε πάρει μέρος και δεύτερο άτομο σε ρόλο τσιλιαδόρου. Στη διερεύνηση της υπόθεσης είχε εμπλακεί η ελληνική αστυνομία, το τμήμα δίωξης αρχαιοκαπήλων και η ΕΥΠ.

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share