Τρίτη, 16 Απριλίου 2024

Εξαγοράστηκε μεγάλη ελληνική εταιρεία: Η «γιγάντωσή» της και η εξάπλωση μέχρι τις ΗΠΑ

Το τεράστιο deal που αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά

26 Μαΐου 2021 17:19
Εξαγοράστηκε μεγάλη ελληνική εταιρεία: Η «γιγάντωσή» της και η εξάπλωση μέχρι τις ΗΠΑ
Από Ραφαήλ Αλαγάς

Μια μεγάλη ελληνική εταιρεία εξαγοράστηκε, με τη Mondelez να καταφέρνει να αποκτήσει την Chipita έναντι δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων, τέσσερις δεκαετίες μετά την φοβερή εξάπλωσή της στην Ευρώπη, φτάνοντας να δημιουργήσει εργοστάσιο και στις ΗΠΑ.

Η επιχείρηση, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια, είχε έσοδα περίπου 580 εκατομμύρια δολάρια το 2020 και διαθέτει αποδεδειγμένο ιστορικό σταθερής, αναπτυξιακής πορείας που προέρχεται από το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με κρουασάν και προϊόντα ζύμης, συμπεριλαμβανομένων των 7Days, Chipicao και Fineti. Η Chipita ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης και της ανάπτυξης σε αυτόν τον τομέα σε πολλές χώρες, λόγω της ισχυρής καινοτομίας της και των δυνατοτήτων παραγωγής που διαθέτει, τη στιγμή που μια μεγάλη επιχείρηση της χώρας έβαλε «λουκέτο».

Εξαγορά της Chipita

«Καλωσορίζουμε στην οικογένεια της Mondelēz International τα γευστικά προϊόντα ζύμης της Chipita τα οποία δίνουν περαιτέρω ώθηση στη στρατηγική μας για να γίνουμε ένας παγκόσμιος ηγέτης στην ευρύτερη κατηγορία των σνακ», δήλωσε ο Dirk Van de Put, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelēz International.

«Τα εμβληματικά brands και η σημαντική παρουσία της Chipita σε τόσες πολλές ελκυστικές αγορές αποτελούν ένα ισχυρό στρατηγικό συμπλήρωμα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο μας και στις μελλοντικές μας φιλοδοξίες για ανάπτυξη στην Ευρώπη και πέραν αυτής».

Τα προϊόντα της Chipita, που παράγονται σε 13 εργοστάσια και πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες, προσεγγίζουν δύο δισεκατομμύρια καταναλωτών. Η εξαγορά θα δώσει τη δυνατότητα στη Mondelēz International να προσφέρει στους καταναλωτές ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων αρτοποιίας, όπως μπισκότα, κέικ και, τώρα για πρώτη φορά, προϊόντα ζύμης και να καλύψει την αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για αυτό το κομμάτι της αγοράς.

Η πορεία, τα brands της Chipita και η εξάπλωση μέχρι τις ΗΠΑ

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1973 από τους αδελφούς Φώντα, Απόστολο και Ιωάννη Γαβαλάκη. Εν συνεχεία, το 1986, η εταιρεία πέρασε στα χέρια του Σπύρου Θεοδωρόπουλου. Το 1992 η εταιρεία ξεκίνησε την εμπορία των μίνι κρουασάν. Το 1994 η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Δύο χρόνια αργότερα, το 1996, η εταιρεία επέκτεινε τις δραστηριότητές της εκτός συνόρων και συγκεκριμένα στη Βουλγαρία, στην Ισπανία και στην Πορτογαλία, όπως και το 2000 στο Μεξικό. Το 2005 η εταιρεία συγχωνεύθηκε με την «Δέλτα Πρότυπος Βιομηχανία Γάλακτος Α.Ε.». Πέντε χρόνια αργότερα, το 2010, o Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο όμιλος Olayan από τη Σαουδική Αραβία, αγόρασαν από τη Vivartia τα δικαιώματα της Chipita, δημιουργώντας την εκ νέου.

Διαθέτει τις διεθνούς εμβέλειας μάρκες 7DAYS, fineti και Chipicao, όπως και τις τοπικής εμβέλειας μάρκες Molto, Spin Span, Chipita Chips, Tsipers και Extra.

Η 7DAYS αποτελεί την κύρια μάρκα της εταιρείας διεθνώς. Πέρα από την εγχώρια αγορά, τα προϊόντα της μάρκας διατίθενται και στο εξωτερικό, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης, όπου οι πωλήσεις γίνονται και μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Πρόσφατα, μάλιστα, το στίγμα για την πορεία της επένδυσης στην αγορά της Αμερικής με βάση το οποίο εκτιμάται ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα θα εξειδικευτεί η περιοχή που θα αναπτύξει εργοστάσιο παραγωγής η Chipita του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, έδωσε σε εκδήλωση του Enterprise Greece για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της αγοράς των ΗΠΑ ο Σωτήρης Σειμανίδης New Business Development της εταιρείας.

Ειδικότερα, ο ίδιος αναφερόμενος στην αγορά των ΗΠΑ τόνισε ότι «είναι μεγάλη, πολύ σημαντική και ανταγωνιστική».

Εξάλλου σχετικά με την εταιρεία και την πορεία της εισόδου της στην εν λόγω αγορά σημείωσε ότι « Η εν λόγω αγορά είναι πολύ σημαντική για εμάς και έχουμε προχωρήσει σε commercial joint venture ήδη από το 2019».

Αναφερόμενος στην πορεία της επένδυσης δήλωσε ότι, «η εταιρεία ξεκινά να αναπτύσσει ένα τοπικό εργοστάσιο παραγωγής, προσπάθεια στην οποία οι αξιωματούχοι των ΗΠΑ και οι εμπλεκόμενοι φορείς βοήθησαν πολύ. Πλέον έχουμε κάνει μια shortlist με τις περιοχές που θέλουμε να φτιάξουμε το εργοστάσιο παραγωγής, και αναμένεται εντός του προσεχούς διαστήματος να εξειδικεύσουμε την περιοχή».

Η τελική επιλογή καθώς όπως γνωστοποίησε ο Σωτήρης Σεϊμανίδης έχει ολοκληρωθεί το selection process, θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι όπου θα υπάρξει επίσκεψη από κλιμάκιο της εταιρείας για να εξετάσουν τα μέρη που έχουν επιλεγεί για την κατασκευή του εργοστασίου.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής κρουασάν της Chipita στις ΗΠΑ η εταιρεία έχει προσλάβει ειδικό σύμβουλο εδώ και ένα χρόνο και τα κριτήρια για την επιλογή της πολιτείας που εξυπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα της Chipita είναι πολλά και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, το εργατικό και το ενεργειακό κόστος.

Το σχέδιο για παραγωγική δραστηριότητα εκ νέου της Chipita στις ΗΠΑ ξεκίνησε το 2019, όταν η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά του 51% της EPTA America LLC, η οποία εδρεύει στο Νιου Τζέρσεϊ και αποτελεί αποκλειστικό αντιπρόσωπο και διανομέα των προϊόντων της Chipita στις ΗΠΑ και στον Καναδά.

Ειδικότερα, η νέα μονάδα κρουασάν και Bake Rolls επί αμερικανικού εδάφους, που θα καλύπτει μία αγορά 400 εκατ. κατοίκων-θα περιλαμβάνεται και ο Καναδάς, εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη προς λειτουργία μέχρι το 2023, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω του Covid.

Οι κινήσεις της Chipita στην Αμερική περιλαμβάνουν επίσης την συμφωνία για την διανομή του κρουασάν 7days, στο εμπορικό δίκτυο των 2.500 καταστημάτων της μεγαλύτερης αμερικανικής αλυσίδας σούπερμάρκετ Walmart, σε 48 πολιτείες των HΠA.

Εξάλλου η ελληνική πολυεθνική έχει ολοκληρώσει την κατασκευή νέου εργοστασίου στο Mεξικό, το οποίο αναμένεται να καλύψει τις αγορές της K. Aμερικής.

 

Ελλάδα

Ροή ειδήσεων

Share