Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Μάνδρου, Μακρή, Δημουλίδου: Όταν τα «χτυπήματα» στον φεμινισμό έρχονται... από τις ίδιες τις γυναίκες

Δικαιολόγηση ενός ειδεχθούς εγκλήματος και αναπαραγωγή ενός προτύπου άνδρα που θα έπρεπε να είναι... μακρινή ανάμνηση

24 Ιουνίου 2021 17:11
Μάνδρου, Μακρή, Δημουλίδου: Όταν τα «χτυπήματα» στον φεμινισμό έρχονται... από τις ίδιες τις γυναίκες
Από Ραφαήλ Αλαγάς

Οι γυναίκες έχουν προσπαθήσει, εδώ και πολλά χρόνια, να κερδίσουν ισάξια τη θέση τους στην κοινωνία δίπλα στους άνδρες, αλλά η «μάχη» τους αυτή ακόμη χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια, ώστε να έχει αποτελέσματα.

Η υπόθεση των Γλυκών Νερών μπορεί να έχει σχηματίσει μια υπερβολή, ως προς τον όρο της «γυναικοκτονίας», που χρησιμοποιείται κατά το δοκούν (είτε τη σκότωνε ο Μπάμπης είτε ο ληστής, για γυναικοκτονία θα επρόκειτο, αν ακολουθήσουμε την ίδια λογική), αλλά αυτό δεν αναιρεί πως η αντιμετώπιση του περιστατικού από μια ομάδα ανθρώπων επιχειρεί να «κουκουλώσει» τον 32χρονο φονιά της Καρολάιν, καταφέρνοντας εμμέσως να δικαιολογήσει ένα πρότυπο άνδρα, που εν έτει 2021 θα έπρεπε να αποτελεί μια μακρινή ανάμνηση.

Πώς να αποτελέσει ανάμνηση, όμως, όταν οι ίδιες οι γυναίκες αναπαράγουν αυτά τα στερεότυπα, προκαλώντας καίρια χτυπήματα στο ίδιο τους το φύλο; Ορισμένες δηλώσεις γυναικών με δημόσιο λόγο έχουν προκαλέσει και αποδεικνύουν, ότι η Καρολάιν δεν πέθανε μόνο τη μοιραία 11η Μαΐου, αλλά «σκοτώνεται» κάθε μέρα από συνανθρώπους μας, μεταξύ των οποίων και γυναίκες, τη στιγμή που έρχονται ολοένα πιο φρικιαστικές λεπτομέρειες.

«Δεν την τεμάχισε όπως ο Φραντζής»

Ένα σχόλιο της δημοσιογράφου του ΣΚΑΪ, Ιωάννας Μάνδρου, για το έγκλημα στα Γλυκά Νερά προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στα social media.

Η έμπειρη ρεπόρτερ, ανέφερε -συγκρίνοντας την περίπτωση του Μπάμπη Αναγνωστόπουλου με εκείνη του Παναγιώτη Φραντζή- τονίζοντας πως ο τελευταίος μπόρεσε να τεμαχίσει την σύζυγό του που είχε πρώτα στραγγαλίσει.

Αντίθετα, όπως ανάφερε, «αυτός εδώ ο τύπος, η συγκρότηση της προσωπικότητάς του δεν του επέτρεπε κάτι τέτοιο. Δεν είναι για αίματα», τόνισε η Ιωάννα Μάνδρου, η οποία αναφέρθηκε μάλιστα στον Μπάμπη Αναγνωστόπουλο «ως φερόμενο δράστη» παρά το γεγονός πως έχει ομολογήσει τη δολοφονία της Καρολάιν.

«Αυτός για να είμαστε ειλικρινείς, ο φερόμενος ως δράστης, μόλις είδε το πτώμα, σκέφτηκε να το εξαφανίσει το πτώμα -όπως έχουν κάνει πάρα πολλοί άλλοι που βρέθηκαν στην ίδια θέση. Θυμόμαστε την υπόθεση του Φραντζή. Αυτός μπόρεσε να τεμαχίσει. Αυτός ο τύπος εδώ (σ.σ. ο Μπάμπης Αναγνωστόπουλος), ο φερόμενος ως δράστης… η συγκρότηση της προσωπικότητάς του δεν του επέτρεπε κάτι τέτοιο. Δεν είναι για αίματα. Είναι πιο αποστειρωμένος. Και οδηγήθηκε λοιπόν στην λύση της σκηνοθεσίας της ληστείας».

Μπάμπης ο... γοητευτικός

Αντιδράσεις ξεσήκωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η δήλωση της ψυχολόγου Τένιας Μακρή για τον Μπάμπη Αναγνωστόπουλο που δολοφόνησε την σύζυγό του Καρολάιν μπροστά στα μάτια του 11 μηνών βρέφους τους.

Η γνωστή ψυχολόγος Τένια Μακρή ήταν καλεσμένη στον ΣΚΑΪ προκειμένου να μιλήσει για το έγκλημα που σόκαρε το πανελλήνιο. Ωστόσο μια φράση της ήταν αρκετή για να προκαλέσει αίσθηση αλλά και αρνητικά σχόλια: «Θα δούμε και τη γοητεία σε όλη της την έκθεση κατά τη διάρκεια της δίκης. Θα δείτε μία γοητευτική προσωπικότητα που θα αρχίσετε κι εσείς να είστε followers» δήλωσε απευθυνόμενη στους δημοσιογράφους.

Μπορεί να την έπνιγε 5-6 λεπτά αλλά... δεν ήθελε να τη σκοτώσει

Θύελλα αντιδράσεων, καθώς και την οργή των χρηστών του Διαδικτύου προκάλεσε μια ανάρτηση της Χρυσηίδας Δημουλίδου για το ειδεχθές έγκλημα στα Γλυκά Νερά.

Η γνωστή συγγραφέας, αφού υποστηρίζει ότι η δολοφονία της 20χρονης Καρολάιν από τα χέρια του ίδιου της του συζύγου έχει μετατραπεί σε τηλεοπτικό σόου από δημοσιογράφους και εκπομπές, οι οποίοι έχουν μετατραπεί σε εγκληματολογικοί αναλυτές παραπλανώντας το κοινό με παραπληροφόρηση καθώς «πουλάει», κατηγορεί και την αστυνομία που συμπεριφέρεται σαν να συνέλαβε κάποιον καταζητούμενο εδώ και χρόνια serial killer.

Στη συνέχεια υποστηρίζει ότι τα πράγματα είναι απλά και όχι τόσο πολύπλοκα όσο τα παρουσιάζουν, καθώς η Καρολάιν «μαγεύτηκε» σε πολύ μικρή ηλικία από τον πιλότο, ο οποίος ωστόσο από «Θεός» άρχισε να μεταβάλλεται σε «συνηθισμένο άνθρωπο με τις οποιαδήποτε αδυναμίες του, κούραση, λάθη, κακή συμπεριφορά».

«Ήταν εκεί που άρχισε να σκέπτεται πως ίσως ο γάμος της να ήταν λάθος, να μιλά για χωρισμό και να ψάχνει για σπίτι ώστε να φύγει από κοντά του. Ο Αναγνωστόπουλος ως ωριμότερος και πατέρας που δεν ήθελε να αποχωριστεί το παιδί του, άρχισε να φοβάται πως θα τον εγκαταλείψει και όλος αυτός φόβος να μετατρέπεται σε στρες που είναι το χειρότερο για έναν πιλότο. Ήθελε να έχει κι εκείνος την ηρεμία του πλάι σε μια γυναίκα που θα του πρόσφερε γαλήνη, στήριξη και όχι γκρίνια και αμφιβολίες. Οι προστριβές άρχισαν να γίνονται όλο και πιο συχνές και εκείνος αδυνατώντας να αντιληφθεί τι συνέβαινε στο μυαλό μιας νέας κοπέλας που μόλις γέννησε, αντί να της παρέχει ουσιαστική βοήθεια, την άφηνε να βιώνει το εσωτερικό της μαρτύριο», προσθέτει.

Ακολούθως, η Δημουλίδου εκφράζει την άποψη ότι μετά από όσα δήλωσε ο 33χρονος πιλότος δεν πιστεύει πως είχε προσχεδιάσει τον φόνο της και πως «όλα έγιναν σε μια στιγμή έντασης, θυμού, κούρασης και μεγάλης ανασφάλειας που του δημιουργούσαν οι απειλές της ότι θέλει να χωρίσουν και ίσως τον εγκατέλειπε».

«Επίσης δήλωσε πως η Καρολάιν, προφανώς λόγω την σύγχυσης που και ή ίδια περνούσε ήταν κάπως αδιάφορη με την κόρη τους, ίσως και επικίνδυνη (τουλάχιστον αυτό άφησε να εννοηθεί). Όχι πως δεν αγαπούσε το παιδί της, αλλά οι ευθύνες που προερχόταν από αυτό, την έκαναν να μην έχει τον πλήρη έλεγχο των πράξεών της. Εξάλλου δεν είχε καμία βοήθεια. Κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς ειπώθηκε μεταξύ τους εκείνο το μοιραίο βράδυ, το γεγονός είναι ένα. Κόπηκε το νήμα της ζωής της. Και μετά αντιλαμβανόμενος τι έκανε, δημιούργησε ένα επιπόλαιο σκηνικό για να μην φυλακιστεί και μείνει, όπως είπε, η κόρη του δίχως έστω τον ένα γονέα», συμπληρώνει.

Καρολάιν και Μπάμπης

Στην ανάρτησή της μάλιστα η συγγραφέας υποστηρίζει ότι κατάλαβε αμέσως πως ο πιλότος διέπραξε τον φόνο ωστόσο δεν γνώριζε τον λόγο. Μετά την ομολογία του, όμως, και κάποιες αστυνομικές αναφορές, αντιλήφθηκε τι συνέβη, εκφράζοντας την απορία της γιατί η αστυνομία καθυστέρησε τόσο αφού ήταν «φως φανάρι».

Καταλήγοντας, η Δημουλίδου υποστηρίζει πως «δεν πρόκειται για ειδεχθές έγκλημα όπως αναφέρουν οι δημοσιογράφοι», όπως επίσης και ότι ο Αναγνωστόπουλος δεν ήθελε να τη σκοτώσει, αλλά «θόλωσε το μυαλό του, ίσως επειδή πίστευε ότι είχε βρει τον αντικαταστάτη του», πυροδοτώντας το μένος των χρηστών του Διαδικτύου.

«Πρόκειται για πνιγμό με μαξιλάρι, ούτε καν στραγγαλισμό. Η λέξη ειδεχθές ανήκει σε εγκλήματα που εμπεριέχουν ιδιαίτερο βασανισμό, τεμαχισμό, αίματα, φρικτές εικόνες. Για μένα, τώρα που ξεκαθάρισαν τα πράγματα, είναι ένα έγκλημα που έγινε σε κατάσταση ψυχικής φόρτισης, κοινώς θόλωσε το μυαλό, κάτω από συνεχόμενες καθημερινές εντάσεις. Πιστεύω πως δεν ήθελε να τη σκοτώσει, ούτε να στερηθεί το παιδί τους τη μητέρα του κι εκείνον. Παίζει και να υποψιαζόταν πως είχε βρει ήδη τον αντικαταστάτη του. Όμως η εγκληματική πράξη είναι δικάσιμος και ο νόμος επιβάλει να τιμωρηθεί όπως του αξίζει διότι πέρα από δολοφονία, εμπεριέχει παραπλάνηση Αρχών, βασανισμό και θανάτωση ζώου εν ψυχρώ», τονίζει.

ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ SHOW… (κοινοποίηση ελεύθερη) Διαπιστώνω με λύπη μου πως το έγκλημα που...

Posted by Χρυσηίδα Δημουλίδου Chrysiida Dimoulidou writer on Saturday, June 19, 2021
 

Έγκλημα

Ροή ειδήσεων

Share