Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Αυτά είναι τα προϊόντα που "εξαφανίζονται" από σήμερα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ

Αναλυτικά όλα τα προϊόντα

11 Νοεμβρίου 2020 07:41
Αυτά είναι τα προϊόντα που
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Μετά από απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης αρκετά προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης φαίνεται να αποσύρονται από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Παράλληλα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάρει παράταση το πρόγραμμα "Εξοικονομώ - Αυτονομώ".

Η απόφαση έρχεται ως ένα μέτρο για να διασφαλίσει μία ισορροπία και συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά, όπως τόνισε χθες ο Αδωνις Γεωργιάδης σε δήλωσή του. ισορροπία και ισονομία στην αγορά. Στόχος μας όταν τελειώσει όλος αυτός ο εφιάλτης είναι να είμαστε όλοι εδώ με υγιείς επιχειρήσεις και εξασφαλισμένες θέσεις εργασίας. Έχει έλθει η ώρα να συνεννοηθούμε πολιτισμένα για να πάμε όλοι μαζί μπροστά».

Ποια προϊόντα αποσύρονται από τα ράφια των σούπερ μάρκετ

Συγκεκριμένα, μετά την ΚΥΑ, τα προϊόντα που αποσύρονται από τα ράφια, με εξαίρεση το ηλεκτρονικό εμπόριο, αφορούν τα προϊόντα από τις εξής κατηγορίες:

  • Ηλεκτρονικούς υπολογιστές, περιφερειακές μονάδες υπολογιστών και λογισμικού (ΚΑΔ 47.41),
  • ηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό (ΚΑΔ 47.42),
  • εξοπλισμό ήχου και εικόνας (ΚΑΔ 47.43),
  • κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα (ΚΑΔ 47.51),
  • χαλιά, κιλίμια και επενδύσεις δαπέδου και τοίχου (ΚΑΔ 47.53),
  • ηλεκτρικές οικιακές συσκευές (ΚΑΔ 47.54),
  • έπιπλα, φωτιστικά και άλλα είδη οικιακής χρήσης – εξαιρούνται ανταλλακτικά (π.χ. λαμπτήρες), σάρωθρα για
  • οικιακή καθαριότητα (ΚΑΔ 47.59.58.35), καθώς και σκούπες και βούρτσες για την οικιακή καθαριότητα (ΚΑΔ 47.59.58.37) (ΚΑΔ 47.59),
  • βιβλία (ΚΑΔ 47.61),
  • παιχνίδια (ΚΑΔ 47.65),
  • ενδύματα, με εξαίρεση τα καλσόν (ΚΑΔ 47.71.71.43) (ΚΑΔ 47.71),
  • υποδήματα δερμάτινα είδη (ΚΑΔ 47.72).

Ενστάσεις από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς

Η απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης βρίσκει αντίθετο τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλη Κορκίδη, θεωρώντας περιττό το μέτρο από την στιγμή που τα εν λόγω προϊόντα αποτελούν ένα πολύ μικρό κομμάτι του τζίρου στα σούπερ μάρκετ.

«Κατά τη διάρκεια της καραντίνας με την προσωρινή απουσία φυσικών καταστημάτων, την απώλεια πελατών, τη μείωση πωλήσεων και τη μείωση τζίρου, οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί, ώστε η αδυναμία εξυπηρέτησης του καταναλωτή σήμερα να μη μετατραπεί σε δυσαρέσκεια του πελάτη αύριο. Δεν έχουμε την πολυτέλεια του κοινωνικού αυτοματισμού σε μια προσωρινή έκτακτη κατάσταση καραντίνας.

Ας μην ξεχνάμε όμως πως πίσω από μία βιτρίνα καταστήματος υπάρχει μια εφοδιαστική εμπορική αλυσίδα αξίας, με χονδρικό εμπόριο, μεταπώληση, εισαγωγή, αλλά και την εγχώρια παραγωγή προϊόντων, που περιορίζονται», είπε και συνέχισε:

«Προσωπικά, δεν βλέπω ως απειλή τα σούπερ μάρκετ που κάνουν το 2% του τζίρου της αγοράς σε διαρκή αγαθά, ούτε τις λαϊκές αγορές, αλλά τη μικρή δυνατότητα των ΜμΕ του εμπορίου με μόνο το 17% των επιχειρήσεων να διαθέτει e-shop για διαδικτυακές πωλήσεις. Αυτό είναι το σημαντικό για μένα, αφού τα χρήματα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ μένουν εδώ και πληρώνουν θέσεις εργασίας, ενώ, αντιθέτως, οι γνωστοί κολοσσοί του e-commerce κάνουν πάρτι στην ελληνική αγορά και τα χρήματα δεν μένουν στη χώρα μας. Ας προβληματιστούμε».

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share