Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

Η πρώτη ασθενής που πάσχει ταυτόχρονα από COVID-19 και τη γρίπη Α(H1N1)

Η 54χρονη πάσχει από αυτοάνοσα νοσήματα, έχει στο ιστορικό της καρκίνο και παχυσαρκία

12 Οκτωβρίου 2020 13:44
Η πρώτη ασθενής που πάσχει ταυτόχρονα από COVID-19 και τη γρίπη Α(H1N1)

Την πρώτη περίπτωση μιας 54χρονη από το Μεξικό, η οποία διαγνώστηκε πως νοσεί ταυτόχρονα από κορωνοϊό και τη γρίπη Α (H1N1), ανακοίνωσαν οι αρχές την Κυριακή 11/10.

Η γυναίκα αυτή «πάσχει από αυτοάνοσα νοσήματα, έχει στο ιστορικό της καρκίνο και παχυσαρκία, κι επιπλέον χρόνια πνευμονοπάθεια», ανέφερε ο Χοσέ Λουίς Αλομία, διευθυντής του τμήματος Επιδημιολογίας στο υπουργείο Υγείας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Η ασθενής παρουσίασε συμπτώματα στα τέλη του Σεπτεμβρίου τα οποία οδήγησαν στην εισαγωγή της σε νοσοκομείο. Οι γιατροί χαρακτηρίζουν την κατάστασή της σταθερή. Διαβάστε στο Athensmagazine.gr τι αναφέρει η νέα έρευνα για τον κορωνοϊό, πόσο παραμένει στο δέρμα μας ο ιός.

Το Μεξικό είναι η χώρα η οποία καταγράφει τον τέταρτο βαρύτερο απολογισμό θυμάτων της πανδημίας του κορωνοϊού στον πλανήτη, με 83.781 θανάτους εξαιτίας της COVID-19 επί συνόλου 817.503 μολύνσεων από τον SARS-CoV-2, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα επίσημα στοιχεία.

Επηρεάζονται τα εμβόλια για κορωνοϊό από τις μεταλλάξεις του ιού;

Επιστημονικές ανησυχίες έχουν διατυπωθεί από διάφορους ειδικούς αναφορικά με τις μεταλλάξεις που υπόκεινται ο ιός SARS-CoV-2, που προκαλεί τη λοίμωξη COVID-19, και πως αυτές θα επηρεάσουν την αποτελεσματικότητα των εμβολίων που αναπτύσσονται έναντι του νέου κορωνοϊού.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Ιολογίας του Πανεπιστημίου της Υόρκης, Σεσαντρί Βασάν, που μελέτησε το θέμα, ευτυχώς τα εμβόλια που δοκιμάζονται τώρα δεν επηρεάζονται από τις πρόσφατες μεταλλάξεις που έχει υποστεί ο SARS-CoV-2.

Τα περισσότερα εμβόλια που βρίσκονται στο στάδιο των κλινικών δοκιμών έχουν μοντελοποιηθεί πάνω στο αρχικό στέλεχος D του ιού, το οποίο ήταν συχνότερο στις αλληλουχίες που δημοσιεύτηκαν στις αρχές πανδημίας.

Από τότε όμως μέχρι σήμερα ο ιός έχει μεταλλαχθεί και παγκοσμίως κυρίαρχο είναι το στέλεχος G του ιού, το οποίο πλέον αναλογεί στο 85% των δημοσιευμένων γονιδιωμάτων του SARS-CoV-2. Από πολλούς ερευνητές έχουν εκφραστεί φόβοι ότι το στέλεχος G, που βρίσκεται μέσα στην βασική πρωτεΐνη S (ακίδα) του κορωνοϊού, θα επηρεάσει αρνητικά τα υπό ανάπτυξη εμβόλια.

Τι αναφέρει η μελέτη του CSIRO

Αλλά μελέτη του αυστραλιανού επιστημονικού οργανισμού CSIRO, που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση npj Vaccines, δεν εντόπισε καμιά απολύτως απόδειξη ότι η μετάλλαξη αυτή επηρεάζει αρνητικά την αποτελεσματικότητα των υποψήφιων εμβολίων.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δείγματα αίματος από πειραματόζωα (κουνάβια) που είχαν λάβει εμβόλιο κατά στελεχών ιών που είχαν ή δεν είχαν αυτή τη μετάλλαξη (γνωστή ως D614G).

«Πρόκειται για καλά νέα καθώς εκατοντάδες εμβόλια είναι υπό ανάπτυξη με την πλειοψηφία αυτών να στοχεύουν στην πρωτεΐνη S, η οποία προσδένεται στους υποδοχείς ACE2 στους πνεύμονες και τους αεραγωγούς, τα σημεία εισόδου δηλαδή για να μολυνθούν τα ανθρώπινα κύτταρα.

Παρά τη μετάλλαξη D614G στην πρωτεΐνη S, καταφέραμε να επιβεβαιώσουμε στα πειράματά μας ότι τα εμβόλια είναι αποτελεσματικά. Επίσης παρατηρήσαμε ότι το στέλεχος G είναι απίθανο να ωθήσει σε ετήσια παραμετροποίηση του εμβολίου, όπως συμβαίνει με αυτό της γρίπης ετησίως», εξηγεί ο καθηγητής Σεσαντρί Βασάν.

Ειδήσεις