Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας» στην Πανεπιστημίου - Τι αλλάζει;

Η νέα της μορφή

14 Ιουνίου 2020 17:30
Ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας» στην Πανεπιστημίου - Τι αλλάζει;

Ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας» είναι γεγονός στην Πανεπιστημίου και από τα ξημερώματα της Κυριακής έχουν αρχίσει να γίνονται οι πρώτες αλλαγές.

Τοποθετήθηκαν κορίνες και ειδική σήμανση για τους οδηγούς

Στη νέα Πανεπιστημίου, η οποία εντάσσεται στον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας», δημιουργείται πεζόδρομος και λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των μέσω μαζικής μεταφοράς, και ποδηλατόδρομος μήκους 900 μ. Παράλληλα, περιορίζεται η κυκλοφορία των οχημάτων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Δήμου Αθηναίων από τις 06.00 το πρωί της Κυριακής 14 Ιουνίου 2020, η Πανεπιστημίου αλλάζει όψη.

Ειδικότερα:

  • Δημιουργείται ένας σύγχρονος και ασφαλής ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων, κατασκευασμένος με υλικά τελευταίας τεχνολογίας και με πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, που καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας.
  • Διαμορφώνεται ένας εντυπωσιακός πεζόδρομος, που καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας. Ένας πεζόδρομος μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ. στον οποίο θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες.
  • Δημιουργείται μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία από τις υφιστάμενες λωρίδες. Στόχος της οποίας είναι να μειώσει σημαντικά το χρόνο της διαδρομής των Μέσων, να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων τους και να μειώσει τον αριθμό των επιβατών ανά δρομολόγιο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΜΠ, η αύξηση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ, ξεπερνά το 25%.
  • Τα ΙΧ οχήματα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν σε δύο ελεύθερες λωρίδες, απαλλαγμένες από την παράνομη στάθμευση.
  • Η οδός Πανεπιστημίου, στη νέα μορφή της, αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς συνδετικούς κρίκους στην αλυσίδα του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας αλλά και της μεγάλης ποδηλατικής διαδρομής που δημιουργείται για πρώτη φορά στην πρωτεύουσα.

Μεγάλος Περίπατος: Τι θα γίνεται με τα πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας - Στον σχεδιασμό οι νέες θέσεις δικύκλων

Με στόχο την διευκόλυνση των δικυκλιστών γύρω από το ιστορικό κέντρο και τον Μεγάλο Περίπατο δημιουργούνται 440 θέσεις για νόμιμη στάθμευση δικύκλων ενώ μέρος αυτών θα προκύψει από την κατάργηση θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης για αυτοκίνητα. Παράλληλα, δείτε εδώ όλες τις αλλαγές που θα υπάρξουν στο κέντρο της Αθήνας.

Συνολικά και βάσει της εισήγησης οδεύουν προς κατάργηση πάνω από 60 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης για αυτοκίνητα προκειμένου να ελευθερωθεί χώρος για τα δίκυκλα. Στο σκεπτικό της εισήγησης γίνεται παραδεκτό ότι η μετακίνηση με δίκυκλα καλύπτει σήμερα στην Αθήνα σημαντικό ποσοστό των μετακινήσεων, ενώ τα δίκυκλα εξυπηρετούν καλύτερα τις μικρές διαδρομές και καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο στο οδόστρωμα.

Οι θεσμοθετημένες θέσεις όπου επιτρέπεται η στάθμευση δικύκλων κρίνονται ανεπαρκείς με αποτέλεσμα να καταλήγουν σε παράνομη στάθμευση πάνω σε πεζοδρόμους και πεζοδρόμια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στους πεζούς. Συχνό φαινόμενο είναι επίσης να παρκάρουν παράλληλα με το κράσπεδο των πεζοδρομίων σε στενούς δρόμους δημιουργώντας ένα αδιαπέραστο τείχος για τους πεζούς που θέλουν να διασχίσουν το οδόστρωμα.

Στον σχεδιασμό, οι νέες θέσεις δικύκλων δημιουργούνται υπό γωνία με το κράσπεδο ώστε να χωρούν περισσότερα. Περιλαμβάνονται οι οδοί:

  • Χρήστου Λαδά, από την Σταδίου έως την Πλατεία Καρύτση. Στην πλευρά των μονών αριθμών καταργούνται 10 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης για να παρκάρουν δίκυκλα υπό γωνία προ το κράσπεδο.
  • Αριστείδου, μεταξύ Ευρυπίδου και Σοφοκλέους. Στην δεξιά πλευρά του δρόμου καταργούνται 15 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης.
  • Εδουάρδου Λω, μεταξύ Σταδίου και Πανεπιστημίου. Καταργούνται πέντε θέσεις για οχήματα αριστερά στην πλευρά των μονών αριθμών.
  • Καρύτση, μεταξύ Χρήστου Λαδά και Κολοκοτρώνη. Καταργούνται το σύνολο των 9 θέσεων στάθμευσης για αυτοκίνητα στην μία πλευρά του δρόμου.
  • Βουλής, μεταξύ Ερμού και Μητροπόλεως. Καταργούνται 5 θέσεις στάθμευσης μπροστά από τους αριθμούς 21, 23 και 25 της οδού Βουλής.
  • Κολοκοτρώνη, μεταξύ Βουλής και Σταδίου. Χωροθετούνται 30 θέσεις δικύκλων υπό γωνία στο κράσπεδο.
  • Ι.Παπαρρηγοπούλου, μεταξύ Σταδίου και Π.Π.Γερμανού. Καταργούνται 5 θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα στην αριστερη πλευρά ενώ στην δεξιά λειτουργούν 100 θέσεις δικύκλων.
  • Π.Π.Γερμανού, μεταξύ Ι.Παπαρρηγοπούλου και Δραγατσανίου. Χωροθετούνται 45 θέσεις δικύκλων στην δεξιά πλευρά κατά την φορά κυκλοφορίας.
  • Σαρρή, μεταξύ των οδών Λεωκορίου και Ωγύγου. Καταργούνται επτά θέσεις για οχήματα στην δεξιά πλευρά των μονών αριθμών.
  • Ερμού, μεταξύ Λεωκορίου και Πλατείας Αγίων Ασωμάτων. Καταργούνται έξι θέσεις για οχήματα στην πλευρά των ζυγών αριθμών.

Στην αρχική εισήγηση περιλαμβάνονταν και 79 θέσεις για δίκυκλα σε διάφορα σημεία της οδού Νίκης που όμως αφαιρέθηκαν από το τελικό κείμενο προκειμένου να επανεξεταστούν.

Υπενθυμίζεται ότι πριν έναν μήνα, σε άλλη συνεδρίαση της η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής είχε συζητήσει για ακόμη 740 θέσεις στάθμευσης δικύκλων για χάρη των οποίων επίσης καταργούνται θέσεις για αυτοκίνητα επισκεπτών.

Το σχέδιο εκείνο περιλαμβάνει:

  • 188 θέσεις δικύκλων στην 1η Δημοτική Κοινότητα στις οδούς Καρνεάδου, Ηροδότου, Νεοφ.Βάμβα, Ν.Δούκα, Δεινοκράτους, Ξανθίππου, Β.Μπένση, Δ.Αιγινήτου, Σωκράτους, Μιαούλη
  • 146 θέσεις στην 2η Δημοτική Κοινότητα και στις οδούς Κόνωνος, Ιφικράτους, Ζηνοδότου, Πύρρου, Κρησίλα, Εμπεδοκλέους, Αρχιμήδους, Αρχελάου
  • 90 θέσεις δικύκλων στην 3η Δημοτική Κοινότητα και στις οδούς Ιακχου, Αγίων Ασωμάτων, Τριών Ιεραρχών, Αχαιών
  • 160 θέσεις στην 6η Δημοτική Κοινότητα και στις οδούς Φωκίωνος Νέγρη, Θήρας, Μηθύμνης, Λέλας Καραγιάννη, Σικίνου, Τενέδου, Σποράδων
  • 156 θέσεις στην 7η Δημοτική Κοινότητα και στις οδούς Εβρου, Θηβών Λυκαονίας, Φειδιππίδου, Τρικάλων, Ελενας Βενιζέλου, Αλεξανδρουπόλεως, Μικράς Ασίας, Τιμ.Βάσσου, Χατζηκώστα, Σεμιτέλου, Κερασούντος, Λαμψάκου. Καισαρείας

Πηγή: ethnos.gr

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share