Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

Σοκ

21 Μαΐου 2020 16:21
Βρέθηκαν επτά νέα είδη κορωνοϊού - Παγκόσμια ανησυχία
Από Γιάννης Κυριακόπουλος

Μπροστά σε επτά νέα είδη κορωνοϊού βρέθηκαν επιστήμονες που ερευνούσαν σπηλιές με νυχτερίδες στην Γκαμπόν της Αφρικής. Ενώ, το «καμπανάκι» κινδύνου για την ετοιμότητα των νησιών εν όψει της τουριστικής σεζόν έκρουσε ο λοιμωξιολόγος Χαράλαμπος Γώγος.

Όπως αναφέρει το NewScientist, ερευνητές από το Franceville International Medical Research Center, διενήργησαν ελέγχους σε περισσότερες από 100 νυχτερίδες μέσα στην σπηλιά και εντόπισαν 18 εξ αυτών με κορωνοϊό. Μέσα σε αυτές τις 18 νυχτερίδες, εντοπίστηκαν συνολικά 7 νέοι τύποι κορωνοϊού, ενώ οι υπόλοιπες είχαν ίχνη κορωνοϊού που είναι γνωστά στην ανθρωπότητα.

Μέχρι στιγμής η συγκεκριμένη επιστημονική ομάδα δεν έχει ανακαλύψει αν οι άγνωστοι, μέχρι στιγμής, κορωνοϊοί μπορούν να μολύνουν ανθρώπινο DNA, ωστόσο τα μέχρι τώρα στοιχεία αλλά και η εμπειρία από άλλους ιούς, συγκλίνουν στο συμπέρασμα πως είναι πολύ πιθανό.

Η είδηση φυσικά προκαλεί ανησυχία, καθώς ο πλανήτης βιώνει εδώ και 6 μήνες την πανδημία του covid-19, όμως κανείς δεν μπορεί να πει με ασφάλεια αν οι συγκεκριμένοι ιοί της Γκαμπόν θα έχουν ανάλογη εξέλιξη με εκείνον της Ουχάν.

«Ο κορωνοϊός ήδη από τα τέλη του 2019...» - Έρευνα-σοκ για τον φονικό ιό (Video)

Ακόμη μία έρευνα-σοκ έρχεται για τον κορωνοϊό καθώς σύμφωνα με νέα γενετική ανάλυση του ιού δείχνει ότι κυκλοφορούσε από τα τέλη του 2019, ενώ διαδόθηκε εξαιρετικά γρήγορα μετά την πρώτη μόλυνση. Επίσης, μία έρευνα «βόμβα» δημοσιεύτηκε για τον κορωνοϊό που έπληξε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Επιστήμονες στη Βρετανία αναζήτησαν για μεταλλάξεις του ιού και βρήκαν στοιχεία για τη γρήγορη μετάδοσή του, ωστόσο τίποτα δεν μαρτυρά ότι ο ιός μεταδίδεται πλέον πιο γρήγορα ή ότι είναι πιο πιθανή μια σοβαρή ασθένεια.

«Ο ιός αλλάζει αλλά αυτό από μόνο του δεν σημαίνει ότι γίνεται χειρότερος», λέει ο γενετικός ερευνητής Francois Balloux από University College London Genetics Institute στο CNNi.

Ο Balloux και οι συνάδελφοί του αναζήτησαν τις συνέπειες του ιού από μία τεράστια παγκόσμια βάση δεδομένων την οποία χρησιμοποιούν επιστήμονες απ’ όλον τον κόσμο προκειμένου να μοιραστούν δεδομένα. Έψαξαν για στοιχεία από διαφορετικές χρονικές στιγμές και χώρες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο ιός άρχισε να μολύνει τους ανθρώπους από τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς.

«Αυτό αποκλείει το σενάριο που υποθέτει ότι ο SARCoV-2 κυκλοφορούσε πολύ πριν εντοπιστεί, και επομένως είχε ήδη μολύνει μεγάλο αριθμό πληθυσμού», γράφει στην αναφορά η ομάδα του Balloux, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Infection, Genetics and Evolution».

Πρόκειται για κακά νέα. Κάποιοι γιατροί ήλπιζαν ότι ο ιός κυκλοφορούσε αρκετούς μήνες και ίσως είχε σιωπηλά μολύνει αρκετούς περισσότερους ανθρώπους από όσους έχουν επίσημα καταγραφεί, καθώς αυτό θα σήμαινε ότι ίσως υπάρχει ήδη κάποιο ποσοστό ανοσίας σε κάποιους πληθυσμούς. «Όλοι μας το ελπίζαμε, το ίδιο κι εγώ», λέει ο Balloux.

Ειδήσεις