Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

Κλειστά τα σούπερ μάρκετ την Πρωτομαγιά - Αναλυτικά το νέο ωράριο λειτουργίας

Σας αφορά

30 Απριλίου 2020 09:47
Κλειστά τα σούπερ μάρκετ την Πρωτομαγιά - Αναλυτικά το νέο ωράριο λειτουργίας
Από Γιάννης Κυριακόπουλος

Η Πρωτομαγιά αποτελεί επίσημη αργία του κράτους και τα σούπερ μάρκετ, συνεπώς, δε θα ανοίξουν την Παρασκευή 1η Μαΐου, ενώ από το προηγούμενο Σάββατο 25 Απριλίου έχει αλλάξει το ωράριο λειτουργίας τους. Παράλληλα, η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, πρόσφατα ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την ηλεκτρονική πλατφόρμα του e food για να μπορέσει κατά αυτόν τον τρόπο να εξυπηρετήσει όλους τους καταναλωτές της χωρίς απαραίτητα να μεταβούν σε κάποιο υποκατάστημα.

Συγκεκριμένα το νέο εθνικό πλαίσιο ωραρίου των υπεραγορών τροφίμων, ήτοι και των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται ως εξής: για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή 07:00 έως 21:00, ενώ το Σάββατο 07:00 έως 20:00. Το νέο ωράριο θα έχει ισχύ έως και τις 9 Μαΐου του 2020.

Απίστευτο: Στο 1.36 δισ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα την εποχή του κορωνοϊού!

Απίστευτα νούμερα σημείωσαν τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα την εποχή του κορωνοϊού, φτάνοντας στο 1.36 δισ. ευρώ την περίοδο μεταξύ 24/2 και 12/4 και μια απίθανη άνοδο της τάξης του 30.7%.

Τα στοιχεία δείχνουν μια τεράστια αύξηση σε σύγκριση με τα 792.5 εκατομμύρια ευρώ στην αντίστοιχη περσινή περίοδο, κάτι που δείχνει με σαφήνεια, ότι τα σούπερ μάρκετ είναι νικητές σε αυτή την κρίση. Παράλληλα, υπάρχει και αλλαγή στο ωράριο τους.

Τα στοιχεία για τα σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, η αύξηση πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) ανήλθε σε 30,7% για την περίοδο 24/02/2020-12/4/2020 σε σχέση με 25/02/2019-14/4/2019). Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 12/4/2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (14/4/2019), αγγίζει το 35,2%. Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 12 Απριλίου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανέρχεται σε 16,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από αρχή του 2019 μέχρι 14 Απριλίου 2019.

Αναλυτικά τα νούμερα

Αναλυτικότερα, την περίοδο 24/02/2020-12/4/2020, οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθαν σε 1.035,9 εκατ. ευρώ έναντι 792,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (25/02/2019-14/4/2019), σημειώνοντας αύξηση 30,7%. Επί του συνολικού τζίρου η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,2% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.

Σημειώνεται ότι στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (28,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (47,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (37,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (15,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο τη συγκεκριμένη περίοδο. Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 449,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 351,9%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 309% και το οινόπνευμα με άνοδο 308,6%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 12/4/2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (14/4/2019), αγγίζει το 35,2%. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, την συγκεκριμένη εβδομάδα οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθαν σε 152,1 εκατ. ευρώ έναντι 112,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή. Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,1% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,6%.

Σημειώνεται ότι στις 340 κατηγορίες προϊόντων, 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 34,1%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (35,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 24,1%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 65,2%). Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος εμφανίζει άνοδο 629,9%, ο αθλητικός εξοπλισμός (341,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 336,9%, κόλλες βαριάς χρήσης με αύξηση 329,9% και εξοπλισμός ζαχαροπλαστικής με αύξηση 290,6%.

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share