Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Αδιανόητο: Μηχανές «έσπασαν» το μπλόκο της Τροχαίας στο Μαρκόπουλο… με σούζες!

Φοβερό!

20 Απριλίου 2020 11:14
Αδιανόητο: Μηχανές «έσπασαν» το μπλόκο της Τροχαίας στο Μαρκόπουλο… με σούζες!
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Αδιανόητο είναι αυτό, που συνέβη στο Μαρκόπουλο το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου (18/4), με μηχανές να «σπάνε» το μπλόκο της Τροχαίας για τα περιοριστικά μέτρα κάνοντας… σούζες.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open TV, οκτώ μηχανές μεγάλου κυβισμού και χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας «έσπασαν» το αστυνομικό μπλόκο στην περιοχή του Μαρκόπουλου. Οι αναβάτες ανέπτυξαν ταχύτητα και διέφυγαν από το σημείο όπου διεξάγονταν οι έλεγχοι, με τους αστυνομικούς να διαβιβάζουν στο κέντρο της Άμεσης Δράσης το περιστατικό. Άμεσα ξεκίνησαν έρευνες της ΕΛ.ΑΣ στην περιοχή της Κερατέας, ωστόσο παρά τις αναζητήσεις οι αναβάτες δεν εντοπίστηκαν. Την Κυριακή του Πάσχα (19/4), επίσης, δεν ήταν λίγοι οι συμπολίτες μας που διάλεξαν... Φλοίσβο.

Μάλιστα στο ίδιο μπλόκο οι άνδρες της αστυνομίας αφαίρεσαν για 60 μέρες τις πινακίδες από οδηγό αυτοκινήτου ο οποίος τους είπε πως ξεκίνησε από την Αθήνα για να αγοράσει κρέας στο Μαρκόπουλο. Μάλιστα το πρόστιμο που του επιβλήθηκε ήταν 300 ευρώ. Παράλληλα δεν έλειψαν και οι παραβάσεις πολιτών σε δρόμους που οδηγούν σε εξοχικές κατοικίες της Αττικής, ενώ ισχυρή ήταν η παρουσία των αστυνομικών και στην περιοχή της Κινέτας. Στο συγκεκριμένο σημείο οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους σε οδηγούς αλλά και πεζούς ενώ βεβαίωσαν και παραβάσεις 300 ευρώ. Στο μεταξύ η κίνηση στην Εθνική Οδό Αθηνών Κορίνθου το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου μπορεί να ήταν μηδενική, αλλά υπήρχαν διεξοδικοί έλεγχοι στα διόδια της Ελευσίνας.

«Ακολουθήσαμε τα μέτρα προστασίας γιατί…» - Ελληνίδα ψυχολόγος εξηγεί για την καραντίνα

Τους λόγους, για τους οποίους οι κάτοικοι της Ελλάδας υπάκουσαν στα μέτρα προστασίας της Κυβέρνησης για τον κορωνοϊό, επεσήμανε η Ελληνίδα ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, Αρετή Βεργούλη, η οποία αναφέρθηκε σε σημαντικό βαθμό στο πώς είναι δομημένη η ελληνική κοινωνία και οικογένεια.

Η απάντηση είναι εύκολο να δοθεί, αν αναλογιστούμε ότι η Ελλάδα είναι μια πατριαρχική κοινωνία, που πιστεύει στην ιεραρχία και στο σεβασμό προς το «μεγαλύτερο», αναφέρει η κ. Βεργούλη. Θεωρεί επίσης, μεγάλη την επιρροή που δεχόμαστε από άλλους ανθρώπους, έστω και αν δεν είναι παρόντες, μέσω των νοητικών μας αναπαραστάσεων γι' αυτούς ή των σχέσεων μας μαζί τους - πρόκειται για το φαινόμενο που είναι γνωστό ως συμβολική κοινωνική επιρροή. «Για να δούμε την επίδραση της συλλογικής εγγραφής, ας φέρουμε στο νου μας πως λειτουργούμε εμείς απέναντι στους ηλικιωμένους και πως λειτούργησαν οι γείτονες Γάλλοι πριν μερικά χρόνια (Αύγουστος 2003, απώλεια 15.000 ηλικιωμένων από καύσωνα)». Ο Νίκος Σύψας, παράλληλα, μας απαντά στο αν θα πάμε διακοπές.

Σύμφωνα με την κ. Βεργούλη, ο τρόπος οργάνωσης της κοινωνίας, δηλαδή αν είναι ατομοκεντρική ή συλλογική κοινωνία, παίζει καθοριστικό ρόλο. Η τάση για συμμόρφωση είναι μικρότερη στις κουλτούρες που δίνουν έμφαση στην ατομικότητα παρά σε εκείνες που δίνουν έμφαση στο σύνολο. Στην Ελλάδα από τη γέννηση μας, εντασσόμαστε σε ισχυρές οικογενειακές ομάδες, τα γνωστά «σόγια», πολυάριθμες οικογένειες από θείες, θείους, ξαδέλφια, με ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς.

Επιπλέον «το ποσοστό κοινωνικής συμμόρφωσης σε συνδυασμό με το μεγάλο ποσοστό επιδοκιμασίας που δόθηκε στην κυβέρνηση, ότι πήρε τα απαιτούμενα μέτρα την κατάλληλη στιγμή, μπορεί να ληφθεί και ως βελτίωση της εικόνας του κράτους απέναντι στον πολίτη που την τοποθετεί ξανά στον ρόλο του «καλοήθη γονιού», που έλεγε και ο John Bowlby και ως μια ακόμη αλληλεπίδραση ανάμεσα σε αρχετυπικές φιγούρες και εξουσία. Το Κράτος γονιός με τους πολίτες παιδιά».

Φιλόσοφοι, κοινωνιολόγοι ερευνητές όπως ο G.Gorer έκαναν λόγο για την επίδραση στην υιοθέτηση συμπεριφοράς, υποτακτικής ή επαναστατικής ανάλογα με τον τρόπο που κάποιος έχει μεγαλώσει. Σύμφωνα με την κ. Βεργούλη, «από το Κράτος, στη περίπτωση της πανδημίας, αποφασίσθηκε να υιοθετηθεί, προστακτική νόρμα, για το ποια συμπεριφορά είναι αποδεκτή και όχι περιγραφική νόρμα που υποδεικνύει τι κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι σε μια δεδομένη κατάσταση».

Άλλη μια τεχνική ενίσχυσης της ενδοτικότητας στα μέτρα, που φαίνεται ότι έχει εφαρμοστεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας, «είναι εκείνη «του ποδιού στην πόρτα», όπου αρχικά οι περιορισμοί είναι μικροί και στη συνέχεια αυξάνονται, αυτό που εξαρχής επιθυμούσε η Πολιτεία και στην περίπτωση της Ελλάδας ήταν σωτήριο».

Επίσης, άλλος παράγοντας που εξηγεί το υψηλό ποσοστό, είναι «ο βαθμός ανοχής στην αβεβαιότητα, που φαίνεται ότι ως λαός το έχουμε σχετικά χαμηλά. H Ελλάδα ως έθνος, εμφανίζει αυξημένο άγχος απέναντι σε κάτι διφορούμενο και ως λαός πιο συναισθηματικός, έχουμε ανάγκη κανόνων και νόμων, που δύσκολα αποχωριζόμαστε έστω και αν είναι αναχρονιστικοί, γιατί δημιουργούν ασφάλεια. Έχοντας πολλές φορές ως λαός ξεγελαστεί από ψιλά γράμματα συμφωνιών, είμαστε συλλογικά επιφυλακτικοί, απέναντι σε κάτι που δεν είναι ξεκάθαρο».

Επομένως, καταλήγει η ψυχολόγος Αρετή Βεργούλη, «η κοινωνική συμμόρφωση που δείξαμε συνδέεται άρρηκτα με τις βαθιές συλλογικές εγγραφές που έχουμε ως λαός και που ως άλλο νόμισμα, ανάλογα με την "τύχη", άλλοτε μας οδηγούν μπροστά και άλλοτε είμαστε δέσμιοι αυτών».

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share