Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2020

Θάνατος Κόμπι Μπράιαντ: Αποκαλύψεις για το σύστημα που έλειπε και το κρίσιμο λάθος του πιλότου!

Ανατριχιαστικές λεπτομέρειες!

29 Ιανουαρίου 2020 11:58
Θάνατος Κόμπι Μπράιαντ: Αποκαλύψεις για το σύστημα που έλειπε και το κρίσιμο λάθος του πιλότου!

Απίστευτη αποκάλυψη έρχεται στο «φώς» της δημοσιότητας, αφού ένα βασικό σύστημα έλειπε από το ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ, οδηγώντας στη μοιραία πτήση, ενώ αρκετά μεγάλη ευθύνη έχει και ο πιλότος για το κρίσιμο σημείο, που οδήγησε στη συντριβή, την ώρα που έχει ταυτοποιηθεί η σορός του θρυλικού αθλητή.

Το ελικόπτερο, συγκεκριμένα, δεν είχε ένα ειδικό ραντάρ, που προειδοποιεί τον πιλότο για την προσέγγιση σε έδαφος, κάτι που σημαίνει πως, αν υπήρχε, θα μπορούσε να αντιληφθεί, ότι πλησίαζε σε λόγο, όπως αναφέρεται από τις Αρχές.

πιλότος Κόμπι Μπράιαντ

Η Τζένιφερ Χόμεντι επιβεβαίωσε το γεγονός και είπε, ότι όλα τα ελικόπτερα για 6 ή παραπάνω επιβάτες πρέπει να έχουν αυτό το σύστημα. Κάπως έτσι, δεν ειδοποιήθηκε ποτέ ο πιλότος, ότι βρισκόταν στα 20-30 πόδια κάτω από την κορυφή του λόφου, ενώ παράλληλα το ελικόπτερο δεν ήταν επανδρωμένο με καταγραφέα πτήσης ή μηχάνημα ηχογράφησης από το κόκπιτ.

«Η κύρια σύγκρουση ήρθε από έναν χαμηλό λόγο στα 20-30 πόδια από την κορυφή του, αλλά υπήρχαν και πιο υψηλοί γύρω από αυτόν», τόνισε ο ερευνητής, Μπιλ Ίνγκλις, για να συμπληρώσει η Χόμεντι πως «ήταν, όντως, μια τεράστια συντριβή και το ελικόπτερο κατέρρευσε».

Στις τελευταίες στιγμές, ο πιλότος, Άρα Ζομπάϊαν, φαίνεται να έχει αποπροσανατολιστεί, προσπαθώντας να αποφύγει την ομίχλη, για να καταλήξει σε μια μοιραία κατάβαση στον αέρα. Η τοπική ασφάλεια κατέγραψε τον ήχο της χαμηλής πτήσης, πριν από τη συντριβή, και ύστερ ασιωπή. Μια νοικοκυρά αναφέρει, ότι το ελικόπτερο έκανε έναν ελιγμό και το βίντεό της δείχνει τις 9:45 το πρωί, όταν συνετρίβη.

Η αληθινή αιτία του δυστυχήματος, πάντως, μπορεί να πάρει ακόμη και 18 μήνες, για να διευκρινιστεί, καθώς ακόμη συλλέγονται στοιχεία, αλλά η πρώτη εκτίμηση θα δοθεί σε 10 περίπου μέρες.

Ο Ζομπάϊαν, σύμφωνα με την εταιρεία όπου δούλευε, είχε πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας, με πάνω από 8.000 πόδια στο ενεργητικό του, έχοντας πετάξει και με άλλα διάσημα πρόσωπα, ενώ είχε και την ειδική άδεια να πετάει μπροστά σε ομίχλη.

Και οι έμπειροι πιλότοι, όμως, μπορεί να έχουν μόνο δευτερόλεπτα να δράσουν, όταν είναι τυφλωμένοι από τον καιρό, σύμφωνα με τον Ράντι Ουόλντμαν, δάσκαλο πτήσεων με ελικόπτερο και ειδικό για τέτοιε περιπτώσεις, ο οποίος τόνισε πως, με βάση τα στοιχεία που διαθέτει, ο πιλότος μπερδεύτηκε στην ομίχλη και έκανε αυτή τη μοιραία «βουτιά».

«Η ταχύτητα του ελικοπτέρου σημαίνει, ότι ήταν εκτός ελέγχου και έπεφτε. Όταν αποπροσανατολίζεσαι, οι αισθήσεις σου λένε τη λάθος πράξη να κάνεις. Δεν έχεις ιδέα τι συμβαίνει πάνω ή κάτω. Όταν πετάς με την όραση, αν έρθεις σε τέτοια κατάσταση, ο χρόνος που μένει για τη ζωή σου μπορεί να είναι γύρω στα 10-15 δευτερόλεπτα», είπε ο Ουόλντμαν, ανατριχιάζοντας με τις λεπτομέρειες.

Κάποιοι ειδικοί απορούν, αν έπρεπε να πετάξει το ελικόπτερο, μιας και την ώρα που ξεκίνησε η πτήση, οι συνθήκες ήταν απαγορευτικές. Υπήρχε πρόβλημα πίεσης στα 1.300 πόδια και ορατότητα στα 5 μίλια, κάτι που σήμαινε πως ο πιλότος βασιζόταν στην όρασή του, για να αποφεύγει τα εμπόδια.

Κάπως έτσι, η εκτίμηση αρκετών ειδικών, είναι πως μπερδεύτηκε στην ομίχλη και έκανε τη «βουτιά». Κι αυτό, γιατί η ορατότητα άρχισε να γίνεται χειρότερη στο Γλέντειλ, όπου έκανε γύρους για 15 λεπτά, μέχρι να καθαρίσει ο αέρας από την κυκλοφορία των αεροσκαφών, στα 750 πόδια με ταχύτητα στα 72 μίλια.

Μετά, ο πιλότος άρχισε να επιταχύνει στα 800 πόδια με 148 μίλια ανά ώρα, για να φτάσει στα 1.400 και τα 160 αντίστοιχα. Προσεγγίζοντας το Καλαμπάσας, συνέχισε να ανεβαίνει, μειώνοντας όμως την ταχύτητα, στα 2.000 πόδια και τα 152 μίλια.

Και πάλι, όμως, ακόμη κι αν χαμήλωνε κι άλλο την ταχύτητα, οι ειδκοί δεν έδιναν πάνω από 30 δευτερόλεπτα χρόνο, για να αποφύγει τους λόφους. Η υψηλή ταχύτητα, σύμφωνα με τους ίδιους, ήταν σημάδι πως βρισκόταν η κατάσταση εκτός ελέγχου, με τη μοιραία βουτιά να βρίσκεται στα 500 πόδια, μέσα σε 15 δευτερόλεπτα.

«Θα μπορούσε απλά να γυρίσει πίσω, σε ένα σημείο με καλύτερη ορατότητα», είπε ο Ουόλντμα, αν και «πολλές φορές, κάποιος που πληρώνεται από αυτή τη δουλειά, είναι πιεσμένος να πάει τον πελάτη του, εκεί που πρέπει, παίρνοντας ρίσκα που ίσως δε θα έπρεπε».

Για τον πιλότο αποκαλύφθηκε, ότι ζήτησε ειδική άδεια για να πετάξει σύμφωνα με τους κανόνες πτήσης βάσει ορατότητας (Visual Flight Rules), με τον πύργο ελέχου να του ζητά να πετά στα 2.500 πόδια ή πιο χαμηλά. Σύμφωνα με την ομοσπονδία των αεροπόρων, πάντως, είναι στην ευχέρεια του πιλότου να αποφασίσει, αν μπορεί ένα αεροσκάφος να πετάξει ή όχι.

Σε καθεστώς ειδικής άδειας, οι πιλότοι μπορούν να πετάξουν σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και ειδοποιοιύνται μόνο, αν βρίσκονται κάτω από τα 1.000 πόδια. Αυτή η χαμηλή πτήση σύγχυσε τον πιλότο του Κόμπι Μπράιαντ, ο οποίος όμως θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα της πτήσης του σε κανόνες πτήσης βάσει καθοδηγητή (Instrument Flight Rules), που θα του επέτρεπαν να πετάξει μέσα από τα σύννεφα.

Από την άλλη, βέβαια, οι πιλότοι που πετούν με τους κανόνες βάσει καθοδηγητή, μπορεί να χρειάζονται αρκετή ώρα, ειδικά σε απασχολημένο χώρο, που σημαίνει πως οι πιλότοι πρέπει να ξεκινούν 20 ή περισσότερα μίλια μακριά από τη σημείο, όπου πρέπει να ξεκινήσουν κανονικά, έχοντας την υποχρέωση να ακολουθούν ειδικές οδηγίες, οι οποίες για να εφαρμοστούν στην περίπτωση της μοιραίας πτήσης, μπορεί να χρειάζονταν και μία ώρα.

«Υπάρχουν πολλοί κανόνες σε αυτή την περίπτωση και απλά πρέπει να περιμένεις. Ίσως όχι, όταν είσαι ο Κόμπι Μπράιαντ», είπε ο έτερος ειδικός, Πολ Κλάιν.

Στο δυστύχημα, πάλι, το ελικόπτερο απεναντίας γύρισε ξανά και πέταξε πάνω από 2.000 πόδια, με τον πύργο ελέγχου να ενημερώνει, ότι παρέμενε χαμηλά και τον πιλότο, πέντε λεπτά μετά, να αναφέρει πως πετούσαν εκεί, για να αποφύγουν μια σειρά από σύννεφα.

Αυτό ήταν και το τελευταίο μήνυμά του στον πύργο ελέγχου, πετώντας μετά στα 2.300 πόδια, για να ξεκινήσει ένα μοιραίο γύρω, όπως πρόσθεσε η Χόμεντι. Δύο λεπτά αργότερα, κάποιος στο έδαφος κάλεσε, για να αναφέρει το δυστύχημα, με το ελικόπτερο να βρίσκει στο λόγο και να τυλίγεται στις φλόγες.

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share