Τετάρτη, 17 Απριλίου 2024

Σοκ: Πέθανε ο γνωστός Έλληνας σχεδιαστής της Αλίκης Βουγιουκλάκη

Έραψε φορέματα που έγραψαν ιστορία!

7 Ιανουαρίου 2020 19:15
Σοκ: Πέθανε ο γνωστός Έλληνας σχεδιαστής της Αλίκης Βουγιουκλάκη

Πέθανε ο Έλληνας σχεδιαστής και επικρατεί θρήνος στην showbiz, αφού έγραψε μεγάλη ιστορία στον ελληνικό κινηματογράφο. Η είδηση του θανάτου του, έρχεται μετά την απώλεια της Έρρικα Μπρόγιερ που «έφυγε» από καρκίνο.

O,τι ήταν για το «Breakfast at Tiffany's» το μαύρο φόρεμα του Givenchy που φορούσε η Οντρεϊ Χεπμπόρν, ήταν για το «Μια Κυρία στα μπουζούκια» το μαύρο φόρεμα με τη χαρακιά στο στήθος που φορούσε η Μαίρη Χρονοπούλου. Το φόρεμα που δημιούργησε ο σχεδιαστής μόδας Γιάννης Βούρος, κάνοντας μια κίνηση που μεταμόρφωσε το κλασικό μαύρο φόρεμα, από ήρεμη δύναμη της γκαρνταρόμπας σε ένα ρούχο με ακραίο αισθησιασμό, χωρίς να χάνει την κλασική του μορφή.

Ο Γιάννης Βούρος, ο σχεδιαστής που έγραψε τη δική του ιστορία και μαζί την ιστορία της ελληνικής μόδας κυρίως ντύνοντας πρωταγωνίστριες του κινηματογράφου όταν δεν έντυνε την καλή κοινωνία των Αθηνών, έφυγε σήμερα, σε ηλικία 96 ετών μετά από νοσηλεία.

Εζησε απολύτως διακριτικά χωρίς να εξαργυρώνει στο παραμικρό την λατρεία των σταρ της εποχής. Πίστευε ότι την γυναίκα πρέπει να την «στολίζεις» για να έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Αυτό αποτυπώνεται στα εκπληκτικά κεντημένα ρούχα του, στις μεγάλες επιφάνειες με ιδιαίτερα σχέδια ή σε «χειρονομίες» όπως το σκίσιμο στο ύψος του στήθους που έγινε μια μορφή statement στην ελληνική μόδα. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αίγυπτο στη δεκαετία του '20, μέσα στην κυρίαρχη τότε ατμόσφαιρα του κοσμοπολιτισμού, του ελιτισμού, της αγάπης για την τέχνη και βέβαια για τη μόδα. Συνέχισε με σπουδές στο Παρίσι και εκεί θήτευσε στα ατελιέ γνωστών σχεδιαστών μόδας της εποχής αποκτώντας μια μοναδική δεξιοτεχνία και ακρίβεια στη δημιουργία ρούχων.

Αφουγκράστηκε τις πραγματικές ανάγκες των γυναικών πλάι στους μέντορές του και συνεργαζόμενος με μερικές από τις πιο απαιτητικές και κομψές γυναίκες του Παρισιού, πριν αποφασίσει να έρθει εκεί που τον οδηγούσε το ένστικτο και η καρδιά του: στην Αθήνα. Οι φίλοι του, και όσοι γνώριζαν ήδη τις δημιουργίες του τον πίεζαν να έρθει, σε ένα τοπίο που δεν γνώριζε ακόμα τόσο δυνατές εκφράσεις υψηλής μόδας και λάμψης. Επέμεναν να ανοίξει το ατελιέ του στο Κολωνάκι. Και έτσι έκανε. Ηταν το 1960.

Η πελατεία του διαμορφώθηκε αμέσως, πιστή και ισχυρή. Ομως δεν ήταν αυτό που τον εκτόξευσε στη δημοσιότητα τόσο – είπαμε, την απέφευγε ούτως ή άλλως- όσο η συνεργασία του με τον Δαλιανίδη και μέσω αυτού με το πάνθεον των ελληνίδων σταρ που του εμπιστεύτηκαν τις πιο σημαντικές δημόσιες στιγμές τους. Δεν υπάρχει πιο πειστικό παράδειγμα για αυτό από το γεγονός ότι η εθνική σταρ Αλίκη Βουγιουκλάκη, του ζήτησε να της ράψει το ρούχο που φόρεσε στις Κάννες το 1966 όπου έγινε η επίσημη πρεμιέρα της ταινίας «Διπλοπενιές» που πρωταγωνιστούσε μαζί με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Στο γλέντι μετά στο Akou Akou Club δίπλα της κάθισε θαμπωμένος ο Ομάρ Σαρίφ και οι εικόνες έκαναν τον γύρο του κόσμου.

Επί τέσσερις μέρες δούλευαν νυχθημερόν στο ατελιέ του Γιάννη Βούρου, κάθε κομμάτι δημιουργήθηκε ξεχωριστά και στην ουσία συναρμολογήθηκε. Παραδόθηκε την ύστατη ώρα στην Αλίκη, λίγο πριν πετάξει για τη Γαλλία. Και ήταν αυτό το φόρεμα που έκανε την Αλίκη να νιώσει σταρ τόσο όσο η Μπριζίτ Μπαρντό στις Κάννες, αλλά και το θύμα του καυγά που έγινε αργά το βράδυ ανάμεσα στον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και τον Βίκτωρα Μιχαηλίδη αφού ο Δημήτρης νόμιζε ότι ο Βίκτωρας προωθούσε ως σταρ στο πάρτι την Ρίκα Διαλυνά αντί για την Αλίκη. Μπήκε στη μέση να τους χωρίσει και το haute couture φόρεμα σκίστηκε…

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share