Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024

Νέες ταυτότητες: Τι θα αναγράφουν για πρώτη φορά επάνω;

Σας αφορά!

7 Ιανουαρίου 2020 08:29
Νέες ταυτότητες: Τι θα αναγράφουν για πρώτη φορά επάνω;

Στις νέες ταυτότητες αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Real News» εξηγώντας ότι θα προβλέπεται η ενσωμάτωση της ψηφιακής υπογραφής για όλους τους πολίτες, η έγχρωμη φωτογραφία και η αναγραφή ενός ενιαίου αριθμού. Όσο για το πότε θα εκδοθούν σας είχαμε ενημερώσει πρόσφατα εδώ στο Athensmagazine.gr!

Ο υπουργός σημείωσε ότι η «απουσία ενός κοινού αριθμού δημιουργεί το εξής πρόβλημα:

Όταν οι πολίτες χρησιμοποιούν πολλούς αριθμούς, είναι σαν να έχουν πολλά "πρόσωπα" απέναντι στο κράτος, κάτι που δυσχεραίνει ιδιαίτερα την άμεση και ασφαλή ταυτοποίησή τους αλλά και την παροχή υπηρεσιών».

Ο κ. Πιερρακάκης, αφού ανέφερε ότι ο σχετικός διαγωνισμός για το έργο έχει ξεκινήσει από τις 20 Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, προσέθεσε πως «το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της μετάβασης στον ενιαίο αριθμό ταυτίζεται με εκείνο της έκδοσης των νέων ταυτοτήτων και οριοθετείται περίπου σε μία διετία από σήμερα».

Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε πως «είναι αδιαπραγμάτευτο ότι τα ΚΕΠ θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους» και μάλιστα προσέθεσε πως «σκοπεύουμε να ενισχύσουμε την αποστολή και το ρόλο τους».

Ο υπουργός κατέληξε αναφέροντας τα εξής: «Οι στόχοι μας είναι πολλαπλοί και συχνά εξόχως τεχνικοί. Διασυνδέσεις συστημάτων, απλοποιήσεις γραφειοκρατικών διαδικασιών, δημοπρασίες φάσματος -έννοιες όπως αυτές είναι δυσπρόσιτες για τους μη ειδικούς. Όμως το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας είναι ήδη ορατό. Για παράδειγμα, από τον περασμένο μήνα δεν χρειάζεται να επισκεφθεί ένας πολίτης την εφορία για να δηλώσει ένα γάμο ή ένα διαζύγιο, καθώς τα συστήματα ενημερώνονται αυτόματα. Κάθε μήνα θα προστίθενται τέτοιου τύπου “ απλοποιήσεις”».

Τι χρειάζεστε για αλλαγή ταυτότητας; Δείτε τα δικαιολογητικά που απαιτούνται!

Ταυτότητα για πρώτη φορά ή επανέκδοση λόγω κλοπής απώλειας, κλοπής ή φθοράς. Μην αγχώνεστε. Δείτε όλα τα δικαιολογητικά που πρέπει να έχετε για έκδοση ταυτότητας 2019.

Δείτε επίσης: Αυτές θα είναι οι νέες ταυτότητες! Πότε θα τις πάρουμε; (Video)

Για να μην ταλαιπωρείστε άδικα, προετοιμαστείτε αναλόγως πριν πάτε στο αστυνομικό τμήμα. Δείτε τι θα χρειαστείτε!

Δικαιολογητικά για ταυτότητα 2019: Έκδοση για πρώτη φορά

Για την έκδοση δελτίου ταυτότητας υποβάλλονται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο, στην αρμόδια αστυνομική αρχή, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

Δύο (02) πρόσφατες ασπρόμαυρες φωτογραφίες (για ταυτότητα), διαστάσεων 3,6*3,6 cm.

Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση, για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση των στοιχείων του αιτούντος, από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή προς υπογραφή.

Η διαδικασία αναζήτησης των στοιχείων μέσω του (ΟΠΣΕΔ), δεν εφαρμόζεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

Ο δήμος στα δημοτολόγια του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών δεν διαθέτει διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) και

Δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό

Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του δήμου στα δημοτολόγια, του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών.

Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας, η οποία συμπληρώνεται από την αρμόδια Αρχή έκδοσης με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού

Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό γέννησης. Η αίτηση εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή προς υπογραφή.

Βεβαίωση Νοσηλευτικού Ιδρύματος ή Υγειονομικού Εργαστηρίου για την ομάδα Αίματος και το RHESUS (εφόσον επιθυμείτε την αναγραφή τους στο δελτίο σας.)

Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων «ΕΠΩΝΥΜΟ, ΟΝΟΜΑ και ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΕΡΑ» των ενδιαφερόμενων, με λατινικούς χαρακτήρες (εφόσον επιθυμείτε αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική υπεύθυνη δήλωση).

Για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας, απαιτείται η βεβαίωση των στοιχείων του αιτούντος από έναν μάρτυρα. Σε περίπτωση ανηλίκου, η βεβαίωση των στοιχείων του γίνεται από έναν γονέα του ή από εκείνον που έχει την επιμέλεια ή επιτροπεία του.

** H Αρχή έκδοσης του δελτίου ταυτότητας αναζητά αυτεπάγγελτα το απαιτούμενο πιστοποιητικό γέννησης για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), του Υπουργείου Εσωτερικών.

Επική γκάφα: Ξέχασαν να συμπεριλάβουν τα δακτυλικά αποτυπώματα στις νέες αστυνομικές ταυτότητες!

Οι κυβερνητικές γκάφες δεν έχουν τέλος. Στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις για τα πολυδιαφημιζόμενα νέα δελτία αστυνομικών ταυτοτήτων ξέχασαν οι συναρμόδιοι υπουργοί να προβλέψουν ότι οι νέες αστυνομικές ταυτότητες θα έχουν δακτυλικό αποτύπωμα και τώρα στο και ένα έβγαλαν νέα υπουργική απόφαση η οποία προβλέπει ότι οι νέες ταυτότητες θα έχουν, αφενός δύο δακτυλικά αποτυπώματα και αφετέρου υπάρχει πρόβλεψη και για τα άτομα που έχουν υποστεί ακρωτηριασμό ή αντιμετωπίζουν άλλα προβλήματα στα άνω άκρα.

Όμως, με την ευκαιρία αυτή, οι συναρμόδιοι υπουργοί προσέθεσαν ότι οι νέες ταυτότητες θα περιλαμβάνουν και άλλα «στοιχεία που απαιτούνται για τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης».

Ειδικότερα, η υπ΄ αριθμ. 8200/0-297647/10-04-2018 απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών Νίκου Τόσκα και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γεωργίου Χουλιαράκη για την «έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών» (ΦΕΚ 1476, Β΄, 27 Απριλίου 2018), στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 αναφέρει:

«Άρθρο 3

4. Στο ενσωματωμένο ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης, αποθηκεύονται φωτογραφία του κατόχου σε ψηφιακή μορφή, τα στοιχεία της Μηχανικώς Αναγνώσιμης Ζώνης του δελτίου (MRZ), τα στοιχεία που απαιτούνται για τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθώς και επώνυμο πατέρα, επώνυμο μητέρας, ύψος του κατόχου (μετά τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας), ο Δήμος εγγραφής και ο αριθμός δημοτολογίου και ο τόπος έκδοσης του δελτίου».

Τώρα, ένα χρόνο μετά, με νέα απόφαση (αριθμ. 8200/0-181621/2019) της υπουργού Προστασίας του Πολίτη Όλγας Γεροβασίλη και αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γεωργίου Χουλιαράκη (ΦΕΚ 1671, Β΄, 14 Μαϊου 2019), τροποποιείται η προηγούμενη κοινή υπουργική απόφαση 8200/0-297647/10-4-2018.

Συγκεκριμένα, αντικαθίσταται η παράγραφος 4 του άρθρου 3 της προηγούμενης κοινής υπουργικής απόφασης του έτους 2018 ως εξής:

«4. Στο ενσωματωμένο ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης, αποθηκεύονται φωτογραφία του κατόχου σε ψηφιακή μορφή, τα στοιχεία της Μηχανικώς Αναγνώσιμης Ζώνης του δελτίου (MRZ) και δύο (2) δακτυλικά αποτυπώματα των δεικτών και των δύο χεριών του αιτούντος. Σε περίπτωση μόνιμης ή προσωρινής αδυναμίας λήψης δακτυλικού αποτυπώματος δείκτη, λαμβάνεται κατά σειρά αποτύπωμα του αντίχειρα, μέσου ή παράμεσου του ιδίου χεριού, ενώ στην περίπτωση μονόχειρα λαμβάνεται αποτύπωμα και δεύτερου δακτύλου από το υπάρχον χέρι, με την ίδια ως άνω σειρά. Η μόνιμη ή προσωρινή αδυναμία λήψης δακτυλικών αποτυπωμάτων, πέραν των περιπτώσεων εμφανούς ακρωτηριασμού, αποδεικνύεται με ιατρικό πιστοποιητικό, το οποίο φέρει την υπογραφή ιατρού αντίστοιχης ειδικότητας με την πάθηση που βεβαιώνεται. Επιπλέον, στο ως άνω ηλεκτρονικό μέσο αποθηκεύονται το επώνυμο πατέρα, επώνυμο μητέρας, το ύψος του κατόχου (μετά τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας), ο Δήμος εγγραφής, ο αριθμός δημοτολογίου και ο τόπος έκδοσης του δελτίου, ενώ θα δύναται να αποθηκευτούν τα στοιχεία που απαιτούνται για τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εάν αποφασισθεί να συμπεριληφθούν στο εν λόγω μέσο».

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share