Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

Μεταλλαγμένα κουνούπια «Φρανκενστάιν»!

Σοκ!

6 Ιανουαρίου 2020 21:42
Μεταλλαγμένα κουνούπια «Φρανκενστάιν»!

Το σχέδιο ήταν απλό: να τροποποιηθούν γενετικά τα κουνούπια έτσι ώστε να είναι στείρα, να αναμειχθούν με τα κανονικά έντομα, τα οποία μεταδίδουν πολλές ασθένειες και ως αποτέλεσμα να δουν τον πληθυσμό τους να μειώνεται. Δυστυχώς, αυτό δεν φαίνεται να λειτούργησε. Επίσης δείτε 10 λόγους που τα κουνούπια επιλέγουν εσένα αντί των άλλων!

Σκοπός αυτού του γενετικού πειράματος ήταν να αναχαιτιστεί ο ιός Ζίκα, εξοντώνοντας τα έντομα που τον μετέφεραν. Τα γενετικά τροποποιημένα κουνούπια αναμείχθηκαν με τον κανονικό πληθυσμό και για μια σύντομη χρονική περίοδο ο αριθμός τους στο Jacobino της Βραζιλίας μειώθηκε, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Nature Scientific Reports. Αλλά 18 μήνες αργότερα ο πληθυσμός άρχισε να αυξάνεται, όπως αναφέρει το New Atlas - και ακόμη χειρότερα, τα νέα γενετικά υβρίδια μπορεί να είναι ακόμα πιο ανθεκτικά στις μελλοντικές προσπάθειες μείωσης του πληθυσμού τους.

Επιστήμονες σε απόγνωση

Το πλήθος των κουνουπιών που μπορούν να μεταδώσουν επικίνδυνες ασθένειες όπως ο ιός Zika, ο δάγκειος πυρετός και η ελονοσία αυξάνεται περισσότερο από ποτέ εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Για την καταπολέμησή τους, οι επιστήμονες προσπάθησαν αρκετές φορές να τα τροποποιήσουν γενετικά, ώστε να μην μπορούν να αναπαραχθούν.

Οι επιστήμονες ισχυρίζονταν ότι «τα γονίδια από το στέλεχος απελευθέρωσης δεν θα εισέρχονταν στο γενικό πληθυσμό καθώς οι απόγονοι θα πέθαιναν», δήλωσε στο New Atlas ο ερευνητής του Yale, Jeffrey Powell, ένας από τους ερευνητές της νέας επιστημονικής δημοσίευσης. «Δυστυχώς αυτό δεν συνέβη».

Παριστάνοντας τον Θεό

Στη Βραζιλία, τα κουνούπια ζευγάρωσαν με τον γονιδιακά τροποποιημένο πληθυσμό και ενδεχομένως να αναπτυχθεί ένα νέο είδος γενετικού υβριδίου που να είναι πιο ισχυρό. Ενώ η νέα αλλαγή δεν είναι εγγενώς επικίνδυνη - ή τουλάχιστον όχι περισσότερο - οι επιστήμονες πίσω από την έρευνά υποστηρίζουν ότι δεν καταλαβαίνουν πλήρως πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα για τις μελλοντικές γενιές. «Είναι το απροσδόκητο αποτέλεσμα που μας προβληματίζει», ανέφερε ο Powell.

Η επιστημονική δημοσίευση προκάλεσε εκτεταμένες αντιδράσεις προκάλεσε την αντίδραση της εταιρείας που δημιούργησε τα γενετικά τροποποιημένα κουνούπια, της Οxitec. Μάλιστα μία συγκεκριμένη φράση της μελέτης ήταν εκείνη στην οποία διαφωνούσε όχι μόνο η εταιρεία αλλά και ανεξάρτητος ειδικός που εξέτασε την υπόθεση.

Ο ισχυρισμός ότι «είναι πολύ πιθανό» να έχει δημιουργηθεί ένας νέος πληθυσμός πιο ισχυρός από τους προηγούμενους μέσα από τη φυσική διαδικασία βελτιώσης των γονιδίων, ήταν αυτός στον οποίο αντέδρασε η εταιρεία και η οποία ανέφερε ότι δεν υπάρχουν δεδομένα μέσα στην έρευνα που να στηρίζουν αυτόν τον ισχυρισμό. «Αποτελεί απλώς μία υπόθεση και αν η μελέτη ανέφερε ότι ”είναι πιθανό να υπάρξει ως αποτέλεσμα η δημιουργία ενός πιο ισχυρού πληθυσμού", με μελλοντικά πειράματα θα επιβεβαιώναμε ή θα απορρίπταμε την υπόθεση. Δεν θα υπήρχε απολύτως κανένα θέμα. Πιθανώς μάλιστα να μην κάναμε καν αυτή τη συζήτηση».

Συναγερμός στο Αιγαίο: Νέες τουρκικές προκλήσεις ανήμερα των Θεοφανείων!

Συναγερμός στο Αιγαίο ακόμα και την ημέρα των Θεοφανείων με τους Τούρκους να συνεχίζουν τις προκλητικές τους ενέργειες! Ενώ, είχαν προηγηθεί παραβιάσεις πάνω από Παναγιά και Οινούσσες!

Δύο τουρκικά F-16 προχώρησαν σήμερα σε μια παραβίαση του ελληνικού εναέριου χώρου και σε μια παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών αδιαφορώντας πλήρως για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης που έχουν υπογράψει οι δύο χώρες για τον σεβασμό και την αποφυγή στρατιωτικών ενεργειών στις μεγάλες εθνικές και θρησκευτικές εορτές.

Η πτήση των τουρκικών F-16 έγινε στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο και σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.

Ειδήσεις