Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

Βροχή από πεφταστέρια την Κυριακή!

Ένα ξεχωριστό φαινόμενο!

15 Νοεμβρίου 2019 10:25
Βροχή από πεφταστέρια την Κυριακή!

Το φετινό θέαμα της φθινοπωρινής «βροχής» των διαττόντων αστέρων Λεοντιδών θα μπορέσουμε να απολαύσουμε την Κυριακή. Τα πεφταστέρια θα κορυφωθούν το βράδυ της Κυριακής 17 Νοεμβρίου και η "βροχή" θα διαρκήσει μέχρι τα χαράματα της Δευτέρας στο βόρειο ημισφαίριο!

Δείτε επίσης: Σάκης Αρναούτογλου: Η περιοχή που κινδυνεύει από τα ακραία φαινόμενα! (Video)

Αν δεν υπάρχουν σύννεφα, οι συνθήκες θα είναι κατάλληλες για νυχτερινή παρατήρηση, με δεδομένο ότι η επόμενη πανσέληνος θα είναι στις 23 Νοεμβρίου, με τον ουρανό να είναι σκοτεινός.

Οι Λεοντίδες είναι μια μέσης θεαματικότητας βροχή διαττόντων, η οποία όμως κατά καιρούς εξελίσσεται σε άκρως εντυπωσιακή. Συνήθως δημιουργεί 15 «πεφταστέρια» ανά ώρα, αλλά κάθε περίπου 33 χρόνια εμφανίζουν ένα περιοδικό αποκορύφωμα με εκατοντάδες ή και χιλιάδες μετέωρα την ώρα. Η πιο θεαματική χρονιά τους ήταν το 2001.

Η βροχή των διαττόντων διαρκεί από τις 6 έως τις 30 Νοεμβρίου και φαίνεται να προέρχεται από τον αστερισμό του Λέοντα, απ’ όπου πήρε και το όνομά της. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τα σωματίδια της σκόνης που έχει αφήσει πίσω της η ουρά του κομήτη 55Ρ/Τέμπλ-Τατλ, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1865 και κάθε Νοέμβριο τα απομεινάρια του διασταυρώνονται με την τροχιά της Γης. Ο κομήτης θα πλησιάσει ξανά τη Γη το 2031.

Καθώς η Γη περιφέρεται γύρω από τον Ήλιο, τα απομεινάρια του κομήτη συναντούν το ανώτερο στρώμα της ατμόσφαιρας του πλανήτη μας, αναφλέγονται λόγω της τριβής και σχηματίζουν φωτεινές σφαίρες, γνωστές ως «πεφταστέρια» ή διάττοντες ή μετέωρα.

Τα «πεφταστέρια» του φθινοπώρου ήταν στις (21/10)!

Οι Ωριωνίδες, η βροχή από αστέρια, ή αλλιώς «πεφταστέρια» του φθινοπώρου, κορυφώνονται το βράδυ της Δευτέρας προς χαράματα Τρίτης στο βόρειο ημισφαίριο, που περιλαμβάνει και τη χώρα μας!

Δείτε επίσης: Τα συγκινητικά «αντίο» των φίλων της αστροφυσικού: «Θα σε ψάχνουμε στα αστέρια» (photos)

Οι Ωριωνίδες είναι μια μέτριας έντασης βροχή διαττόντων, που κάθε χρόνο εμφανίζονται από τις 2 Οκτωβρίου έως τις 7 Νοεμβρίου. Οι καλύτερες ώρες για παρατήρηση είναι με κατεύθυνση προς την Ανατολή, λίγο μετά τα μεσάνυχτα και πριν την αυγή.

Τι είναι οι Ωριωνίδες;

Οι Ωριωνίδες ονομάσθηκαν έτσι, επειδή φαίνεται να προέρχονται από τον αστερισμό του Ωρίωνα, ενώ δημιουργούνται από την 'ουρά' που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης του Χάλεϊ. Δεκάδες μετέωρα -συνήθως γύρω στα 20 την ώρα- εισέρχονται και καίγονται στην ατμόσφαιρα της Γης.

Τα «πεφταστέρια» τους είναι γρήγορα και συχνά κινούνται με μεγάλη ταχύτητα έως 67 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο, αφήνοντας έντονα ίχνη στον ουρανό.

Έχει πανσέληνο και βλέπετε περίεργα όνειρα; Υπάρχει λόγος!

Αν έχει πανσέληνο μην φοβηθείτε αν δείτε περίεργα όνειρα! Υπάρχει λόγος που συμβαίνει αυτό! Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν βρετανοί ερευνητές, οι άνθρωποι βλέπουν τα πιο περίεργα και πιο συναρπαστικά όνειρα όταν έχει πανσέληνο.

Οι ερευνητές ισχυρίζονται, ακόμη, ότι το περιεχόμενο των ονείρων, που βλέπει κάποιος, δεν αλλάζει ανάλογα με τις εποχές ή τις ημέρες της εβδομάδας. Ποια είναι η Μόρα και γιατί έρχεται όταν κοιμάσαι;

Όμως, την εβδομάδα λίγο πριν και λίγο μετά την πανσέληνο, τα όνειρα των ανθρώπων είναι «πιο παράξενα και περίεργα».

Ο ψυχολόγος Ρίτσαρντ Γουισμάν οδηγήθηκε σε αυτήν την… «περίεργη» ανακάλυψη, καθώς ανέλυε τα όνειρα 1.000 εθελοντών, στους οποίους οι ερευνητές έπαιζαν διάφορους ήχους ενώ κοιμόντουσαν.

«Κάποιοι ονειρεύονταν, για παράδειγμα, ότι πετούσαν με ένα δράκο και στη συνέχεια κατέβαιναν από την πλάτη του και… έπιναν καφέ με τον George Clooney. Ορισμένοι έβλεπαν ότι είναι υπερήρωες, που πολεμούσαν το κακό» ανέφερε ο ίδιος.

«Στην πλειοψηφία τους τα όνειρα ήταν, βέβαια, πολύ συνηθισμένα και πεζά, όπως για παράδειγμα μια κλασική ημέρα σε ένα γραφείο» πρόσθεσε ο ίδιος.

Τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας συνδέονται με αυτά που είχαν βρει πριν από περίπου ένα χρόνο ελβετοί ερευνητές, οι οποίοι υποστήριζαν ότι μας παίρνει πιο πολύ χρόνο για να αποκοιμηθούμε όταν έχει πανσέληνο, ενώ η συνολική διάρκεια του ύπνου μας μειώνεται επίσης κατά 20 λεπτά.

Ο καθηγητής Γουάισμαν πιστεύει, ακόμη, ότι οι αλλαγές που παρατηρούνται στα επίπεδα μελατονίνης στον οργανισμό, μπορεί να ευθύνονται για τις… «ενοχλήσεις» αυτές στα όνειρα των ατόμων.

Μέσα από τη μελέτη του, ο ίδιος, ανακάλυψε ακόμη ότι οι ήχοι της Φύσης (κελάηδισμα πουλιών και θρόισμα των φύλλων) έκανε τους εθελοντές να βλέπουν πιο «λουλουδάτα και πράσινα όνειρα», ενώ το κρώξιμο των γλάρων τους έκανε να ονειρεύονται τη θάλασσα.

Οι ήχοι από κόρνες αυτοκινήτων και την κίνηση στους δρόμους, αναστάτωνε τον ύπνο και τα όνειρα των εθελοντών.

«Βρήκαμε ένα τρόπο για να βοηθάμε τους ανθρώπους να βλέπουν πιο ήρεμα και γλυκά όνειρα. Αυτό ίσως αποτελέσει τη βάση για μια νέου τύπου θεραπεία, για εκείνους που υποφέρουν από συγκεκριμένα ψυχολογικά προβλήματα, όπως για παράδειγμα η κατάθλιψη» συνέχισε ο καθηγητής.

Τα αποτελέσματα της μελέτης του δημοσιεύτηκαν σε ένα βιβλίο με τίτλο «Night School».

Ειδήσεις