Τετάρτη, 17 Απριλίου 2024

Διπλώματα οδήγησης: Έρχονται ριζικές αλλαγές!

Έρχονται τα πάνω κάτω!

26 Σεπτεμβρίου 2019 10:30
Διπλώματα οδήγησης: Έρχονται ριζικές αλλαγές!

Προτεραιότητα θα δοθεί στην απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης αδειών οδήγησης και στην επίτευξη της διαλειτουργικότητας των μητρώων που τηρούνται στο υπουργείο Υποδομών!

Σε ριζικές αλλαγές ως προς την έκδοση, ανανέωση και αντικατάσταση των διπλωμάτων οδήγησης θα προχωρήσουν από κοινού τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Μεταφορών.

Προτεραιότητα θα δοθεί στην απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης αδειών οδήγησης και στην επίτευξη της διαλειτουργικότητας των μητρώων που τηρούνται στο υπουργείο Υποδομών.

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr: Τι πρέπει να κάνετε αν χάσετε ή σας κλέψουν το δίπλωμα οδήγησης;

Τα θέματα αυτά συζήτησαν σήμερα σε συνάντηση που είχαν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης και οι υφυπουργοί Γρηγόρης Ζαριφόπουλος και Γιώργος Γεωργαντάς με τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να συσταθεί ομάδα εργασίας ώστε να καταγραφούν οι απαιτούμενες ενέργειες για την έκδοση και ανανέωση των αδειών οδήγησης με κύριο στόχο ορισμένες από τις απαραίτητες διαδικασίας να μπορούν να ολοκληρώνονται ψηφιακά χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του ενδιαφερομένου. Για το λόγο αυτό θα προχωρήσει και η δημιουργία πλατφόρμας υποβολής δικαιολογητικών, ενώ στις πρωτοβουλίες των δύο υπουργείων συγκαταλέγεται και η δημιουργία Εθνικού Μητρώου Οχημάτων.

Με την ευκαιρία να σας θυμίσουμε: Προσοχή: Εκατομμύρια Έλληνες οδηγοί χάνουν το δίπλωμα οδήγησης!

Παράλληλα εξετάζεται και η απλούστευση των διαδικασιών σχετικά με τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για την ανανέωση της άδειας οδήγησης των οδηγών άνω των 74 ετών. Αντικείμενο της συνεργασίας των δύο υπουργείων θα είναι και η ψηφιοποίηση των μητρώων του υπουργείου Μεταφορών τόσο για τα φορτηγά Δ.Χ. όσο και για τα δημόσια ΚΤΕΟ.

Ριζικές αλλαγές στον ΚΟΚ: Έρχονται νέες και πιο αυστηρές ποινές!

Αφαίρεση διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια είναι ορισμένα μόνο από τα μέτρα που εξετάζουν ομάδες εργασίες του υπουργείου Μεταφορών για συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Συμπεριφοράς (ΚΟΚ). Προσοχή: 100 ευρώ πρόστιμο για κάτι που κάνει το 99% των Ελλήνων οδηγών!

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες οι προτάσεις των ομάδων εργασίας θα είναι έτοιμες για να παρουσιαστούν στον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων ένα συνολικό σχέδιο προκειμένου να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς.

Πάντα σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κ.λπ.), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό.

Ωστόσο, φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό, ώστε οι παραβάτες να σκεφτούν δύο φορές εάν πράγματι πρέπει να παραβιάσουν τον ΚΟΚ.

Μάλιστα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις και για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια) ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9), το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι στις δράσεις του συγκαταλέγονται:

– Η έκδοση Τεχνικών Οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που αποσκοπούν στην αποφυγή ή μείωση των ατυχημάτων και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.

– Η ένταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διατάξεων που προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

– Η διαμόρφωση νέου πλαισίου για παραβάσεις του ΚΟΚ που σχετίζονται με αντικοινωνικές και επικίνδυνες για την πρόκληση ατυχημάτων συμπεριφορές.

– Η διαμόρφωση -στο προσεχές διάστημα- κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, αυτοεξισσοροπούμενα κ.λπ.).

Η πρόταση της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ, η οποία δεν νομοθετήθηκε, προέβλεπε οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών να απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και έθετε ηλικιακά όρια (πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα). Παράλληλα, υποχρεούνταν να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.

Αναλυτικότερα, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα κατηγοριοποιούνταν ανάλογα με την ταχύτητά τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνταν ως πεζοί και μπορούσαν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ποδήλατα και επιτρεπόταν να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα, οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονταν με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούσαν εκτός επιτρεπόμενων χώρων.

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share