Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024

Ριζικές αλλαγές στον ΚΟΚ: Έρχονται νέες και πιο αυστηρές ποινές!

Τι θα προβλέπει για τα πατίνια;

20 Σεπτεμβρίου 2019 11:35
Ριζικές αλλαγές στον ΚΟΚ: Έρχονται νέες και πιο αυστηρές ποινές!

Αφαίρεση διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια είναι ορισμένα μόνο από τα μέτρα που εξετάζουν ομάδες εργασίες του υπουργείου Μεταφορών για συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Συμπεριφοράς (ΚΟΚ). Προσοχή: 100 ευρώ πρόστιμο για κάτι που κάνει το 99% των Ελλήνων οδηγών!

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες οι προτάσεις των ομάδων εργασίας θα είναι έτοιμες για να παρουσιαστούν στον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων ένα συνολικό σχέδιο προκειμένου να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς.

Πάντα σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κ.λπ.), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό.

Ωστόσο, φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό, ώστε οι παραβάτες να σκεφτούν δύο φορές εάν πράγματι πρέπει να παραβιάσουν τον ΚΟΚ.

Μάλιστα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις και για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια) ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9), το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι στις δράσεις του συγκαταλέγονται:

– Η έκδοση Τεχνικών Οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που αποσκοπούν στην αποφυγή ή μείωση των ατυχημάτων και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.

– Η ένταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διατάξεων που προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

– Η διαμόρφωση νέου πλαισίου για παραβάσεις του ΚΟΚ που σχετίζονται με αντικοινωνικές και επικίνδυνες για την πρόκληση ατυχημάτων συμπεριφορές.

– Η διαμόρφωση -στο προσεχές διάστημα- κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, αυτοεξισσοροπούμενα κ.λπ.).

Η πρόταση της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ, η οποία δεν νομοθετήθηκε, προέβλεπε οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών να απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και έθετε ηλικιακά όρια (πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα). Παράλληλα, υποχρεούνταν να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.

Αναλυτικότερα, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα κατηγοριοποιούνταν ανάλογα με την ταχύτητά τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνταν ως πεζοί και μπορούσαν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ποδήλατα και επιτρεπόταν να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα, οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονταν με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούσαν εκτός επιτρεπόμενων χώρων.

60% Ελλήνων οδηγών θα χάσουν το δίπλωμα οδήγησης! Δείτε ποιοι

Αλλαγές ξανά στο θέμα των διπλωμάτων οδήγησης σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών και για τους 74χρονους.

Οι γιατροί λοιπόν και όχι οι εξεταστές του υπουργοί Μεταφορών θα είναι αυτοί που θα αποφασίζουν για την ικανότητα των οδηγών στην ηλικία των 74 ετών και θα τους δίνουν ή όχι τη δυνατότητα να καθίσουν ξανά πίσω από το τιμόνι. Χάνουν τα διπλώματα οδήγησης ένας στους δύο Έλληνες! - Ποιοι θα ξαναδώσουν εξετάσεις;

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Τα Νέα όσοι συμπληρώνουν το 74ο έτος δεν θα πρέπει να απευθυνθούν στους εξεταστές διπλωμάτων οδήγησης του υπουργείου Μεταφορών, όπως ίσχυε έως τώρα, ούτε όμως να περιμένουν με τις ώρες στην αναμονή και τις ουρές στο υπουργείο για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Μεταφορών η αρμοδιότητα πλέον θα δοθεί στους γιατρούς, οι οποίοι θα αποφαίνονται εάν ο υποψήφιος (74χρονος) είναι κατάλληλος για να καθίσει πίσω από το τιμόνι και να οδηγήσει.

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, ανέφερε πως ο νέος νόμος που εφαρμόζεται από το φθινόπωρο έχει δημιουργήσει καθυστερήσεις στην έκδοση τουλάχιστον 100.000 διπλωμάτων με αποτέλεσμα ο κόσμος να ταλαιπωρείται.

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share