Σκλαβενίτης: Αλλαγή σοκ για τους εργαζόμενους!
Δείτε αναλυτικά!
Η είδηση για την αλλαγή που έκανε ο Σκλαβενίτης έχει προκαλέσει σοκ...
Υπογράφηκε μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις η επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση των εργαζομένων της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη με την διοίκηση της εταιρείας
Η παροχή ομαδικού προγράμματος ασφάλισης για το σύνολο των εργαζομένων της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη είναι η σημαντικότερη αλλάγή που φέρνει η ανανέωση της επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης με το Σωματείο Εργαζομένων της αλυσίδας.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ασφαλιστικό συμβόλαιο στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα, από άποψη αριθμού εργαζομένων, καθώς αφορά τους περίπου 24.000 υπαλλήλους της εταιρείας.
Ομαδική ασφάλιση
Η επαναφορά της ομαδικής ασφάλισης ήταν ένα πάγιο αίτημα των πρώην εργαζόμενων στην Μαρινόπουλος καθώς τους την παρείχε η προηγούμενη εταιρεία μέχρι ένα διάστημα πριν την κατάρρευση της. Πλέον επανέρχεται και αφορά το σύνολο των υπαλλήλων της Σκλαβενίτης.
Η συλλογική σύμβαση περιλαμβάνει και την δυνατότητα απουσίας με αποδοχές σε εργαζόμενους με παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Σε επίπεδο οικονομικών απολαβών αυτές μένουν ανεπηρέαστες από την ανανέωση της συλλογικής σύμβασης. Υπενθυμίζεται ότι τον Μάιο του 2017 η διοίκηση της Σκλαβενίτης είχε προχωρήσει σε αυξήση που έφθανε έως και 46% στους χαμηλόμισθους με αποτέλεσμα οι συνολικές βασικές απολαβές να διαμορφώνονται στα 860 ευρώ.
Σωματείο Εργαζομένων
Στην ανακοίνωση του το Σωματείο Εργαζομένων στην Ε.Υ. Σκλαβενίτη αναφέρει: "Συνάδελφοι, σίγουρα η σύμβαση αυτή δεν είναι εκείνη που θα καλύπτει όλες τις πραγματικές μας ανάγκες. Είναι όμως μια σύμβαση που ειδικά για τους εργαζόμενους της πρώην Μαρινόπουλος και όχι μόνο, συνεχίζει να διασφαλίζει στο ακέραιο όλα τους τα δικαιώματα αλλά και να τα διευρύνει.
Αυτή η σύμβαση αλλά και ότι έχει πετύχει το Σωματείο μας από την απόφαση εξυγίανσης μέχρι και σήμερα, αποδεικνύει με τον ποιο ολοφάνερο τρόπο ότι όταν οι εργαζόμενοι είναι ενωμένοι και σωστά προσανατολισμένοι γύρω από το Σωματείο τους και δεν είναι επιρρεπείς είτε σε διάφορες σειρήνες είτε σε «τοξικές καταστροφολογίες», μπορούν ακόμη και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες να πετύχουν πολλά".
Σκλαβενίτης: Η τεράστια οικονομική καταστροφή, ο στιγματισμός και η κυριαρχία στην αγορά!
Λίγοι είναι αυτοί που ξέρουν την ιστορία του Σκλαβενίτη αλλά και την οικονομική ζημιά που είχε πάθει!
Όταν ένας εκπρόσωπος γερμανικής ομάδας εμπειρογνωμόνων επισκέφθηκε την αλυσίδα Σκλαβενίτης και ενημερώθηκε ότι η εν λόγω εταιρεία, μολονότι διέθετε μόλις 36 καταστήματα –όλα στην Αττική-, είναι η πλέον κερδοφόρος ελληνική αλυσίδα τροφίμων, ξεστόμισε με έκπληξη: «Αυτή η εταιρεία αποτελεί φαινόμενο».
Όλα αυτά για μια επιχείρηση που δεν έχει διαφημιστεί ποτέ στην τηλεόραση και η οποία, σε πείσμα των παγκοσμιοποιημένων καιρών, αρνείται με σθένος να πουληθεί σε πολυεθνικούς ομίλους. Αφεντικά για φίλημα: 3 εργοδότες - φαινόμενα, που ξεχωρίζουν στην Ελλάδα της κρίσης!
Η ιστορία της οικογένειας Σκλαβενίτη διαδραματίζεται στη Λευκάδα, στη δεύτερη δεκαετία του 20ού αιώνα.
Εκεί, ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης, πατέρας τεσσάρων παιδιών, δραστηριοποιείται εμπορικά εισάγοντας ξύλο και εξάγοντας 1κρασί. Η εταιρεία του ήταν άκρως επιτυχημένη, τουλάχιστον έως το 1936, όταν συνέβη ένα ατύχημα σε μια μεγάλη παρτίδα εμπορευμάτων που προοριζόταν για το εξωτερικό. Η οικονομική ζημιά μπορεί να ήταν δυσβάσταχτη, όμως, σε μια εποχή όπου η αποτυχία αποτελούσε στίγμα για την προσωπικότητα κάποιου, θα ωχρειούσε μπροστά στη ζημιά που υπέστη η αξιοπιστία και η φήμη της οικογένειας. Αναγκασμένη κατά κάποιο τρόπο αλλά και αναζητώντας ένα νέο ξεκίνημα, η οικογένεια Σκλαβενίτη καταφθάνει στην Αθήνα, όπου δυστυχώς οι συνθήκες δεν είναι και οι πλέον ιδανικές, λόγω του επικείμενου πολέμου.
Στην κατοχή, η φτωχή οικογένεια θα δοκιμαστεί σκληρά και θα λυγίσει, αφού και οι δύο γονείς λιμοκτονούν και πεθαίνουν. Τότε, ως προστάτης της οικογένειας αναλαμβάνει ο μεγαλύτερος γιος, ο 18χρονος Ιωάννης, ο οποίος κρατάει τα λογιστικά βιβλία σε μια βιοτεχνία οικιακών σκευών. Στη βιοπάλη θα μπει σύντομα και ο μικρότερος αδερφός του, Σπύρος, που θα απασχοληθεί σε εργοστάσιο σαπωνοποιίας αλλά και στον Ερυθρό Σταυρό ως φύλακας.
Εικάζεται, μάλιστα, ότι αναπτύσσουν και πολεμική δράση σε ομάδα κρούσης με έδρα τα Πετράλωνα, αν και κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ από την ιδιαίτερα φειδωλή οικογένεια. Η πρώτη επιχειρηματική δραστηριότητα των δύο αδερφών συμπίπτει με το τέλος του πολέμου, όταν αρχίζουν να διαθέτουν στην Κεντρική Αγορά κανναβούρι, κεχρί, καθώς και είδη πρώτης ανάγκης.
Σύντομα θα στραφούν στο εμπόριο μπαχαρικών και ειδών μαναβικής, όπου θα γνωρίσουν τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο, με τον οποίον το 1954 προχωρούν στη σύσταση χονδρεμπορικής εταιρείας, της ‘’Σκλαβενίτης & Σία’’, με αντικείμενο την πώληση τροφίμων και έδρα τα Πετράλωνα.
Λίγα χρόνια αργότερα, οι τρεις φίλοι αποφασίζουν να εκμεταλλευτούν ένα νέο μέσο, το τηλέφωνο, το οποίο είχε αρχίσει να ‘’διεισδύει’’ στο μέσο ελληνικό νοικοκυριό. Πρωτοτυπούν, λοιπόν, ιδρύοντας δίπλα στον Κηφισό, σε μια περιοχή που τότε υπήρχαν μόνο χωράφια, την ‘’ΤΥΛΕΞΥΠ’’, την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Ελλάδα. Χάρη στις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές της, η πρώτη εταιρεία τύπουdelivery στην Ελλάδα θα γινόταν γνωστή σε όλο το λεκανοπέδιο και ουσιαστικά θα αποτελούσε τον προάγγελο για την ενασχόληση των τριών ανδρών με τα σούπερ μάρκετ. Όντως, το 1969, στο τέλος μιας δεκαετίας όπου η χώρα μας γνώρισε σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ιδρύεται το πρώτο σούπερ μάρκετ της εταιρείας, το οποίο ήταν και το μεγαλύτερο στη χώρα, με χώρους πώλησης που έφθαναν τα 2.000 τ.μ.
Υιοθετώντας ως σλόγκαν το «τόσο φθηνά, όσο πουθενά» και με την άριστη ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών που προσέφερε (λέγεται ότι οι εργαζόμενοι της εν λόγω αλυσίδας είναι οι καλύτερα αμειβόμενοι στον χώρο των σούπερ μάρκετ – αρκετοί δε θα έπαιρναν σύνταξη από την εταιρεία), το νέο κατάστημα θα προσελκύσει ορδές πελατών, ενώ θα ‘’ανοίξει την όρεξη’’ των ιδρυτών, που μέσα στα επόμενα χρόνια θα ανοίξουν άλλα δύο καταστήματα, στο Περιστέρι και τα Καμίνια.
Όλα αυτά ωθούν και τον τρίτο αδερφό, που έως τότε είχε επιλέξει την καριέρα στρατιωτικού, τον Νάσο Σκλαβενίτη, να προσχωρήσει στην εταιρεία – εν τέλει, ‘’εκτός νυμφώνος’’ έμεινε μόνο η Θεοδώρα, το πρωτότοκο τέκνο, αφού τα χρόνια εκείνα δεν ήταν ‘’πρέπων’’ -ιδιαίτερα σε συντηρητικές οικογένειες- για μια γυναίκα να ασχοληθεί με τις επιχειρήσεις.
Έκτοτε η ανάπτυξη είναι σταθερή, αφού μέχρι το 1993, χρονιά θανάτου του Ιωάννη Σκλαβενίτη, θα ιδρυθούν, κυρίως σε περιοχές όπου έως τότε ‘’βασίλευαν’’ τα μπακάλικα, 26 νέα καταστήματα – σήμερα η εταιρεία διαθέτει 71 καταστήματα (από αυτά, τα 35 λειτούργησαν από το 2006 και μετά).
Παρά την συνειδητή απόφαση να μην επεκταθεί η αλυσίδα εκτός Αττικής, η κερδοφορία και οι πωλήσεις της παρέμεναν όλα αυτά τα χρόνια σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, τραβώντας την προσοχή ξένων ομίλων που κατά καιρούς έκαναν δελεαστικές προτάσεις.
Παροιμιώδης ήταν η λευκή επιταγή που προσέφερε το 1999 ο τότε μάνατζερ της Carrefour, για να εισπράξει την ευγενική απάντηση από τον Σπύρο Σκλαβενίτη: «Μα δεν καταλάβατε, δεν σκοπεύουμε να πουλήσουμε».
Η απάντηση του εκνευρισμένου μάνατζερ ήταν μάλλον αλαζονική: «Σε πέντε χρόνια θα αναγκαστείτε να πουλήσετε, αλλά με τους δικούς μας όρους».
Μπορεί τα πέντε χρόνια να πέρασαν και ο Σπύρος Σκλαβενίτης, ο τελευταίος επιζών εκ των ιδρυτών, να πέθανε το 2006, όμως τα παιδιά του, που εξαγόρασαν τις μετοχές από τους απογόνους των υπολοίπων ιδρυτών, εξακολουθούν να διακατέχονται από το ίδιο ακριβώς δόγμα: να παραμείνει η επιχείρηση ανεξάρτητη και ελληνική.