Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020

SMS κινδύνου για φωτιά: Γιατί το έλαβαν οι πολίτες;

Τι ισχύει με το σύστημα 112;

10 Αυγούστου 2019 15:38
SMS κινδύνου για φωτιά: Γιατί το έλαβαν οι πολίτες;

Εφνιδίασε τους πολίτες το ξαφνικό μήνυμα κινδύνου που στάλθηκε μαζικά από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, σε όσους βρίσκονταν σε περιοχές που υπάρχει σήμερα, Σάββατο 10 Αυγούστου, υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς.

Η αποστολή SMS από την ενδιάμεση λύση μέχρι να είναι έτοιμο το σύστημα 1112 έγινε για πρώτη φορά - μετά την πρώτη δοκιμή που είχε γίνει πριν από λίγες ημέρες στη Σύρο - και προκάλεσε αναστάτωση στους πολίτες μέχρι να καταλάβουν ακριβώς τι συμβαίνει και πώς λειτουργεί η νέα υπηρεσία.

Το μήνυμα ήταν και ηχητικό (CBS) και γραπτό (SMS) και στην πρώτη χρήση του υπάρχουν προβλήματα καθώς οι πολίτες το έλαβαν σε δύο δόσεις, με διαφορά περίπου 45 λεπτών. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το γεγονός αυτό οφείλεται στην ανταπόκριση των συνεργαζόμενων παρόχων.

Όπως έγινε νωρίτερα γνωστό από την Πολιτική Προστασία, έχουν μπει σε λειτουργία τα δύο κέντρα διαχείρισης του 112 και πλέον θα μπορεί να γίνεται μαζική αποστολή SMS στα κινητά όλων των πολιτών, σε περιοχές που είναι σε εξέλιξη φυσική καταστροφή, 24 ώρες το 24ωρο για επτά μέρες την εβδομάδα.

Μέχρι το τέλος του χρόνου που έχει οριστεί χρονοδιάγραμμα για την τελική λειτουργία του 112, στο πλαίσιο της ενδιάμεσης λύσης θα στέλνονται μηνύματα και CBS και SMS.

 SMS κινδύνου για φωτιά: Γιατί το έλαβαν οι πολίτες;

Οι περιοχές υψηλού κινδύνου στις οποίες εστάλη το μήνυμα


Ακραίος κίνδυνος πυρκαγιάς - Κατάσταση Συναγερμού (κατηγορία κινδύνου 5) για τις εξής περιοχές:

Περιφέρεια Αττικής (συμπεριλαμβανομένης και της νήσου Κυθήρων)

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (ανατολική Βοιωτία , κεντρική και νότια Εύβοια)

Περιφέρεια Πελοποννήσου (Κορινθία, Αργολίδα, Αρκαδία, ανατολική Λακωνία)

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) για τις εξής περιοχές:


Περιφέρεια Βόρειου Αιγαίου (Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, Ικαρία)

Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου (Κυκλάδες)

Περιφέρεια Πελοποννήσου

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (Εύβοια, Σκύρος Βοιωτία, Φθιώτιδα, Φωκίδα)

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (Αχαΐα, Ηλεία)

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (Ζάκυνθος)

Τι είναι το 112;

Το Σύστημα 112 είναι ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

Στη βασική/αρχική του υλοποίηση το 112 αφορά τις εισερχόμενες κλήσεις, δηλαδή κλήσεις από πολίτες προς τον αριθμό 112 για την αναφορά περιστατικών έκτακτης ανάγκης, με την ίδια λογική που αυτές γίνονται προς τους συγκεκριμένους αριθμούς των Φορέων Αντιμετώπισης Καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης (100, 199, 166, 109).

Η κλήση προς το 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας και παρέχει την δυνατότητα αυτόματης μεταφοράς της πληροφορίας θέσης του καλούντος (σε επίπεδο διεύθυνσης εγκατάστασης για σταθερό τηλέφωνο και κεραίας για κινητό τηλέφωνο). Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής). Σημειώνεται ότι η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).

H λειτουργία εισερχόμενων κλήσεων προς το 112 είναι ήδη διαθέσιμη στην Ελλάδα, χωρίς τη δυνατότητα αυτοματοποιημένου γεωεντοπισμού και απευθείας διασύνδεσης με τους Φορείς Έκτακτης Ανάγκης. Αυτές οι δυνατότητες εισάγονται με το έργο 112.

Στο έργο 112 υποστηρίζονται επίσης, πέραν των εισερχόμενων κλήσεων, εισερχόμενα SMS, MMS, email και FAX.

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share