Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

Ηλεκτρικά πατίνια: Το φαινόμενο που προκάλεσε πολλά προβλήματα!

Η επιτυχία που έγινε εφιάλτης...

6 Ιουλίου 2019 15:48
Ηλεκτρικά πατίνια: Το φαινόμενο που προκάλεσε πολλά προβλήματα!

Τα ηλεκτρικά πατίνια έκαναν την εμφάνισή τους στο Παρίσι το καλοκαίρι του 2018, μετά την Γιορτή της Μουσικής. Εκτοτε έχουν πλημμυρίσει την γαλλική πρωτεύουσα, μετατρέποντας μία επιχειρηματική επιτυχία για τους εμπνευστές της σε σπαζοκεφαλιά για τις αρχές.

Φθηνά, διαθέσιμα σε αφθονία, εύκολα στην χρήση με ένα απλό smartphone, τα ηλεκτρικά πατίνια έγιναν η νέα μόδα. Όμως ο άναρχος πολλαπλασιασμός τους, αρχικά χωρίς καμία ρύθμιση, γρήγορα μετατράπηκε σε εφιάλτη: πεζοί τρομοκρατημένοι, πατίνια σταθμευμένα οπουδήποτε, πολλαπλασιασμός των ατυχημάτων. Να σας θυμίσουμε ένα νεαρό που έχασε τη ζωή του από ηλεκτρικό πατίνι

Εγινε πολύ γρήγορα και άναρχα», λέει η υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας Ελιζαμπέτ Μπορν. «Εχει εξελιχθεί σε ζούγκλα». Σήμερα στο Παρίσι κυκλοφορούν περί τα 20.000 πατίνια και ο αριθμός τους θα διπλασιασθεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Όμως ο δήμος του Παρισιού, αν και αιφνιδιάσθηκε αρχικά, έβαλε τελικά φρένο στην χαώδη ανάπτυξη αυτής της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Στις αρχές του Ιουνίου, ο δήμος ανακοίνωσε την απαγόρευση στάθμευσης στα πεζοδρόμια και ζήτησε από τις εταιρείες τον περιορισμό του ορίου ταχύτητας στα 20 χιλιόμετρα/ω σε ολόκληρο το Παρίσι και στα 8χλμ/ω στους πεζόδρομους. Το Παρίσι μιμήθηκε έτσι τα μέτρα που έλαβαν άλλες πόλεις που κατακλύσθηκαν από τα πατίνια.

Το φαινόμενο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο 2017 στην Καλιφόρνια, όταν μία start-up που ονομάζεται Bird άρχισε να τα διαθέτει στην Σάντα Μόνικα. Εξι μήνες αργότερα, ήταν η σειρά του Σαν Φρανσίσκο και τον Μάιο του 2018 μία ανταγωνιστική εταιρεία, η Lime, έκανε την είσοδό της στην αγορά.

Μέσα σε λίγους μήνες, οι δύο start-up επεκτάθηκαν στο Παρίσι και από εκεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, την Ασία και την Λατινική Αμερική. Σήμερα, η Bird και η Lime επικρατούν στην αγορά.

«Είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο επιχειρηματικό εγχείρημα στην ιστορία των νέων μέσων μεταφοράς», λέει ο Τζόελ Χάζαν, διευθυντής της εταιρείας συμβούλων Boston Consulting Group. «Εγινε πλανητικό φαινόμενο μέσα σε μόλις δύο χρόνια».

Απαγορεύσεις, άδειες, περιορισμοί

Απέναντι σε αυτήν πλημμυρίδα με διαστάσεις κανονικής εισβολής, το Σαν Φρανσίσκο αντέδρασε σε λιγότερο από δύο μήνες μετά την εμφάνιση των πατινιών, στην αρχή επιβάλλοντας την απαγόρευσή τους, πριν τελικά επιτρέψει την κυκλοφορία τους, όμως σε περιορισμένο αριθμό και στο πλαίσιο δοκιμαστικής περιόδου με δύο εταιρείες.

Ακολούθησαν άλλες πόλεις. Η Νέα Υόρκη τα απαγόρευσε εν αναμονή θέσπισης νομοθεσίας. Το Σικάγο θέσπισε τετράμηνη δοκιμαστική περίοδο σε συνεργασία με δέκα εταιρείες. Η Λισαβόνα εγκατέστησε ζώνες απαγόρευσης στάθμευσης. Η Μαδρίτη απαιτεί από τις εταιρείες έκδοση άδειας και στην Βραζιλία οι χρήστες πρέπει να περάσουν τεστ για να μπορούν να οδηγήσουν ηλεκτρικό πατίνι.

«Οι πλέον διορατικοί πολιτικοί τα απαγορεύουν, όχι οριστικά, αλλά μέχρι να τεθούν με τρόπο αποτελεσματικό, ελεγχόμενο και οργανωμένο σε συντονισμό με τα άλλα μέσα μεταφοράς», εξηγεί ο Τζόελ Χάζαν. Στο Λονδίνο, τα ηλεκτρικά πατίνια είναι απαγορευμένα τόσο στον δρόμο όσο και στο πεζοδρόμιο, αν ο χρήστης δεν έχει άδεια, ασφάλεια, κράνος, πινακίδα και δεν καταβάλει φόρο. Ο νόμος αυτός εφαρμόζεται αυστηρά.

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

Γαλλία: Επιβάτες τρένου επί 6 ώρες έμειναν εγκλωβισμένοι!

Παρίσι: Το νέο πάρκο στο Πύργο του Άιφελ!

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο Athensmagazine.gr

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share