Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

Τρελές αυξήσεις: Οι νέοι μισθοί στον Σκλαβενίτη που "ζαλίζουν"!

Κίνηση ματ!

27 Μαΐου 2019 08:39
Τρελές αυξήσεις: Οι νέοι μισθοί στον Σκλαβενίτη που

Τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας με τους εργαζόμενους υπέγραψε η αλυσίδα supermarket Σκλαβενίτης. Στόχος της διοίκησης ήταν να υπάρξει ένα ενιαίο και πιο δίκαιο σύστημα αμοιβών για τους 21.000 εργαζόμενους μαζί με αυτούς που προήλθαν από το δίκτυο του Μαρινόπουλου.

Η νέα συλλογικη σύμβαση προβλέπει:

* Αυξήσεις στις αποδοχές 3.500 εργαζομένων ή το 16,5% του συνόλου.

* Διατηρούνται οι καταβαλλόμενες αμοιβές για 16.500 άτομα, ή το 80% του συνόλου.

* Αναπροσαρμόζονται οι απολαβές σε 700 υψηλόβαθμα στελέχη ή το 3% του συνόλου.

Η αναπροσαρμογή έχει να κάνει με το γεγονός ότι ένα μέρος των εταιρικών παροχών (που ξεπερνούσαν το όριο της σύμβασης) θα ενσωματωθούν στο βασικό μισθό και το υπόλοιπο θα καταβάλλεται αν πιαστούν ορισμένοι στόχοι (μπόνους).

Για τα υψηλόβαθμα στελέχη, από την Σκλαβενίτης επισημαίνουν ότι δεν επηρεάζονται από το παραπάνω μέτρο όσοι έχουν απολαβές έως 1.700 ευρώ μικτά και εργάζονται εκτός καταστημάτων.

Επίσης δεν επηρεάζονται όσα υψηλόβαθμα στελέχη εργάζονται στο δίκτυο και έχουν απολαβές έως 2.000 ευρώ μικτά.

Το κυρίαρχο που εξάγεται από τη σύμβαση είναι ότι ορίζεται κατώτερος μισθός στα 800 ευρώ (μεικτά) σε εργαζόμενους με λιγότερο από δύο έτη προϋπηρεσίας, ενώ σε εργαζόμενους με περισσότερη εμπειρία, ο κατώτερος μισθός ορίζεται στα 860 ευρώ μεικτά.

Παράλληλα, η Σκλαβενίτης έχει επαναφέρει όλα τα επιδόματα, όπως γάμου, τέκνων κ.λπ. τα οποία εδώ και αρκετά χρόνια είχαν κοπεί στο πρότερο καθεστώς επί Μαρινόπουλου.

Πανικός στην αγορά: Τεράστιο deal για τον Σκλαβενίτη!

Αίσθηση προκάλεσε η χθεσινή ανακοίνωση του deal συνένωσης των δυνάμεων της Yoda.gr και της Caremarket.gr παρόλο που αποτελεί φυσική εξέλιξη των πραγμάτων, προκειμένου αυτά τα δύο online super market να αποκτήσουν από κοινού κρίσιμη μάζα.

Σήμερα ελέγχουν το 25% της συγκεκριμένης αγοράς, ωστόσο το στοίχημα είναι πως θα πορευθούν από εδώ και πέρα. Τι επενδύσεις θα κάνουν, πως θα οργανώσουν τα κέντρα διανομής, πότε θα πετύχουν πανελλαδική κάλυψη και με ποιους προμηθευτές θα συνεργαστούν.

Σήμερα το Caremarket.gr προμηθεύεται αρκετούς κωδικούς προϊόντων από την αλυσίδα Σκλαβενίτης ενώ η yoda.gr από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Κάτι που αναμένεται να αλλάξει στο άμεσο μέλλον προς όφελος μιας εκ των δύο αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Επικρατέστερη, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς είναι η αλυσίδα Σκλαβενίτης.

Η συμφωνία της Yoda.gr και της Caremarket.gr προβλέπει την προοδευτική από κοινού λειτουργία των δύο εταιρειών, τη διατήρηση της πλατφόρμας του Caremarket.gr, ως βασικού brand του νέου σχήματος και την ανάληψη του management από το yoda.gr, το οποίο διατηρεί και την πλειοψηφία στη νέα εταιρεία που δημιουργείται.

Η ελληνική αγορά και η παγκόσμιες τάσεις

Με βάση την προβολή που έχει γίνει από το eRetail Audit της Convert Group, το 2018, ο τζίρος των βασικών παικτών που δραστηριοποιούνται ήδη στην αγορά του online grocery αναμένεται να αγγίξει τα 34,5 εκατ. ευρώ, να φθάσει τα 63,9 εκατ. ευρώ το 2019 και να ξεπεράσει τα 111 εκατ. ευρώ το 2020. Πέρυσι το συγκεκριμένο λιανεμπορικό κανάλι, κατέγραψε αύξηση 32% σε σχέση με το 2016 με αποτέλεσμα ο τζίρος των βασικών μεγάλων online παικτών όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, e-fresh.gr, yoda.gr, welovesupermarket.gr, caremarket.gr, να ανέλθει στα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον τζίρο 17,5 εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν δευτερεύοντες παίκτες, δηλαδή δίκτυα τα οποία δραστηριοποιούνται σε άλλους κλάδους αλλά πωλούν προϊόντα τα οποία διατίθενται μέσω του σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με το eRetail Audit της Convert Group, το μέσο καλάθι αγορών περιέχει 34 προϊόντα, η αξία του ανέρχεται στα 88 ευρώ με ΦΠΑ και οι περισσότερες παραγγελίες γίνονται Τετάρτη και Πέμπτη. Τι ψωνίζουν όμως περισσότερο οι e-καταναλωτές;

Το 51% του τζίρου αφορά προϊόντα τροφίμων, το 17% καθαριστικά, το 16% προϊόντα καφέ-ποτών-νερού-αναψυκτικών, το 8% προϊόντα παιδικής και βρεφικής φροντίδας ενώ 5% προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής. Πως βρίσκουν το e-δίκτυο που θα ψωνίσουν οι καταναλωτές; Το 30% των παραγγελιών γίνονται από καταναλωτές που εισέρχονται απευθείας στο online κατάστημα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο το e-commerce εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης 20% τα επόμενα χρόνια, για να αγγίξει τα 4 τρισ. δολάρια το 2020, από «μόλις” 1,9 τρισ. δολάρια που ήταν πέρυσι. Σε αναπτυγμένες αγορές, όπως αυτή των ΗΠΑ, σήμερα η διείσδυση των online πωλήσεων στα Είδη Παντοπωλείου είναι υποτονικές.

Ενώ μόνο το 23% των Αμερικανών αγοράζουν Είδη Παντοπωλείου μέσω του internet, το ποσοστό αυτό αναμένεται να υπερ-τριπλασιαστεί τα επόμενα 10 χρόνια. Αντιθέτως οι καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν συνηθίσει να αγοράζουν online είδη παντοπωλείου λόγω δύο πολύ «ώριμων” ψηφιακά παικτών της αγοράς (Tesco και Ocado).

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share